וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב דחתה בקשה של האיחוד להמשיך בסחר עם איראן: "לחץ על המשטר"

במכתב ששלח פומפאו, והגיע לרשת NBC, לבכירים באירופה הוא הבהיר כי הממשל לא יאפשר החרגה של חברות אירופיות מהסנקציות על טהראן. "נאפשר זאת רק אם זה ישרת את הביטחון הלאומי של ארה"ב"

עריכה: איתי עמרם

ארצות הברית דחתה את בקשת האיחוד האירופי להחריג חברות אירופיות מהסנקציות על איראן - כך עולה ממכתב ששלח שר החוץ מייק פומפאו שפורסם הלילה (שני) ברשת NBC. הוא הסביר זאת בכך שוושינגטון רוצה להפעיל לחץ מקסימלי על טהראן, אחרי הפרישה מהסכם הגרעין. פומפאו הבהיר כי חריגות יעשו רק במקרים שבהם הן יועילו לביטחון הלאומי של ארצות הברית.

"אנחנו מנסים להפעיל לחץ כלכלי חסר תקדים על המשטר האיראני", כתב פומפאו במכתב, שעליו היה חתום גם שר האוצר סטיב מנוצ'ין. עוד נכתב בו כי "ארצות הברית לא נמצאת בעמדה לאפשר לחרוג מהמדינות הזו אלא בנסיבות מאוד מסוימות".

בעקבות החלטתו של דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015, ייכנסו לתוקפן הסנקציות שבוטלו עם תחילת יישומו, כולל אלו שהוטלו על מגזר הנפט.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו לאחר פגישתו בפיונגיאנג עם סגן יו"ר הוועד המרכזי של מפלגת השלטון בקוריאה הצפונית קים יונג צ'ול, 7 ביולי 2018. רויטרס
לחץ מקסימלי על המשטר. פומפאו/רויטרס

בעקבות הפרישה של ארצות הברית מהסכם הגרעין, חוששים באירופה מהפסד של מיליארדי דולרים בשל ביטול עסקאות עם טהראן. בריטניה, צרפת וגרמניה, המדינות האירופיות החתומות על העסקה, התנגדו למהלך האמריקני אך לא הצליחו לשנות את עמדת הממשל.

הן אמרו כי הן עדיין מחויבות להסכם, אך איראן איימה לפרוש ממנו גם היא אם לא תקבל חבילת פיצויים ראויה. בשלב זה מביעים בטהראן חוסר שביעות רצון מההצעות האירופיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully