וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלק מספרים: טראמפ משוחח עם מנהיגי העולם - ובבית הלבן לא יודעים

8.7.2018 / 12:24

גורמים אמריקניים ואירופיים אמרו לוושינגטון פוסט כי הנשיא קיים כמה שיחות טלפון שאפילו יועציו הקרובים ביותר לא הכירו. זאת בניגוד לפרוטוקול ובצל חוסר רצונו לקרוא תדריכים לפני שיחותיו ופגישותיו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיים כמה שיחות טלפון עם מנהיגים בעולם שאפילו בכירי הבית הלבן לא ידעו עליהן - כך דווח הלילה (ראשון) בוושינגטון פוסט, שציטטו גורמים אמריקניים ואירופיים. טראמפ החל לחלק את מספרו האישי למנהיגים שונים זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו לפני שנה וחצי.

אחת מאותן שיחות, לפי הדיווח, הייתה בין טראמפ לבין ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו באפריל אשתקד. יועציו של הנשיא למדו על עצם קיומה רק אחרי שממשלת קנדה פרסמה את תוכנה.

בהתאם לפרוטוקולים, שיחות בין נשיא ארצות הברית לבין מנהיגי העולם אמורות לעבור דרך חדר המצב. בדרך כלל, נעשות הכנות קפדניות לקראתן ובכירי הממשל עוקבים אחריהן, כשהיועץ לביטחון לאומי מתדרך את הנשיא בנושא ומומחים אזוריים מספקים נקודות לשיחה מראש. בהמשך, אמור היועץ לביטחון לאומי להישאר לצדו של הנשיא ותוכן השיחה מופץ בין בכירי הממשל ובסופו של דבר לציבור.

אחרי השיחה שקיים עם טרודו, בבית הלבן נדרשו להסתמך על זכרונו של טראמפ. בהצהרה הקצרה שנמסרה נאמר כי הייתה זו "שיחה ידידותית מאוד" בלבד.

מנהיגי מדינות G7 נפגשו בקנדה ודנו בענייני סחר; הנשיא טראמפ סרב לחתום על הצהרת הסיכום. רויטרס
בבית הלבן נאלצים להסתמך על הזיכרון של הנשיא. טראמפ וטרודו בחודש שעבר/רויטרס

עוד דווח בוושינגטון פוסט כי חוסר ההכנה של טראמפ הוביל למגעים בלתי-צפויים בינו לבין מנהיגי העולם. הנשיא ממעט לקרוא את התדרוכים שמונחים בפניו, ויועציו מנסים להקל עליו בכך שהם מסמנים באדום את המידע החשוב ביותר.

הגורמים אמרו כי הגישה חסרת הרסן של טראמפ, כולל התבססותו על האינסטינקטים שלו ורצונו לערער על תפיסות ותיקות, מדאיגה את בעלי בריתה של ארצות הברית וחלק מיועציו הקרובים מפני ויתורים שהוא עשוי לתת לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישתם הקרובה בשבוע הבא.

בנוסף לכך, הממשל העביר מסרים סותרים לקראת הפסגה של נאט"ו, שתתקיים בהמשך השבוע בבריסל.

בבית הלבן לא הגיבו לדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully