וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים של גרמניה חגג: ביום הולדתי ה-69 - גורשו 69 מהגרים

11.7.2018 / 15:19

הורסט זיהופר, שמוביל מדיניות תקיפה נגד הגירה, אמר כי תחתיו התגברו הגירושים, כולל יום אחד "סמלי". הוא הציג "תכנית על" נגד ההגירה, על אף שהיא כולל רעיונות שכבר נדחו על ידי הממשלה כדי לפתור את המשבר

צילום: רויטרס

שר הפנים של גרמניה, הורסט זיהופר, שמנהל קרב עם הקנצלרית אנגלה מרקל על הידוק מדיניות ההגירה, אמר אתמול (שלישי) בסיפוק כי 69 אזרחים אפגנים גורשו באותו יום שבו ציין את יום הולדתו ה-69.

הוא חשף את "תכנית העל" שלו, בתקווה להטביע את חותמתו על מדיניות הגירה תקיפה יותר, בניגוד לזו של מרקל, שפתחה את שערה המדינה לכמיליון מהגרים ב-2015. זיהופר מנסה לחזק את כוחה של מפלגת האיחוד הנוצרי-סוציאלי הבווארית CSU, לקראת הבחירות המחוזיות באוקטובר מול התחזקותה של מפלגת הימין הקיצוני.

במסיבת עיתונאים שכינס אתמול, הוא לקח קרדיט על האצת קצב הגירושים של מי שבקשת המקלט שלו נדחתה. "רק ביום ההולדת ה-69 שלי - ולא ביקשתי זאת - 69 איש נשלחו בחזרה לאפגניסטן", אמר. "זה הרבה מעבר למה שהיה מוקדם יותר".

שר הפנים של גרמניה, הורסט זיהופר, במסיבת עיתונאים בברלין, 10 ביולי 2018. רויטרס
מפלגתו יורדת בסקרים. זיהופר, אתמול/רויטרס

זיהופר, שמנהיג את המפלגה בעשור האחרון, מקצין את הקו שלו לקראת המאבק על ההנהגה מול ראש מדינת בוואריה, מרקוס זודר. ה- CSUצונחת בסקרים מול התחזקות "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), גורמים במפלגה רואים בהקשחת המדיניות דרך להתמודד עם הימין הקיצוני, ששובר את המוסכמות לגבי התבטאויות נגד זרים שהתגבשו לאחר מלחמת העולם השנייה.

התכנית שלו כוללת רעיונות שכבר נדחו על ידי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, החברה גם היא בממשלה של מרקל. אלו, בין היתר, כוללים מרכזי מעבר שמהם ניתן יהיה לגרש בקלות מהגרים. בכך הוא נסוג מהתכנית שגיבשה הקואליציה כדי להימנע מנפילתה וזכה לגינויים מצד הסוציאל-דמוקרטים.

לדברי שר הפנים, מספר מבקשי המקלט שיגיעו לגרמניה השנה יחצה את רף 220 אלף שהציבה הממשלה. זיהופר אמר כי העלייה האחרונה עקפה את הירידה הכללית במספרי המהגרים שהורגשה בתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully