וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס נוסעים מצרי שעליו 66 בני אדם נעלם: "מעריכים שהתרסק"

מטוס "איג'יפטאייר" נעלם ממסכי המכ"ם בדרכו מפריז לקהיר, וכעבור כמה שעות הכריז משרד התעופה המצרי כי כנראה התרסק, אך חזר בו לאחר זמן מה. ראש רשות התעופה האזרחית במצרים: "הטייסים לא שידרו אות מצוקה". ראש ממשלת מצרים: "אין לפסול אף אפשרות, כולל טרור"

עריכה: ניר חן

(כתבנו לענייני תעופה אבי אשכנזי בריאיון לאולפן וואלה! NEWS)

מטוס נוסעים של חברת התעופה המצרית "איג'יפטאייר" שהמריא מפריז שבצרפת לקהיר שבמצרים נעלם ממסכי המכ"ם במהלך הלילה. על המטוס היו 66 בני אדם - 56 נוסעים, שבעה אנשי צוות ושלושה אנשי ביטחון - והוא המריא משדה התעופה שארל דה גול בשעה 23:09. תחילה דווח כי המטוס נעלם מעל מסמכי המכ"ם וכי נעשים חיפושים לאיתורו, ולאחר כמה שעות אישר משרד התעופה המצרי כי המטוס התרסק בים.

עם זאת, זמן לא רב לאחר מכן חזר בו משרד התעופה מהודעתו והודיע כי טרם ניתן לאשר את דבר ההתרסקות. צוותי חילוץ של צבא מצרים ושל יוון הגיעו לאזור שמעליו נעלם המטוס. גורמים רשמיים במדינה מסרו כי ההערכה היא שהמטוס התרסק, וגורם מאחד מנמלי התעופה ביוון מסר כי המטוס התרסק ליד האי קרפטוס.


עוד וואלה! NEWS:
המודיעין האמריקני: "האקרים זרים מרגלים אחר המועמדים לנשיאות"
סקר חדש בארה"ב: טראמפ מוביל על קלינטון ב-3% בקרב על הנשיאות
חיזבאללה: "אם ישראל הייתה מחסלת את בדר א-דין, היינו אומרים"

מטוס של חברת איג'יפט אייר המצרית. טוויטר, צילום מסך
המריא בחצות מפריז. מטוס נוסעים של איג'יפטאייר/צילום מסך, טוויטר

הטיסה, שמספרה MS804, המריאה לשדה התעופה הבינלאומי בקהיר. לפי חברת התעופה, המטוס מדגם איירבוס A320 נעלם ממסכי המכ"מים כ-10 מיילים בתוך מרחבה האווירי של מצרים, מעל הים התיכון. כמו כן, הוא נעלם בגובה 37 אלף רגל. בעקבות האירוע הועלתה רמת הכוננות בחיל האוויר הישראלי, מחשש שמדובר בחטיפה וכוונה לבצע פיגוע.

איהאב מוחי א-דין, ראש רשות התעופה האווירית של מצרים, אמר כי הרשויות ביוון עדכנו את מקביליהם במצרים על כך שהם איבדו את הקשר עם המטוס. "הטייסים לא שידרו אות מצוקה או איבדו גובה, הם פשוט נעלמו", אמר. לדבריו, עדיין מוקדם מדי לדעת מהי הסיבה להיעלמות המטוס.

גורם רשמי במצרים מסר כי כוחות החילוץ מסרו כי הם קיבלו אות מצוקה ממכשירי החירום על המטוס לאחר ההתרסקות. לפי ההודעה, האות התקבל בשעה 04:26 (שעון מצרים), כשעתיים לאחר ההיעלמות. עם זאת, הצבא הכחיש את הדברים. העיתון המצרי אל-אהראם מסר כי הפעם האחרונה שבה נוצר קשר עם המטוס היה עשר דקות לפני ההיעלמות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסלול טיסתו המתוכנן של המטוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה של צרפת, מנואל ואלס, אמר כי הרשויות במדינה בודקות את כל האפשרויות הנוגעות להיעלמות המטוס ולא שוללות אף אפשרות. גם ראש הממשלה המצרי, שריף איסמעיל, אמר כי "אין לפסול אף אפשרות, גם כולל טרור". נשיא צרפת פרנסואה הולנד ומקבילו המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי דנו הבוקר בנושא. במקביל, גורם ביטחוני צרפתי אמר לטלגרף הבריטי כי "לא ניתן לשלול אפשרות של מתקפת טרור".

חברת התעופה מסרה כי המטוס שנעלם יוצר בשנת 2003, וכי לטייס היו 6,275 שעות טיסה ולטייס המשנה 2,766 שעות טיסה. כמו כן דיווחה החברה כי בין הנוסעים נמצאים 30 אזרחים מצריים, 15 צרפתים, שניים מעיראק, אזרח בריטניה, אזרח בלגיה, אזרח כווית, אזרח ערב הסעודית, אזרח סודאן, אזרח צ'אד, אזרח פורטוגל, אזרח אלג'יריה ואזרח קנדה.

עוד נמסר כי בין הנוסעים ילד אחד ושני תינוקות, וכי נפתח קו חירום למשפחות הנוסעים כדי שיוכלו לקבל פרטים על המצב. רמת הכוננות בשדה התעופה בקהיר הועלתה ובכירים ברשות התעופה הגיעו אליו. מחברת "איג'יפטאייר" נמסר כי היא יצרה קשר עם הגורמים האחראיים לבחינת המקרה.

שברי המטוס הרוסי שהתרסק בסיני, נובמבר 2015. AP
התרסקות המטוס הרוסי בסיני, אוקטובר האחרון/AP

ב-31 באוקטובר האחרון מטוס של החברה הרוסית מטרו-ג'ט ועליו 224 נוסעים התרסק במרכז חצי האי סיני. ממשלות מערביות והממשלה הרוסית טענו כי המטוס ככל הנראה הופל בידי פצצה, וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על האירוע ואמר כי הצליח להבריח מטען נפץ למטוס. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בינואר כי איש הצוות הטכני של חברת "איג'יפטאיר", שבן דודו הצטרף לדאעש, חשוד בשתילת הפצצה במטוס.

במרץ האחרון מטוס של חברת "איג'יפטאייר" שטס מאלכסנדריה לקהיר נחטף ואולץ לנחות בקפריסין. בתום כמה שעות התברר כי החוטף נשא חגורת נפץ מזויפת, וביקש לנחות באי ככל הנראה על רקע רומנטי.

הפעם האחרונה שבה התרסק מטוס של חברת התעופה המצרית היה בשנת 2002, כאשר מטוס מסוג בואינג 737 התנגש בהר בדרכו לתוניסיה.

(עדכון ראשון: 06:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully