וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתר המפורסם הפך צהוב: הטאג' מאהל מאבד צבע - וממשלת הודו אשמה

ממשלת הודו ספגה ביקורת מצד בית המשפט העליון על כך "שנכשלה" בשימור האתר, המושך 70 אלף איש מדי יום. הקבר, שנבנה במאה ה-17, ניזוק מזיהום המפעלים ומגללי חרקים

פועלים מנקים את המזרקה של הטאג' מאהל, הודו. רויטרס
עובדי ניקיון מחוץ לטאג' מאהל, מאי/רויטרס

בית המשפט העליון של הודו ביקר את הממשלה על כך ש"נכשלה" להגן על אתר הטאג' מהאל, שמצב תחזוקתו הולך ומתדרדר - כך דיווחה היום (רביעי) רשת BBC. השופטים קבעו כי הן הממשלה הפדרלית והן ממשלת המחוז הפגינו "נרפות" בביצוע הצעדים הדרושים לשימור אחד מאתרי התיירות המובילים בעולם.

הם אמרו את הדברים בעקבות עתירה שהוגשה וציינה את החשש מהשפעת הזיהום על המקדש שנבנה במאה ה-17. האתר, שאליו מגיעים תיירים רבים מרחבי העולם, מושך 70 אלף איש מדי יום.

עוד בחודש מאי הורה בית המשפט לממשלה לבקש סיוע זר בתיקון "השינוי המדאיג" בצבע של מבנה השיש. השופטים אמרו אז כי הקבר המפורסם, שנבנה משיש לבן ומחומרים אחרים, הפך לצהוב ועתה משנה את צבעו לחום ולירוק. בין הסיבות לכך - זיהום, בנייה וגללי חרקים".

הממשלה השיבה כי הוקמה ועדה מיוחדת שתמליץ על הצעדים הדרושים למניעת זיהום בתוך הטאג' מאהל ומחוצה לו. היא כבר סגרה אלפי מפעלים באזור, אך פעילים למען שימורו של המבנה אמרו כי השיש הלבן עדיין מאבד מהבוהק שלו.

גם מי ביוב הזורמים בנחל ימונה, שעובר בסמוך לאתר, מושכים חרקים שמטילים את גלליהם על קירות הטאג' מאהל ומכתימים אותם.

עוד ידיעות מהעולם
שר הפנים של גרמניה חגג: ביום הולדתי ה-69 - גורשו 69 מהגרים
"חתר נגד המדינה": סין שלחה פעיל למען הדמוקרטיה ל-13 שנות מאסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully