וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמוקרטיה נחלשת, ורדיו אירופה החופשית חוזר לשדר ברומניה ובבולגריה

19.7.2018 / 13:32

התחנה, הממומנת על ידי הקונגרס האמריקני, תשוב לפעול בשתי המדינות הקומוניסטיות לשעבר החברות באיחוד האירופי ובנאט"ו. זאת בשל התדרדרות מצב העיתונות ולמען קידום ערכים דמוקרטיים

הפגנה נגד הממשלה בבוקרשט, רומניה. פברואר 2017. AP
הפגנה בבוקרשט נגד השחיתות השלטונית, 2017/AP

רדיו אירופה החופשית הודיע היום (חמישי) כי הוא ימשיך את שירותיו ברומניה ובבולגריה, בניסיון להילחם בהתפשטות החדשות הכוזבות ובאיכות הנמוכה של העיתונות בשתי המדינות הללו. התחנה, שממומנת על ידי הקונגרס האמריקני, תשוב לפעול בדצמבר בשתי המדינות שבדרום-מזרח אירופה, שתיהן חברות בנאט"ו ובאיחוד האירופי.

נשיא התחנה תומאס קנט אמר כי הוא מקווה שהצעד "יעזור לצמיחת עיתונות חופשית, לקידום ערכים ומוסדות דמוקרטיים, ולמידע כל דיונים בשתי המדינות על מקומן בנאט"ו, באיחוד האירופי ובארגונים מערביים אחרים". עוד אמר כי גורמים בממשלה, נציגי חברה אזרחית ועיתונאים הביעו חשש כי דיסאינפורמציה, שחיתות ומחלוקות חברתיות מערערות על המערכות הפוליטיות שלהן".

רדיו אירופה החופשית הפסיק את שידוריו בבולגריה ב-2004 וברומניה ב-2008. לפי ההצהרה, מצבה של התקשורת בשתי המדינות התדרדר מאז שהן הצטרפו לאיחוד ב-2007. לתחנה, העצמאית בעריכתה, יש משרדים בבוסניה, קוסובו, מקדוניה, מונטנגרו, סרביה ושירותים בשפה הרומנית במולדובה.

עוד ידיעות מהעולם
סערה בצרפת: עוזר של מקרון תועד מכה מפגין בפריז
"טראמפ נחשף למידע על מעורבות רוסיה בבחירות לפני שהושבע"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully