וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל פטריוט שוגר לעבר כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב מסוריה

13.7.2018 / 15:10

תושבים בדרום הגולן דיווחו כי שמעו קולות נפץ וראו שובל עשן בשמיים. מדובר צה"ל נמסר כי הטיל שוגר לעבר כטב"מ שהתקרב מצפון וככל הנראה יורט. שלשום הופל כלי טיס לאחר ששהה 15 דקות בשטח ישראל

עריכת וידאו: אורן אלבלק

טיל פטריוט שוגר היום (שישי) לעבר כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב משטח סוריה - כך מסר דובר צה"ל. תושבים בדרום הגולן דיווחו על קולות נפץ ועל עשן בשמי האזור. עוד נמסר מדובר צה"ל כי כלי הטיס שפעל במרחב החיץ ככל הנראה יורט. "צה"ל ימשיך לפעול מול נסיונות הפרה של הסכמי הפרדת הכוחות משנת 1974, לא יאפשר הפרה של הריבונות הישראלית ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה", נמסר.

ביום רביעי יירט צה"ל כלי טיס בלתי מאויש אחר שחדר מסוריה. כלי הטיס חדר כעשרה קילומטרים לתוך שטח ישראל ויורט מעל הכנרת. בעקבות החדירה אזעקה נשמעה בסמוך לשעה 15:40 בכמה מיישובי רמת הגולן ועמק הירדן.

עוד בוואלה! NEWS
נתניהו: 40 שנה לא היו בעיות עם אסד; לא נקבל את איראן על הגבול
בתגובה לחדירת המל"ט: צה"ל תקף עמדות צבא אסד בגולן הסורי
התקרית בצפון: המל"ט הסורי שהה באוויר 15 דקות לפני שיורט

יירוט כלי טיס מסוריה - 13 יולי 2018. חיים אברהם, מערכת וואלה! NEWS
שובל העשן בשמי הצפון, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים אברהם

בצה"ל חקרו כיצד התאפשר לכלי הטיס לחדור את הגבול עם ישראל ולעבור מרחק של כעשרה קילומטרים לפני שיורט. מדובר צה"ל נמסר אז כי "צה"ל יירט באמצעות סוללת פטריוט כלי טיס בלתי מאויש שחדר מכיוון סוריה לעבר שטח ישראל. מערכות ההגנה זיהו את האיום ועקבו אחריו. צה"ל לא יאפשר הפרה של הריבונות האווירית של מדינת ישראל ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה".

היירוט התבצע בצל פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בימים האחרונים הזהירה ישראל כי היא לא תאפשר לאסד לחדור לאזור המפורז בגבול סוריה ולאיראן להתבסס ברמת הגולן.

יירוט כלי טיס מסוריה - 13 יולי 2018. אושרי חיים, מערכת וואלה! NEWS
שמי הצפון, היום/מערכת וואלה! NEWS, אושרי חיים
יירוט כלי טיס מסוריה - 13 יולי 2018. אושרי חיים, מערכת וואלה! NEWS
היירוט בצפון, היום/מערכת וואלה! NEWS, אושרי חיים

בתדרוך לעיתונאים במוסקבה נתניהו התייחס ליחסים עם סוריה בצל הההתרחשויות השבוע. "במשך 40 שנה לא הייתה בעיה עם משטר אסד, אך אנחנו לא מתכוונים לקבל את איראן לא ליד הגבול שלנו, ולא בשום מקום בסוריה", אמר נתניהו. לדבריו, רוסיה הרחיקה את הכוחות האיראניים שפעלו בסוריה למרחק של עשרות קילומטרים מגבול ישראל. "‏אנחנו לא ניתן לאיראן להתבסס צבאית בסוריה", הבהיר. "אנחנו נפעל, ונשמור על חופש הפעולה למניעת ההתבססות ולמנוע את חימוש חיזבאללה בלבנון, דרך סוריה".

"קבעתי מדיניות ברורה שאנחנו לא מתערבים בלחימה במדינה ולא התערבנו", הוסיף נתניהו. "זה לא משתנה. מה שהטריד אותנו זה דאעש וחיזבאללה וזה נשאר אותו דבר. לב העניין הוא שימור חופש הפעולה שלנו נגד כל גורם שיפעל נגדנו. דבר שני - סילוקם של האיראנים משטח סוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully