וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים בצרפת: "המטוס המצרי התרסק בשל שריפה - ולא מפצצה"

כשנתיים אחרי התאונה שבה נהרגו 66 נוסעים ואנשי צוות, סתרה רשות חקירות התעופה בפריז את המסקנות של קהיר. הם התבססו על הקלטות מתא הטייס והפעלת גלאי העשן. המטוס היה בדרכו מפריז לקהיר וצלל אל הים התיכון

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

התרסקות המטוס המצרי ב-2016 ככל הנראה נגרמה כתוצאה משריפה, ולא מפצצה - כך עולה מדוח חקירה של מומחים צרפתים. בממצאי חקירת רשות התאונות האוויריות בצרפת, שפורסמו ביום שישי, עלה כי השריפה בטיסת MS804 של חברת "איג'יפטאייר" התפשטה במהירות מתא הטייס. זאת בניגוד לממצאים מוקדמים יותר של הרשויות במצרים, שלפיהם נמצאו שרידי חומר נפץ על גופות הנוסעים ועל כן עלתה הסברה כי היה זה פיגוע.

66 נוסעים ואנשי צוות נספו בהתרסקות המטוס, שיצא מפריז לקהיר, במזרח הים התיכון. בין הנוסעים היו 30 אזרחים מצרים ו-15 אזרחים צרפתים. ההתרסקות אירעה שבעה חודשים בלבד אחרי הפלת המטוס הרוסי בחצי האי סיני בפצצה שהטמין ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ובקהיר היו סבורים כי היה זה פיגוע נוסף.

עוד ידיעות מהעולם
מחלק מספרים: טראמפ משוחח עם מנהיגי העולם - ובבית הלבן לא יודעים

חפצים שנמצאו בין הריסות מטוס "איג'יפטאייר", מאי 2016. צבא מצריים, מערכת וואלה! NEWS
התעלומה טרם נפתרה. שרידי המטוס שאותרו על ידי צבא מצרים/מערכת וואלה! NEWS, צבא מצריים

עם זאת, בדוח הצרפתי נטען כי התיאוריה הסבירה ביותר היא שהאש פרצה בזמן שהמטוס היה במהירות שיוט, וזו הובילה לאיבוד השליטה עליו. עוד נכתב כי הצוות נשמע בהקלטות מתא הטייס משוחח על השריפה וכי גלאי השריפה זיהו עשן בתוך המטוס.

רשות התאונות האוויריות מסרה כי היא מחקה לדוח הסופי של מצרים על התאונה כדי להבין את הסתירות במסקנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully