וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתייג מתביעות הנשיא ונוטה למרכז: המועמד של טראמפ לעליון

10.7.2018 / 11:34

ברט קבנאו דוגל בעמדה כי יש "לפרש את החוק" ולא להתערב בו וקרא להחריג את הנשיא מתביעות "שצורכות זמן ומסיחות את הדעת" - רמז לעמדתו על חקירות טראמפ. למרות זאת, הוא נחשב לפחות שמרן מהשופט הראשון שמינה הנשיא ועמדותיו בנושא הפלות יכריעו את הקרב בסנאט

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ הודיע הלילה (שלישי) כי בחר בשופט ברט קבנאו למשרת שופט בבית המשפט העליון. קבנאו, בן 53, מכהן זה יותר מעשור כשופט בית המשפט לערעורים בוושינגטון הבירה.

הוא נולד בוושינגטון לזוג הורים קתולים. אמו, מרתה, הייתה מורה בבתי ספר בעיר, ובהמשך למדה משפטים, הפכה לתובעת ואף התמנתה לשופטת. במהלך הנאום שלו הלילה בבית הלבן, התייחס קבנאו לאמו ואמר כי "היא התגברה על מחסומים רבים והפכה לשופטת. היא לימדה אותי את החשיבות של שוויון. למדתי משפטים מסביב לשולחן ארוחת הערב".

לקבנאו רזומה משפטי מרשים: הוא למד משפטים באוניברסיטת ייל היוקרתית, ולימד משפטים באוניברסיטאות: הרווארד, ייל וג'ורג'אטון. הוא סייע לג'ורג' בוש הבן במהלך ספירת הקולות החוזרת במדינת פלורידה, בהתמודדות לנשיאות מול אל גור בשנת 2000, ובהמשך התמנה לחבר בצוות היועצים המשפטיים של הבית הלבן - שם גם הכיר את אשתו.

לקריאה נוספת:
הימין פותח שמפניות: טראמפ ימנה שופט עליון חדש ויעשה היסטוריה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מציג את השופט ברט קבנאו, מועמדו לבית המשפט העליון, 10 ביולי 2018. רויטרס
טראמפ עם קבנאו ומשפחתו, הלילה/רויטרס

הלילה הוא סיפר כי הפעם הראשונה שבה יצאו לדייט היה ב-10 בספטמבר 2001, יממה לפני פיגועי ה-11 בספטמבר. הוא נזכר בכך ואמר: "יממה לאחר הדייט, הלכתי לצדה בבית הלבן כאשר אנשי השירות החשאי הודיעו על מתקפה והורו לכולם להישאר במבנה".

אחד מן הפרקים החשובים בקריירה המשפטית שלו, הייתה בסוף שנות ה-90, אז הוא שימש כבכיר בצוותו של התובע המיוחד קנת סטאר, בחקירת הנשיא לשעבר ביל קלינטון. הוא היה בין אלו שניסחו את הדוח שהמליץ על הדחת הנשיא. בשנת 2009, הוא כתב בירחון משפטי במינסוטה כי יש להחריג את הנשיא מפני "תביעות אשר צורכות זמן ומסיחות את הדעת".

הפילוסופיה המשפטית שלו נחשבת לשמרנית, והלילה בבית הלבן אמר כי תפקידו של שופט הוא "לפרש את החוק ולא לכתוב את החוק". עם זאת, ב"ניו יורק טיימס" ערכו ניתוח של עמדותיו של המועמד לעליון, ומצאו כי הוא נוטה מעט יותר למרכז בהשוואה לשופט הקודם שמינה טראמפ, ניל גורסץ'. בין לבין, הוא גם גילה הלילה שהוא משמש כמאמן קבוצת הכדורסל של בנותיו, ואמר כי בכך הוא מבקש לחזק את הקשר עם הבנות, כפי שהיה הקשר שלו עם אביו.

עוד באותו נושא

טראמפ הודיע על מועמדו לבית המשפט העליון: "ההחלטה החשובה ביותר"

לכתבה המלאה
בית המשפט העליון של ארצות הברית בוושינגטון, לקראת סגירתו עקב פגרת הקיץ, יוני 2016. AP
בית המשפט העליון/AP

כעת יעבור המינוי לשורה של שימועים והצבעות בסנאט. הרפובליקנים יעשו ככל שביכולתם כדי לאשר את המינוי לפני בחירות אמצע הקדנציה בחודש נובמבר הקרוב. אם אכן יצליחו, הדבר ייחשב להישג משמעותי מאוד עבור הנשיא טראמפ, וצפוי להעניק מומנטום לקמפיין הרפובליקני בבחירות לקונגרס.

לרפובליקנים, אשר מחזיקים ברוב המושבים בסנאט, ישנה היכולת לאשר את המינוי מבלי להזדקק לקולות הדמוקרטים. עם זאת, ישנו סימן שאלה האם סנאטור ג'ון מקיין החולה בסרטן יוכל להגיע בהצבעה.

בנוסף לכך, שתי סנאטוריות מן המפלגה הרפובליקנית, ליסה מרקאוסקי וסוזן קולינס, תומכות בזכותן של נשים לבצע הפלות, והן לא יתמכו במועמדות של קבנאו לפני שיוודאו כי לא יתמוך בביטול הפסיקה ההסטורית "רו נגד ווייד" שהתירה בצוע הפלות בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully