וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: הרוגים איראנים בתקיפת ישראל בבסיס T-4

9.7.2018 / 6:01

לדברי קצין בכיר בצבא אסד, מערכת נ"מ הופעלה בעקבות טילים שהגיעו מאזור הכפר א-טנף שבדרום המדינה. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי 6-4 טילים נחתו מחוץ לבסיס שליד חומס וגרמו לנזק כבד. הארגון הסורי לזכויות אדם: התקיפה בבסיס בחומס כוונה נגד כוחות איראניים

עריכה: איתי עמרם

כלי תקשורת בסוריה דיווחו אמש (ראשון) על תקיפה בבסיס T-4 המשמש את חיל האוויר של צבא משטר אסד באזור חומס. על פי הדיווחים, בעקבות האירוע הופעלה מערכת נ"מ באזור, והתקיפה סוכלה. לדברי בכיר בצבא סוריה הפועל בדרום המדינה, מערכת הנ"מ יירטה טילים שנורו מכיוון הכפר א-טנף שבדרום המדינה. המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח על הרוגים בקרב הכוחות האירניים והמיליצות הפרו-איראנייות בבסיס.

הטלוויזיה הסורית דיווחה כי 6-4 טילים נחתו מחוץ לשטח הבסיס וגרמו לנזק כבד. זמן קצר לאחר האירוע, בסוריה האשימו את ישראל כמי שעומדת מאחורי התקיפה. גורם צבאי בצבא אסד אף טען כי מדובר ב"ביטוי לתוקפנות הישראלית באזור". בנוסף, בסוריה טענו כי במהלך התקיפה, כלי טיס ישראלי נפגע - מה שאילץ אותו לסגת. הארגון הסורי לזכויות אדם טען כי התקיפה בבסיס בחומס כוונה נגד כוחות איראניים.

לקריאה נוספת:
חיילי אסד חגגו את החזרה למעבר הגבול עם ירדן; אלפי פליטים שבו לבתיהם
המלחמה טרם הסתיימה, אך כל הצדדים כבר מתכננים את סוריה החדשה
בכיר בצה"ל מודה: לראשונה תקפנו אנשי צבא איראניים בסוריה

תיעוד פיצוץ באזור ג'מאריא שמערב לדמשק בירת סוריה שיוחס לתקיפה ישראלית, 5 בדצמבר 2017. צילום מתוך טוויטר, מערכת וואלה
תיעוד פיצוץ באזור ג'מאריא שמערב לדמשק בירת סוריה שיוחס לתקיפה ישראלית, 5 בדצמבר 2017/מערכת וואלה, צילום מתוך טוויטר

בסיס T-4, ממנו המריא המל"ט האיראני שחדר לשטח ישראל בפברואר, הותקף גם לפני כשלושה חודשים. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפה נהרגו 14 בני אדם, ולאחר מכן הודו באיראן כי ארבעה הרוגים הם מאנשיהם.

לאחר התקיפה, רוסיה אמרה שחיל האוויר הישראלי הוא זה שעומד מאחורי התקיפה ואף האשימה את ישראל על כך שלא תיאמה זאת עימה. גם איראן איראן וחיזבאללה האשימו את ישראל בתקיפה ואיימו בתגובה חריפה. בישראל הקפידו לשמור על עמימות בכל הקשור לתקיפה. אולם כשבוע לאחר מכן, הודה גורם בכיר בצה"ל בריאיון עם העיתונאי תומאס פרידמן כי ישראל הייתה אחראית לתקיפת הבסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully