וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מ-2 דולר ליום: ניגריה עקפה את הודו בשיעור העוני הקיצוני

דוח חדש מראה כי 87 מיליון איש חיים בתנאי עוני קיצוני במדינה האפריקנית העשירה במשאבים, בהשוואה ל-73 מיליון בהודו. זאת כחלק מהמגמה של האצת שיעורי העוני באפריקה העולים על קצב הצמיחה

מהגרות מניגריה לאיטליה נקלעות לתעשיית המין. GettyImages
התופעה מדאיגה את אירופה. מהגרות ניגריות באיטליה/GettyImages

ניגריה, אחת משתי הכלכלות הגדולות ביותר באפריקה, עקפה את הודו והיא עתה המדינה בעלת שיעור העוני הקיצוני הגדול ביותר בעולם - כך דווח היום (שני) ב"גרדיאן" הבריטי. זאת ברקע החשש שתשעה מכל עשרה אנשים בעולם יחיה באפריקה בתוך 12 שנה.

החשש מכך שקצב הגידול בעוני, במיוחד באפריקה, עוקף את קצב הצמיחה עלה בדוח שפורסם לאחרונה במכון "ברוקינגס" על ידי שלושה מומחים הקשורים ל"שעון העוני העולמי", מיזם שנפתח בשנה שעברה במטרה לעקוב אחרי התופעה.

לפי הדוח, ניגריה העשירה במשאבים עקפה במאי האחרון את הודו ועתה חיים בה 87 מיליון אנשים בתנאי עוני קיצוני, בהשוואה ל-73 מיליון בהודו. עוד נכתב כי 14 מתוך 18 מדינות בעולם, שבהן שיעור העוני הקיצוני נמצא בעלייה, הן באפריקה. הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, שמדורגת כרגע במקום השלישי, צפויה לעקוף את הודו בקרוב.

עוד ידיעות מהעולם
ארה"ב דחתה בקשה של האיחוד להמשיך בסחר עם איראן: "לחץ על המשטר"
"כולם בכו": כשהנערים בתאילנד גילו על מותו של הצוללן הגיבור

מנהיגי העולם הסכימו ב-2015 לפעול למען מיגור העוני הקיצוני, אחד מ-17 הסעיפים שאימצו אז במסגרת תכנית האו"ם לפיתוח בר-קיימא. ואולם, שיעורי העוני במדינות אפריקה כבר העלה חשש בקרב מקבלי ההחלטות ביחס לסוגיות של יציבות, ביטחון והגירה, שכבר מדאיגה מאוד את אירופה.

לפי הבנק לפיתוח אפריקה, 152 מיליון אזרחים בניגריה, כ-80% מכלל האוכלוסייה, מתבססת על פחות משני דולר ליום.
שר המסחר, התעשייה והפיתוח של ניגריה, אוקצ'וקוו אנלמה, אמר כי המספרים משקפים תקופה שבה סבלה המדינה ממיתון. הוא הוסיף כי הוא מקווה שהמדיניות הכלכלית של ניגריה תוביל לצמצום בעוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully