וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לחדירת המל"ט: צה"ל תקף עמדות צבא אסד בגולן הסורי

12.7.2018 / 2:01

לאחר שכלי טיס סורי בלתי מאויש יורט אתמול מעל הכנרת, בצה"ל הגיבו בירי לעבר שלוש עמדות. בסוריה דווח כי התקיפה בוצעה באזור קוניטריה, וכי מערכות ההגנה ירטו את הטילים. צה"ל: "נמשיך לפעול באופן תקיף ונחוש נגד ניסיונות הפרת הריבונות של ישראל"

צילום: דוצ', עריכה: יאיר דניאל

תקיפת צה"ל בשטח סוריה | כל העדכונים:

- צה"ל תקף שלוש מטרות של צבא אסד בשטח סוריה בתגובה לחדירת המל"ט לשמי ישראל אתמול
- בסוריה דווח כי התקיפות התבצעו בסמוך לקוניטרה, חאן ארנסה וחאדר
- בטלוויזיה הסורית הרשמית נטען כי מערכות ההגנה הצליחו ליירט את הטילים
- צה"ל: "רואים במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו"

צה"ל תקף הלילה (חמישי) שלוש עמדות צבאיות בסוריה. דובר צה"ל מסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לחציית כלי טיס סורי בלתי מאויש שיירט צה"ל אתמול. בסוריה דווח כי הותקפו עמדות של צבא אסד בקוניטרה, בחאן ארנבה ובחאדר, ובטלוויזיה הסורית דווח כי הטילים ששוגרו יורטו על ידי מערכות ההגנה.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש נגד ניסיונות הפרת הריבונות של מדינת ישראל ויפעל כנגד כל ניסיון לפגיעה באזרחיה. כמו כן, צה"ל רואה במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול כנגד כוחותינו. צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול כל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
גורמים מדיניים: רוסיה פועלת להרחקת הכוחות האיראניים מגבול ישראל
"מחייב בחינה מעמיקה": חוק הגיוס לא יאושר במושב הנוכחי
יוזמה מסוכנת": אירלנד אישרה הצעה להחרמת מוצרים מההתנחלויות

תקיפת צה"ל ליד קוניטרה בתגובה לחדירת המל"ט. דובר צה"ל
תקיפת צה"ל בשטח סוריה, הלילה/דובר צה"ל

אתמול חדר המל"ט סורי לשטח ישראל והופל בידי טיל פטריוט מעל שמי הכנרת לאחר ששהה כרבע שעה מעל לשמי המדינה. המל"ט יורט במרחק של כעשרה קילומטרים מהגבול עם סוריה והתרסק בחלק הדרומי של הכנרת. חלקים ממנו נמצאו במים וחלקים באזור קיבוץ האון. דובר צה"ל רונן מנליס אמר כי ההערכה היא שמדובר במל"ט סורי לא חמוש שנועד לצרכי איסוף.

כלי הטיס זוהה בסביבות השעה 15:20 כשהוא מגיע מסוריה ומתקדם לאזור החיץ. ארבעה מטוסי קרב ושני מסוקי קרב הוקפצו למקום. לדברי מנליס היירוט בוצע "בתום הבדיקות ועל פי שיקולים מבצעיים", זאת לאחר ש"ביצענו פעולות כדי למנוע חיכוך עם שחקנים נוספים באזור". הוא הוסיף: "'אחזנו' במל"ט מהרגע שטס לכיווננו ולאורך כל רבע השעה. כשהשלמנו בדיקות הוא יורט על ידי טיל פטריוט ששוגר מהסוללה בצפת".

דובר צה"ל הוסיף כי המל"ט עבר בירדן בטרם חדר לישראל. נבחנת האפשרות שהסורים ביצעו פעולת הסחה, וטסו דרך ירדן על מנת לדמות מצב שלפיו מדובר במל"ט ירדני או מל"ט של מדינה ידידותית. "עקבנו אחרי המל"ט עוד לפני שחדר. יש מגוון רחב של שיקולים לפני שמיירטים. העקיבה אחריו הייתה לאורך זמן, הוא ביצע משימה במרחב רמת הגולן כולל במרחב של השכנים שלנו", אמר מנליס. "לא נאפשר הפרה של הסכם הפסקת האש ונפעל באופן ברור נגד הפרת ההסכם ונגד כל ניסיון לסכן את אזרחי ישראל, גם בהיבטים הגנתיים וגם התקפיים".

יירוט מעל צפת 11 ביולי 2018. באדיבות דוברות התנועה הקיבוצית, מערכת וואלה! NEWS
שיגור הפטריוט לעבר המל"ט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות דוברות התנועה הקיבוצית

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנפגש בזמן האירוע עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר מיד לאחר מכן כי לא חלה התנגשות עם הכוחות הרוסיים בסוריה, וכי ישראל פועלת נגד מטרות איראניות ומטרות חיזבאללה תוך שמירה על חופש הפעולה שלה. "אנחנו, הייתי אומר, מתאמים בין הצבאות, כולל בשעות האלה ובימים האלה", אמר. דובר צה"ל התייחס במרומס לפגישת המנהיגים ואמר כי צה"ל השהה את ההחלטה ליירט את המל"ט בסופו של דבר באמצעות טיל פטריוט. "בדקנו עם הרוסים האם זה הוא שלהם כדי למנוע חיכוך", אמר מנליס.

במהלך הפגישה בין המנהיגים, שהתקיימה בקרמלין במוסקבה, התייחס נתניהו לחדירת המל"ט הסורי לישראל ויירוטו על ידי צה"ל. "אנחנו מצפים שכולם יכבדו את הריבונות הזאת ושסוריה תשמור בקפדנות על הסכמי ההפרדה", אמר ראש הממשלה.

בנוסף לכך, נתניהו התייחס להתבססותה של איראן וסוריה שלדבריו נמצאת במוקד הדברים. "דעתנו ידועה שאיראן צריכה לעזוב את סוריה, זה לא דבר חדש עבורך", הוסיף.

שרידי המל"ט מהיירוט בכינרת 11 ביולי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
שרידים מיירוט המל"ט בכנרת/מערכת וואלה! NEWS, -

לפני כשבועיים וחצי יורט כלי טיס אחר שחדר משטח סוריה אל רמת הגולן באמצעות טיל פטריוט. בעקבות הירי, כלי הטיס התרחק מהגבול ולא זוהתה פגיעה. מערכות ההגנה האוויריות, כמו גם מערכות האיתור, זיהו את האיום מבעוד מועד ובטרם חצה לשטח ישראל. מפקד בכוחות המשטר אמר לאחר השיגור כי המל"ט הופעל במסגרת המבצע לכיבוש דרום מערב סוריה מידי המורדים. מצה"ל נמסר כי הצבא "לא יאפשר הפרה של הריבונות האווירית של מדינת ישראל ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה".

(עדכון ראשון: 0:36)

פגישת רה"מ, נשיא רוסיה, קרמלין, מוסקבה, רוסיה  11 ביולי 2018. רויטרס
"מצפים שכולם יכבדו את הריבונות". נתניהו ופוטין במוסקבה, אתמול/רויטרס

יירוט המל"ט הסורי אתמול:

צילום: דו"צ, שיר ברונפמן, מנחם הגדול, אושרי אפללו, חדשות בזמן עריכה: שניר דבוש
  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully