וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפיל את המלכה והתערב בממשלה: הביקור הסוער של טראמפ בבריטניה

15.7.2018 / 11:39

הנשיא הגיע כדי לחזק את "היחסים המיוחדים" עם הממלכה, אך גרם לשורת שערוריות כשחשף את פרטי השיחה עם אליזבת ותקף את מיי. "איך אתה מעז", נכתב בשער ה"מירור", לצד תמונתו של טראמפ יושב זחוח על כורסתו של צ'רצ'יל

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי שוחח עם אליזבת מלכת בריטניה על הברקזיט, ובכך הפר את הפרוטוקול המלכותי כשפירט את תוכנה של השיחה על הנושא הרגיש.

בריאיון שהעניק לדיילי מייל, ופורסם הלילה (ראשון), אמר טראמפ על השיחה: "היא אמרה, בצדק, כי זאת בעיה מורכבת מאוד. אני חושב שלאף אחד לא היה מושג כמה מורכב זה הולך להיות, כולם חשבו שזה הולך להיות 'זה כה פשוט, אנחנו מצטרפים או לא מצטרפים, או בואו נראה מה קורה'".

טראמפ, שסיים את ביקורו בממלכה והמריא לפינלנד לקראת הפסגה מחר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שיבח את המלכה בת ה-92, שעמה נועד לכוס תה בארמון וינדזור ביום שישי. "היא אישה מדהימה, היא כל כך חדה, היא כל כך יפה. כשאני אומר יפה - אני מתכוון מבחוץ ומבפנים. זאת אישה יפה", תיאר נשיא ארצות הברית את המלכה, שתועד עוקף אותה במהלך משמר כבוד שנערך לשניים וחורג מכללי הטקס.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ לאחר פגישתו עם מיי: "עבודתה מעולה, נוכל לגבש הסכם סחר מצוין"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והמלכה אליזבת' בביקורו בארמון ווינדזור, 13 ביולי 2018. AP
"אישה יפה". טראמפ ואליזבת במסדר הכבוד/AP

כשנשאל אם הוא חש שהמלכה חיבבה אותו, השיב טראמפ: "אני לא יכול לדבר בשמה, אבל אני יוכל לומר שחיבבתי אותה. כך שלרוב זה עוזר, אבל אני מחבב אותה מאוד. היא מאוד אלגנטית, ומאוד יפה. זה היה משהו מיוחד. היא אישה מיוחדת מאוד".

בריאיון נשאל טראמפ גם על פגישתו הקרובה עם פוטין ונשמע אופטימי. "אני חושב שאנחנו עשויים להסתדר טוב. מישהו שאל אם אנחנו חברים או אויבים? אמרתי שזה מוקדם מדי לומר", אמר טראמפ. "בשלב זה אנחנו מתחרים, אבל עבור ארצות הברית, ובכנות גם עבור בריטניה ומדינות נוספות, להסתדר עם רוסיה ועם סין ועם כל המקומות האחרים זה דבר טוב, זה לא דבר רע. זה באמת דבר טוב".

עוד באותו נושא

טראמפ נגד מיי: תכנית הברקזיט תחסל כל עסקת סחר עם ארה"ב

לכתבה המלאה

שער ה"מירור"

ארבעת הימים שבהם ביקר בבריטניה לוו בהפגנות המוניות נגדו בלונדון, מחוץ לאתר גולף שבבעלותו בסקוטלנד ובמקומות נוספים. אלו תודלקו בריאיון התוקפני שהעניק לצהובון ה"סאן", שבו תקף את ראשת הממשלה תרזה מיי בשל מדיניות הברקזיט שלה ואיים כי הסכם הסחר החופשי המתוכנן בין שתי המדינות בתום פרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי.

מנגד, הוא שיבח את שר החוץ המתפטר בוריס ג'ונסון, שמתנגד לתכנית הרכה של מיי, ואמר כי הוא יהיה "ראש ממשלה מצוין". הוא המשיך לתקוף את ראש עיריית לונדון סאדיק חאן ואמר כי הוא "נורא" מול הטרור.

בלון בדמותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתינוק זועף מחות לפרלמנט הבריטי בלונדון, בריטניה, 13 ביולי 2018. רויטרס
בלון בדמות טראמפ כתינוק בשמי לונדון/רויטרס

שעות אחרי פרסום הריאיון, נועד טראמפ עם מיי ונאלץ להתנצל על הסערה שנגרמה. הוא האשים את ה"פייק ניוז" והבטיח להגיע להסכם בילטרלי עם בריטניה אחרי שתעזוב את האיחוד במרץ הבא - אבל לא כולם התרצו.

"העלבת את המדינה שלנו, תקפת את שירותי הבריאות שלנו, הבכת את המלכה שלנו, פגעת ב'יחסים המיוחדים' שלנו, השפלת את ראשת הממשלה ואז הצטלמת בזחיחות בכורסתו של ווינסטון צ'רצ'יל. איך אתה מעז..", נכתב בכותרת הראשית של עיתון "המירור" הבוקר. ביומיים הראשונים לביקורו, שהה טראמפ באחוזת ילדותו של ראש ממשלת בריטניה בתקופת מלחמת העולם השנייה, שאותו הוא מעריץ.

"אני לא רואה אף אחד"

טראמפ אמר בריאיון ל"דיילי מייל" כי הוא מתכוון לרוץ שוב ב-2020 מאחר ש"כולם רוצים אותי" וכי אין מועמדים דמוקרטים שיכולים לנצח אותו. "אני מתכוון לעשות זאת, נראה שכולם רוצים אותי", טען נשיא ארצות הברית. "אני לא רואה אף אחד. אני מכיר אותם היטב ואני לא רואה אף אחד", אמר על יריביו הדמוקרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully