וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לאחר פגישתו עם מיי: "עבודתה מעולה, נוכל לגבש הסכם סחר מצוין"

13.7.2018 / 20:22

לאחר שביקר בחריפות את מדיניות הברקזיט שלה וטען שהיא "תחסל" סיכוי לעסקה עם וושינגטון, שיבח הנשיא האמריקני את ראשת ממשלת בריטניה בתום פגישתם בלונדון. הוא כינה את הריאיון שבו השתלח בה "פייק ניוז" ואמר כי עסקת סחר "בהחלט על השולחן"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שישי) כי ארצו ובריטניה יכולות לגבש הסכם מצוין לתקופה שאחרי הפרישה מהאיחוד האירופי. כמו כן, טראמפ שיבח את ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי לאחר פגישתם, שעות בודדות לאחר שהשתלח במדיניותה, הדוגלת בהמשך הקשרים עם האיחוד לאחר הברקזיט.

בריאיון שפורסם באחד העיתונים בבריטניה אמר טראמפ כי אסטרטגיית הברקזיט של מיי "תחסל" כל אפשרות להסכם סחר עם ארצות הברית, וציין כי היא לא הקשיבה לעצתו בנוגע למשא ומתן עם בריסל.

עם זאת, כשהשתתפו יחדיו במסיבת עיתונאים, אמר טראמפ כי מיי עושה "עבודה מצוינת" והדגיש כי זו החלטה שלה כיצד לטפל בברקזיט. כמו כן, ציין כי עסקת סחר עם לונדון נמצאת בהחלט על השולחן. את הביקורת שפורסמה כינה "פייק ניוז". מיי התייחסה גם היא בביטול לפרסום הריאיון שבו ביקר אותה טראמפ.

"ברגע שתהליך הברקזיט יסתיים ואולי בריטניה תעזוב את האיחוד, אני לא יודע מה הם יעשו, אבל מה שיוחלט בסדר מבחינתי. זו החלטה שלכם", אמר טראמפ. "רק אפשרו לנו לסחור יחד, זה כל מה שמשנה. ארצות הברית רוצה לגבש סופית הסכם בילטרלי למסחר עם הממלכה המוחדת. זו הזדמנות מעולה לשתי המדינות שלנו".

עוד בנושא
טראמפ נגד מיי: תכנית הברקזיט תחסל כל עסקת סחר עם ארה"ב

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי במסיבת עיתונאים לאחר פגישתם בלונדון, 13 ביולי 2018. AP
טראמפ ומיי, היום/AP

לפני שבוע, מיי קיבלה לאחר תלאות רבות את הסכמת הקבינט שלה לגבי תנאי הברקזיט, שנתיים לאחר משאל העם שקבע את יציאת הממלכה המאוחדת מהגוש. תוך ימים, שני שרים בכירים בממשלתה התפטרו - מהלכים שלפי טראמפ טלטלו את בריטניה. חלקים נרחבים במפלגה השמרנית בראשות מיי סימנו את מדיניותה, המעודדת עסקים עם האיחוד, כבגידה המותירה את לונדון קרובה מדי לאיחוד. חלקם הזהירו כי היא עלולה לאבד את תפקידה.

"אם הם יעשו הסכם שכזה, אנחנו נתעסק באיחוד האירופי במקום בבריטניה, וזה כנראה יחסל את ההסכם", אמר טראמפ מוקדם יותר לעיתון ה"סאן" על תכניותיה של מיי. "אני הייתי עושה את זה אחרת לגמרי. אמרתי לתרזה מיי כיצד לעשות זאת, אבל היא לא הקשיבה לי".

בזמן שטראמפ ומיי החליפו מילים חמות במסיבת העיתונאים בתום פגישתם, עשרות אלפי בני אדם הפגינו נגד ביקורו בלונדון. לאחר פגישתו עם מיי, נסע טראמפ לארמון ווינדזור לפגישה עם המלכה אליזבת.

עוד באותו נושא

במהלך ביקורו בלונדון: מתנגדיו של טראמפ מפריחים בלון בדמותו כתינוק

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והמלכה אליזבת' בביקורו בארמון ווינדזור, 13 ביולי 2018. AP
טראמפ והמלכה אליזבת' בארמון ווינדזור, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully