וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ החדש של בריטניה: "נקדם את הסכם הברקזיט שהושג בממשלה"

ג'רמי האנט שמונה לתפקיד לאחר התפטרות קודמו בוריס ג'ונסון התייצב מאחורי מיי, ברקע המתיחות שנוצרה סביב המגעים לפרישת הממלכה מהאיחוד האירופי. "נוסיף להשמיע קול חזק ובטוח בעולם"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה אמש (שני) על מינויו של שר הבריאות ג'רמי האנט לתפקיד שר החוץ במקום בוריס ג'ונסון שהתפטר מהממשלה. התפטרותו של ג'ונסון הגיעה לאחר שהשר האחראי להליכי הברקזיט דיוויד דיוויס הודיע על התפטרותו בעקבות פרטי ההסכם שמקדמת מיי מול האיחוד האירופי על פרישת הממלכה. את מקומו של האנט במשרד הבריאות יתפוס שר התרבות מאט הנקוק.

לאחר ההודעה על מינויו אמר האנט כי יעמוד איתן מאחורי מיי "כדי שנוכל לקדם הסכם עם האיחוד האירופי המבוסס על ההבנות שהושגו בממשלה". לדבריו, "זוהי עת שבה העולם נושא את עיניו אל המדינה שלנו ותוהה על אופיה העתידי לאחר הברקזיט". עוד הוסיף האנט כי בריטניה תוסיף להגן על הערכים החשובים לאזרחיה ו"תהווה קול חזק ובטוח" בקרב הקהילה הבינלאומית, שתוכל לראות בה בעלת ברית נאמנה.

לקריאה נוספת:
מכה למיי: שר הברקזיט התפטר בשל תכנית הפרישה מהאיחוד האירופי

ג'רמי האנט, שר החוץ של בריטניה שמונה לאחר התפטרותו של בוריס ג'ונסון, 9 ביולי 2018. רויטרס
התייצב מאחורי מיי. האנט/רויטרס

האנט, בן 52, נבחר לראשונה לפרלמנט מטעם המפלגה השמרנית בשנת 2005. באתרו הרשמי מוצג פירוט של עמדותיו בנושאים שונים - בהם גם ישראל. לדבריו, לממשלת בריטניה "מחויבות עמוקה כלפי קשרי המסחר עם ישראל" והיא "מתנגדת נחרצות לתנועת החרם (BDS)". זאת, לצד הכרתו בתמיכתה של הממשלה בארגוני זכויות אדם הפועלים בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית לקידום דיאלוג ודו-קיום - שעליה בירך.

בנושא המאבק ב-BDS הוסיף האנט כי הוא "מאמין שכפיית סנקציות על ישראל אינה צעד בונה". לדבריו, "בריטניה נהנית מיחסים פרודוקטיביים עם ישראל שמאפשרים לדרגים הגבוהים להתבטא בכנות". עוד כתב כי הממשלה "מאמינה שהדרך הטובה ביותר להילחם בתנועת החרם היא באמצעות דיאלוג ולא בצעדי ענישה".

עוד באותו נושא

דרמה בבריטניה: שר החוץ ג'ונסון התפטר במחאה על תכנית הברקזיט

לכתבה המלאה
בוריס ג'ונסון, שר החוץ הבריטי התפטר מתפקידו; מוקדם יותר הודיע גם "שר הברקזיט" על פרישתו. רויטרס
ג'ונסון לאחר התפטרותו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully