וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חתר נגד המדינה": סין שלחה פעיל למען הדמוקרטיה ל-13 שנות מאסר

קין יונגמין בן ה-64 כבר ריצה 22 שנות מאסר על פעילותו למען דמוקרטיה במדינה הקומוניסטית. במהלך משפטו הוא החליט לשתוק, והורשע בעבירות נגד המדינה שלוש שנים אחרי שנעצר. "נרדף בשל אמונתו"

הפעיל הפרו-דמוקרטי הסיני קין יונגמין, 1998. AP
ניסה לרשום מפלגה דמוקרטית. קין יונגמין/AP

בית משפט בסין גזר היום (רביעי) 13 שנות מאסר על אחד מהפעילים הפרו-דמוקרטיים המובילים במדינה בשל "חתרנות" נגד סמכות המדינה. קין יונגמין, בן 64, כבר ריצה 22 שנות מאסר בתקופות שונות על פעילותו למען הדמוקרטיה במדינה הקומוניסטית. גזר הדין ניתן בבית משפט בעיר ווהאן שבמרכז המדינה. עורך דינו, לין קיליי, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי קין סירב לשתף פעולה עם בית המשפט ושתק לכל אורך המשפט.

קין הוא אחד משני המייסדים של המפלגה הדמוקרטית של סין, והוא נשלח ל-12 שנות מאסר ב-1998 אחרי שניסה לרשום אותה באופן רשמי. שנה לאחר מכן, בזמן שהיה מאחורי הסורגים, הוא היה מועמד לפרס נובל לשלום. בינואר 2015 הוא נעצר שוב, אחרי שהוביל ארגון ששמו "משמר זכויות האדם הסיני", שבין היתר ארגן קבוצות דיונים וביקר את מדיניות הממשלה באינטרנט.

ליו שיאובו, חתן פרס נובל לשלום ומתנגד משטר בסין, 1995. רויטרס
מת לאחר שחרורו מהכלא. ליו שיאובו/רויטרס

פרנסיס איב, חוקרת בארגון "מגני זכויות האדם הסיניים", אמרה לרשת BBC כי קין "נרדף בשביל אמונתו בסין דמוקרטית כמו גם בפעילותיו למען זכויות אדם". היא הוסיפה: "הרשויות לא הצליחו לגבש תיק נגדו למרות שלוש שנות חקירה".

גזר דינו ניתן יממה לאחר שבייג'ינג אפשרה לליו שיאה, אלמנתו של חתן נובל לשלום ליו שיבואו, לצאת לגרמניה, אחרי שהייתה במעין מעצר בית מאז שבעלה זכה בפרס ב-2010, על אף שלא היו נגדה שום הליכים פליליים.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully