וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור ההצתות: צה"ל תקף ליד חוליית משגרי בלוני תבערה בדרום עזה

11.7.2018 / 18:39

כלי טיס תקף סמוך לחוליית משגרי בלוני תבערה בדרום הרצועה. במקביל מחבל ניסה לחצות את הגדר ולפגוע בתשתית הביטחון ובחיילי צה"ל - בטרם נתפס. מטוסי כיבוי ועשרות לוחמי אש פעלו ב-27 שריפות שפרצו משעות הבוקר

צילום: שי מכלוף וערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז ויאיר דניאל

כלי טיס של צה"ל תקף היום (רביעי) סמוך לחולייה ששיגרה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה. באירוע נוסף שאירע בדרום הרצועה, כוח צה"ל זיהה מחבל שניסה לחצות את גדר המערכת בניסיון לפגוע בתשתיות הביטחון וחיילי צה"ל. על המחבל נתפס חומר בערה וקאטר והוא הועבר לתחקור כוחות הביטחון.

משעות בוקר פרצו 27 שריפות באזור עוטף עזה והנגב המערבי בעקבות עפיפוני ובלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה. בשריפות אלה פעלו צוותי כיבוי, קק"ל וראשות הטבע והגנים בסיוע רב"שצים והשיגו שליטה מלאה על האש.

שריפה בעוטף עזה בשל עפיפוני התבערה ב-11 ביולי 2018. כבאות והצלה נגב, אתר רשמי
אחת השריפות שפרצו היום/אתר רשמי, כבאות והצלה נגב

אל אחת השריפות, שפרצה באזור גילת שבצפון הנגב, הוזנקו 12 צוותי כיבוי ובהם 30 לוחמי אש, לצד ארבעה מטוסי כיבוי וארבעה מחפרונים. בשטח השריפה נפתח חפ"ק (חדר פיקוד) יחד עם נציגי משטרת ישראל ופיקוד העורף.

ביום שני הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על סגירת מעבר כרם שלום לרצועת עזה, בתגובה לטרור העפיפונים ולהפגנות השבועיות שמקיימים הפלסטינים על הגדר. "אמרתי לכם מזמן שאני לא מתכוון לפרסם מראש את כל הצעדים שאנחנו עושים אבל בעצה אחת עם שר הביטחון אנחנו נכביד את ידינו על שלטון חמאס מידית", אמר נתניהו בישיבת הסיעה. "נסגור היום את מעבר כרם שלום. יהיו צעדים נוספים שלא אפרט".

עוד באותו נושא

התקרית בצפון: המל"ט הסורי שהה באוויר 15 דקות לפני שיורט

לכתבה המלאה
חומר בערה וקאטר  שנתפסו על מחבל שניסה לחדור מדרום רצועת עזה ב-11 ביולי 2018. דובר צה"ל, אתר רשמי
חומר הבערה והקאטר שנתפסו על המחבל שניסה לחדור מדרום עזה/אתר רשמי, דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי מעבר הסחורות ייסגר, "למעט ציוד הומניטרי - בין היתר מזון ותרופות - שיאושר באופן פרטני על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים. לא יתבצע כל ייצוא או שיווק סחורות מרצועת עזה. מדינת ישראל רוצה ופועלת לשיפור המציאות ההומניטרית ברצועה בדרכים רבות". בתגובה להחלטה על סגירת המעבר האשים חמאס את ישראל ב"פשע נגד האנושות". בג'יהאד האסלאמי הלכו רחוק יותר, ואמרו כי הסנקציות החדשות של ישראל הן בגדר הכרזת מלחמה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כשהוא מתייחס לציון ארבע שנים למבצע "צוק איתן": "אני רוצה להבהיר קודם כל לראשי חמאס ברצועת עזה, אף אחד לא נרתע לא מהסלמה ולא מעימות רחב, אנחנו לא מחפשים לא עימותים ולא הרפתקאות צבאיות אבל בדרך בה חמאס מתנהל הוא פשוט מתדרדר ועלול לשלם את כל המחיר, מחיר הרבה יותר כבד מאשר בצוק איתן".

שריפות בעוטף עזה 24 ביוני 2018. רפי בביאן, מערכת וואלה! NEWS
אחת השריפות שפרצו בעוטף עזה/מערכת וואלה! NEWS, רפי בביאן
מטוס כיבוי פועל בשריפה בנחל הבשור, 6 ביולי 2018. גלעד גבאי, רשות הטבע והגנים
מטוס כיבוי פועל בשריפה שנחל הבשור, בשבוע שעבר/רשות הטבע והגנים, גלעד גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully