וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: חמאס הופתע מהתגובה החריגה בהיקפה ובתזמונה

14.7.2018 / 20:37

דובר צה"ל אמר לוואלה! NEWS כי התקיפות הנרחבות של חיל האוויר בעקבות עשרות השיגורים לדרום תפסה את הארגון בהפתעה, ולכן לקח לו זמן להגיב. גורם ביטחוני: הפגיעה בקצין הייתה קו אדום. לפי ההערכות, חמאס לא רוצה בסלמה, אך עשוי להיגרר אחרי הג'יהאד האסלאמי

עריכה: איתי עמרם

הפעולה של צה"ל ברצועת עזה בתגובה לעשרות שיגורי הרקטות ופצצות המרגמה אל יישובי הדרום הייתה חריגה בהיקפה ובתזמונה - כך אמר הערב (שבת) דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, לוואלה! NEWS. לדבריו, חמאס הופתע משעת הפעולה לאור יום, ולכן "לקח לו זמן להגיב".

בין המטרות המרכזיות שהותקפו, לפי דובר צה"ל, הייתה מפקדת גדוד בית לאהיה של חמאס, "שנמחקה באמצע היום", וכן המבנה במחנה הפליטים שאטי. "מבנה הרב-קומות הזה משמש את חמאס לאימוני לחימה בשטח בנוי ולוחמת תת קרקע", אמר. שני נערים פלסטינים שהיו בסמוך למקום נהרגו, לפי משרד הבריאות בעזה.

לקריאה נוספת על ההסלמה בדרום
צבע אדום וירי בלתי פוסק ליישובי עוטף עזה; שלושה פצועים בשדרות
גורם דיפלומטי: מתקיימים מגעים בניסיון להביא להרגעה ברצועה

תקיפות צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. רויטרס
עשן מיתמר מתקיפת חיל האוויר ברצועה, היום/רויטרס

יום הלחימה הנרחב ביותר בין ישראל לחמאס ולארגונים הפלסטיניים מאז מבצע "צוק איתן" החל בלילה, בעקבות תקיפות נרחבות של חיל האוויר בתגובה להשלכת רימון לעבר כוח צה"ל, שגרם לפציעה באורח בינוני של קצין שריון.

חמאס וארגונים נוספים ענו בשיגורים משלהם, שנמשכו גם בשעות הבוקר והצהריים עם חידוש התקיפות של צה"ל. יותר ממאה רקטות ופצמ"רים שוגרו ביממה האחרונה, חלקן יורטו בידי מערכת "כיפת ברזל". בשדרות נפצעו שלושה תושבים מפגיעת רקטה בבית.

גורם ביטחוני אמר כי הפגיעה בקצין הייתה העילה לתגובה הנרחבת. "כרגע הכל מתנהל בדיוק לפי התסריט", אמר. "תקפנו מעל 40 מטרות איכות: מחסני אמל"ח, מנהרות, אתרי יצור. כרגע אנו מעדיפים להתמקד בתשתיות כי אנשים לא חסרים להם ולא כואבים להם. בתי מלאכה ומחסנים מאוד כואבים להם. בכל מנהרה הם משקיעים שנים של עבודה ומיליוני דולרים. וזה מאמץ שיורד לטמיון".

עוד באותו נושא

פיצוץ ועשן כבד: תיעוד נפילת רקטה ליד מגרש חנייה בשדרות

לכתבה המלאה
הערכת מצב באוגדת עזה בראשות הרמטכ"ל, גדי איזנקוט  בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס ומפקדים נוספים.. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
בצה"ל נערכים לכל התרחישים. הרמטכ"ל איזנקוט בהערכת מצב, היום/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

לפי הערכות ביטחוניות, חמאס רוצה להפסיק את האש, אך לא בטוח שהארגונים האחרים, בעיקר הג'יהאד האסלאמי, מוכנים לכך ואלו עשויים להמשיך במדיניות עצמאית. עם זאת, בסבבים קודמים היה זה הג'יהאד שבדרך כלל החל את השיגורים וגרר אחריו את חמאס. מישראל הועברו מסרים שלפיהם צה"ל ימשיך בתקיפות אם לא שיגור העפיפונים והבלונים לא ייפסק.

במהלך היום קיים הרמטכ"ל גדי איזנקוט הערכת מצב באוגדת עזה בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס ומפקדים נוספים. לפי דובר צה"ל, בהערכת המצב הוצגה פעילות הכוחות ומוכנותם להגברת עוצמת הצעדים המבצעים ככל שיידרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully