וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ מתוח בעזה: המצוקה והקיצוץ בסיוע עלולים להידרדר למשבר

9.7.2018 / 11:53

בחמאס הצליחו לשחרר חלקית את הלחץ ברצועה באמצעות פתיחת מעבר רפיח וסיוע שהתקבל ממרוקו. אלא שהתושבים עדיין חשים בצורך להוציא קיטור באפיק המוכר של הפגנות על הגדר, למרות כמות הנפגעים. ההערכה בישראל: ההקלות שיינתנו לא ירחיקו את הסבב הבא ויש להגביר ההיערכות

צלמים זמניים מורשים

למרות המאמץ התקשורתי של צה"ל חמאס יכול לרשום לעצמו כמה הישגים על רקע ההפגנות האלימות באזור הגדר בגבול עזה וטרור ההצתות ביישובי הנגב המערבי. בנוסף להעלאת הסוגיה הפלסטינית על סדר היום האזורי והבינלאומי, לרבות דיון במועצת הביטחון בענייני רצועת עזה והתכנסויות של הקבינט המדיני-ביטחוני בירושלים שעסקו בעיקר בניסיונות לפתור את הבעיות האזרחיות ולהפיג את המתיחות בדרום, אפילו מלך מרוקו מוחמד השישי שלח מטוסים צבאיים דרך מצרים להקמת בית חולים שדה ברצועה לטיפול בפצועים מההפגנות.

גולת הכותרת היא פתיחת מעבר רפיח. נכון לאמצע חודש מאי כ-16 אלף פלסטינים יצאו מרצועת עזה למצרים, ורק 7,000 חזרו. המצרים בשיתוף פעולה עם חמאס מצליחים לשחרר את הלחץ מהרצועה. תמורת אלף דולר ואשרת כניסה (ויזה) למצרים - פרט לבעלי אזרחות מצרית - יכולים מי שסובלים מבעיה הומניטרית, או מקורבים לשלטונות, לצאת מרצועת עזה, בכפוף לאישור ביטחוני של קהיר. רוב היוצאים הם פעילי חמאס ובני משפחותיהם.

ייתכן מאוד שבקרוב תירשם פריצת דרך בנושא, שבמסגרתה יצליחו הצדדים להגיע להבנות על השבת גופות חיילי צה"ל אורון שאול והדר גולדין. גורמים מדיניים טענו בפני וואלה! NEWS כי חלק גדול מהפרסומים על אודות עסקה גדולה שתצא בקרוב לדרך הם בגדר לוחמה פסיכולוגית של חמאס.

לקריאה נוספת:
במהלך העימותים בגבול עזה: אחייניתו של הנייה נפצעה קשה
בלם קדמי: הקצין שסותם את חבית חומר הנפץ של עזה
"דרך לקדם החזרת השבויים": המעצרים של צה"ל בגבול הרצועה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully