וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצרפת: עוזר של מקרון תועד מכה מפגין בפריז

19.7.2018 / 13:09

סרטון שפורסם ברשתות החברתיות חשף את אלכסנדר בנלה, חבר בצוות של נשיא צרפת, חובש קסדה בהפגנות 1 במאי לצד השוטרים. בשלב מסוים, הוא הכה את אחד המפגינים. הוא הושעה לשבועיים, אך באופוזיציה רואים בכך עונש רך מדי

עוזר של נשיא צרפת מקרון מכה מפגינים במחאת 1 במאי בפריז, 2018. אתר רשמי
בנלה במהלך העימותים בהפגנה/אתר רשמי

עוזר של נשיא צרפת עמנואל מקרון הוצא לחופשה בת שבועיים אחרי שתועד מכה מפגין בפריז - כך מסר היום (חמישי) דובר מטעמו של מקרון. עם זאת, באופוזיציה רואים בכך עונש רך מדי.

התקרית אירעה בהפגנות 1 במאי בפריז, בהובלת איגודי העובדים. מדי שנה, נרשמים במהלכן עימותים אלימים בין מפגינים לכוחות הביטחון. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה אדם החובש קסדת משטרה מכה מפגין עם יחד שוטרים אחרים. בהמשך הוא זוהה כחבר בצוות הנשיאות של מקרון.

לפי דוברו של מקרון, ליועץ, אלכסנדר בנלה, ניתן אישור לצפות בהפגנות רק בתור משקיף. "כפי שניתן לראות בבירור, הוא הלך מעבר לכך. הוא זומן מיד על ידי ראש הסגל של הנשיא והושעה ל-15 יום. זהו עונש על התנהגות בלתי-מתקבלת", אמר.

גורם משפטי אמר כי התביעה בפריז פתחה היום בחקירה אחרי שהגיע לידיה מידע על התקרית.

כמה מבכירי האופוזיציה בצרפת השמיעו ביקורת על עונשו של בנלה, שלדבריהם אינו מספיק. "הסרטון הזה מותיר הלם. היום יש בידינו הרושם כי חברי הפמליה של מקרון הם מעל החוק", אמר לורן ווקייה, מנהיג המפלגה השמרנית לתחנת הרדיו "אירופה 1".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully