וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת הונגריה בביקור היסטורי בישראל: "אפס סובלנות לכל גילוי אנטישמי"

19.7.2018 / 12:00

ויקטור אורבן, ראש ממשלה ימני לאומני ואחד המנהיגים היותר שנויים במחלוקת באירופה כיום, הגיע לביקור בישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרדו בירושלים. נתניהו ציין כי "שנינו מבינים שאיום האיסלאם הרדיקלי הוא אמיתי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, נפגש הבוקר (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרדו. אורבן ציין במהלך המפגש כי "מי שמצהיר על עצמו כיהודי בהונגריה, יכול להרגיש בטוח. בארצי יש אפס סובלנות לכל גילוי אנטישמי. פטריוט הונגרי ופטריוט ישראלי תמיד ימצאו את המשותף ביניהם".

נתניהו ציין בביקורו של אורבן כי "שנינו מבינים שהאיום של האיסלאם הרדיקלי הוא אמיתי ויכול לסכן את אירופה, אותנו ואת שכנינו הערבים. ישראל היא קו החזית שמגן גם על אירופה". נתניהו הודה לאורבן על כך שארצו תומכת בישראל בפורומים בינלאומיים וכן על אירוחו בפורום וישיגארד.

עוד בוואלה! NEWS:
רב נחקר לאחר שערך חופה קונסרבטיבית: "לא רוצח ולא עבריין"
מהלך הצהרתי או צעד מסוכן נגד הדמוקרטיה? המדריך המלא לחוק הלאום
אסד חוזר לגבול: "המורדים הסכימו להתפנות ממחוז קוניטרה"

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן וראש הממשלה, בנימין נתניהו בירושלים, 19 ביולי 2018. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
שנינו מבינים שאיום האיסלאם הרדיקלי אמיתי". נתניהו ואורבן, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

אורבן, הוא ראש ממשלה ימני לאומני ואחד המנהיגים היותר שנויים במחלוקת באירופה כיום. הוא סופג כל העת ביקורת המערב על עמדותיו הקיצוניות נגד אסלאם וזרים, וכן על מדיניותו הקשוחה כלפי ארגוני זכויות אדם וחברה אזרחית. על אף שהוא נוהג להדגיש את מחויבותו להיאבק באנטישמיות, אורבן שיבח בעבר את מיקלוש הורטי, מנהיגה של הונגריה בעת מלחמת העולם השנייה ששיתף פעולה עם הנאצים.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס לביקורו של אורבן בישראל ואמר כי "נתניהו פוגע בכבוד ובגאווה הלאומית של ישראל". הוא הסביר כי "נתניהו לא גינה את אורבן אפילו במילה אחת על כך ששיבח את מיקלוש הורטי, מנהיג הונגריה במלחמת העולם השנייה שכרת ברית עם היטלר והנאצים והיה שותף פעיל לשואת יהודי הונגריה".

לפיד המשיך למתוח ביקורת על נתניהו ואמר כי "אחרי שנתניהו נכנס לממשלת פולין וחתם על הסכם מבזה שמשכתב את ההיסטוריה, ומנקה את הפולנים מרצח יהודים בשואה, הוא ממשיך באותה מגמה. אין לו מנדט למחול על רצח הנספים. אין לו מנדט לשתוק מול האנטישמיות המודרנית". "ישראל הוקמה כדי שיהודים יוכלו לזקוף את גבם ולעולם לא יפחדו או יתרפסו בפני אנטישמים", כך לדבריו.

עוד באותו נושא

ביקור שנוי במחלוקת: הלאומן של אירופה מגיע להיפגש עם נתניהו

לכתבה המלאה
ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן וראש הממשלה, בנימין נתניהו בירושלים, 19 ביולי 2018. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ואורבן בפגישתם במשרד הראש הממשלה, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח את אורבן בבית הנשיא בירושלים. במהלך הפגישה בין השניים אמר ריבלין לאורבן כי "כמדינה יהודית, אנחנו חלק מהעם היהודי, ואין שום דרך להעריך את ישראל כמדינה, מבלי להילחם נגד אנטישמיות".

הוא הוסיף כי "אני יודע שאתה פועל נגד האנטישמיות, ועלינו לזכור כאשר אנו אומרים 'לעולם לא עוד', שניאו-פאשיזם וקבוצות ניאו-פאשיסטיות, מהווים סכנה ממשית לעצם קיומו של העולם החופשי".

ראש ממשלת הונגריה הודה לנשיא על דבריו וציין כ: "בהונגריה חיה אחת מהקהילות היהודיות הגדולות באירופה, בה גם משפחות ששרדו את מלחמת העולם השנייה והשואה. אנו ממלאים את חובותינו להגן על כל אזרחי ארצנו מכל המוצאים, והאמונות. לכן הקהילה היהודית נמצאת תחת חסותה של הממשלה ההונגרית. יש אפס סובלנות בהונגריה לאנטישמיות על כל צורותיה. למרבה הצער, הצורה המודרנית של האנטישמיות הולכת ומתרחבת במדינות מערב אירופה, אך למרבה המזל במרכז אירופה, האנטישמיות בירידה",

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן ונשיא המדינה, ראובן ריבלין במשכן הנשיא, 19 ביולי 2018. מארק ניימן / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
גם פאשיזם מהווה סכנה לקיום העולם החופשי. ריבלין ואורבן, היום/מערכת וואלה! NEWS, מארק ניימן / לע"מ
?ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, הגיע בליקור היסטורי בישראל. משרד החוץ, מערכת וואלה! NEWS
אורבן עם הגעתו ארצה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, משרד החוץ
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully