וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזג אוויר: עומס חום קיצוני ברוב אזורי הארץ; הקלה רק ברביעי

8.7.2018 / 13:38

עומסי חום כבדים עד קיצוניים יוסיפו לשרור ברוב אזורי הארץ, למעט בהרים, ומזג האוויר יהיה חם ויבש בהרים ובפנים הארץ. "יש סכנה מוגברת לציבור עקב טמפרטורות גבוהות ועליה בלחות"

נופשים פוקדים את אחד מחופי הים בתל אביב 8 ביוני 2018. ראובן קסטרו
חוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

השירות המטאורולוגי מזהיר היום (ראשון) מפני עומס חום כבד בחלקים נרחבים ברחבי הארץ. עומסי החום הכבדים צפויים להימשך גם מחר, למעט בהרים. ובשלישי ורביעי יהיה מעונן חלקית ותחול ירידה בטמפרטורות והן ישובו להיות רגילות לעונה.

בטבריה, בית שאן, עין גדי ואילת צפוי היום עומס חום קיצוני, ואילו בתל-אביב, קצרין, נצרת, עפולה, לוד, אשדוד ובאר-שבע צפוי להיות עומס חום כבד. בחיפה ומצפה רמון צפוי להיות עומס חום בינוני.

"מחר כבר תהיה הקלה, והיא תימשך במהלך השבוע", אמרה לוואלה!NEWS אנה פבלוב, החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי. "אנחנו בקיץ, ומבחינה סינופטית אפיק עונתי מביא לנו את עומסי החום הכבדים עד קיצוניים האלה עם התחממות על הקרקע והרבה לחות במישור החוף".

לדבריה, "הטמפרטורות אינן כה קיצוניות. 30 מעלות ביולי במרכז הארץ זה לא כל כך חריג, אבל הרוח המערבית נושאת מהים אוויר עם 60%-70% לחות והתוצאה - אביך. השיא במישור החוף יהיה היום בין 11:00 עד 16:00, אבל בפנים הארץ, בשפלה ובעמקים, הוא יימשך עד שבע בערב".

עוד בוואלה! NEWS:
תאונת האומגה בהונדורס: הבעל התנגש באשתו - ונהרג
נתניהו על הצהרת חוק השואה: מכבד את הביקורת, אתן לכך ביטוי
המפקד של "צוק איתן" מזהיר: ישראל לא תרוויח ממבצע נוסף בעזה

נופשים בחופי הכנרת, 16 ביוני 2018. רשות הכנרת, מערכת וואלה! NEWS
רוחצים בכנרת/מערכת וואלה! NEWS, רשות הכנרת

משרד הבריאות קרא לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד על הנהלים הבאים: להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים. עוד קורא המשרד לבקר קשישים המתגוררים לבד לפחות פעם ביום, ולשים לב שאינם מפתחים סימני עייפות מחום או מכת חום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רוחצים בכנרת, 30 ביוני 2018. רשות הכנרת, מערכת וואלה! NEWS
רוחצים בכנרת/מערכת וואלה! NEWS, רשות הכנרת

הסכנה הבריאותית ממזג אויר חם גדולה במיוחד בגיל המבוגר. סכנה גדולה עוד יותר קיימת עבור אנשים הסובלים מהשמנת יתר, מחלות כרוניות, מטופלים בתרופות מסוימות, בעת מחלה חריפה או במצב של התייבשות.

"בתקופת הקיץ ולעיתים גם בעונות המעבר, יש סכנה מוגברת לציבור עקב טמפרטורות גבוהות ועליה בלחות", הסבירו במשרד הבריאות. "הסכנה קיימת במיוחד כאשר יש גל חום (מספר ימים חמים ברצף עם ממוצע טמפרטורות גבוה מ-32.2 מעלות), וכשיש עומס חום ניכר -שילוב של טמפרטורות גבוהות עם לחות יחסית גבוהה, או טמפרטורות גבוהות ביותר מאוד גם ללא לחות גבוהה עם ממוצע של 30 מעלות ולחות יחסית גבוהה מ-70%".

מידות החום הצפויות היום והלילה: בירושלים מ-32 מעלות היום עד 21 מעלות הלילה, בתל אביב מ-30 עד 25, בחיפה מ-31 עד 24, בצפת מ-31 עד 20, בקצרין מ-35 עד 22, בטבריה מ-40 עד 26, בנצרת מ-31 עד 22, בעפולה מ-36 עד 24, בבית שאן מ-40 עד 25, בלוד מ-33 עד 25, באשדוד מ-30 עד 25, בעין גדי מ-42 עד 31, בבאר שבע מ-36 עד 23, במצפה רמון מ-34 עד 21 ובאילת מ-42 מעלות היום עד 29 מעלות הלילה.

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully