וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו גם מהאוויר: הדרך החדשה של המשטרה לתפוס אתכם בכביש

11.7.2018 / 11:17

אגף התנועה החל להשתמש ברחפנים המצוידים במצלמות שמסוגלות לזהות עבירות תנועה ממאות מטרים באוויר. תיעוד העבירות מתבצע באמצעות מצלמת הרחפן ומתורגם באופן מיידי לדוחות, כמו גם מעצר הנהגים שעברו על החוק באותו הרגע

רחפן. חטיבת דובר המשטרה
הרחפן מזהה עבירות תנועה ממאות מטרים באוויר/חטיבת דובר המשטרה

אגף התנועה של משטרת ישראל החל להשתמש בימים אלה ברחפנים המצוידים במצלמות איכותיות שמסוגלות לזהות עבירות תנועה ממאות מטרים באוויר. זאת, במסגרת מאבק מתמשך של המשטרה בתאונות הדרכים וכן הגברת הביטחון וההרתעה בכבישים למען אזרחי המדינה. תיעוד העבירות מתבצע באמצעות מצלמת הרחפן ומתורגם באופן מיידי לדוחות, כמו גם מעצר הנהגים שעברו על החוק באותו הרגע.

היתרון היחסי ואופן ההפעלה, הם שהביאו את המשטרה להשתמש ברחפן, שנחשב לכלי יעיל המאפשר נקודת תצפית ותיעוד ממעוף הציפור. הרחפן, שרואה ואינו נראה, מהווה בעצם כלי הרתעתי חשוב במלחמה בעבירות מסכנות חיים ובריונות בכביש.

עוד בוואלה! NEWS:
ממצא נדיר: מדוע הסתירו בסוסיתא צלב מהמאה ה-7 לספירה?
מפתח חשוד וכלבי גישוש: שלב אחר שלב - כך אותרה גופתה של אופירה חיים
משפחת נתניהו ליועמ"ש: בדוק שוב חקירות ניצב ריטמן בענייננו

מצלמות תנועה - שימוש בטלפונים בנסיעה. חטיבת דובר המשטרה
פיתוחים חדשים להתמודדות עם תאונות הדרכים/חטיבת דובר המשטרה

הפעלת הרחפנים תתבצע בפריסה ארצית וכן בצירים ממוקדים בהם מתרחשות תאונות דרכים רבות. השוטרים שיפעילו את הרחפנים יעברו הכשרה ייחודית של כמה שבועות הכוללת התמקצעות ושליטה בכלי תוך מתן דגש לחוק התעופה. בסיום ההכשרה כל שוטר יקבל רישיון מטיס המסמיך אותו להטסת הרחפנים.

מאגף התנועה נמסר כי הוא "ממשיך לאכוף ביצירתיות תוך הכנסת אמצעים טכנולוגיים המהווים שובר שיוויון במטרה לצמצם ככל שניתן את הנפגעים ותאונות הדרכים. כך למעשה נוכל לגרום לנהג הנורמטיבי לציית לחוק ולהביא לשינוי בתרבות הנהיגה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully