וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידרדרות משמעותית במצבה של האחות שנדקרה בבאר יעקב

מבית החולים אסף הרופא שבו מאושפזת האחות שנדקרה ביום שני על ידי אזרח זר, נמסר כי היא עברה אמש ניתוח מורכב נוסף וכי מצבה מוגדר כעת קשה. היא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת. בתה: "זו הייתה יכולה להיות כל אחת"

צילום: חדשות עשר, עריכה: יאיר דניאל ושניר דבוש

הידרדרות משמעותית חלה היום (שישי) במצבה של האחות, רחלי קובו, שנדקרה ביום שני בבית החולים שמואל הרופא על ידי אזרח זר שאושפז במקום. מבית החולים אסף הרופא שבו היא מאושפזת נמסר כי קובו, בת 58, עברה אמש ניתוח מורכב נוסף וכי מצבה מוגדר כעת קשה. היא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת.

לאחר שנדקרה ביום שני, נותחה האחות קובו בבטנה ביום שלישי. לאחר הניתוח הופסק מתן חומרי ההרדמה בהדרגה עד שחזרה להכרה ותקשרה בצורה מוגבלת עם הסביבה. כאמור, הלילה חלה הרעה נוספת במצבה, והיא נותחה שוב בבטנה. ההידרדרות במצבה הפתיעה את הצוות הרופאי בבית החולים, ומשפחתה וילדיה נמצאים ליד מיטתה בכל עת וחוששים לחייה.

הצוותים הסיעודיים בבתי החולים ובמרפאות פתחו ביום רביעי האחרון בשביתת אזהרה בת יום אחד בעקבות תקיפת האחות כאשר המחלקות השונות פעלו במתכונת שבת. כמו כן, אלפי אחים ואחיות קיימו עצרות מחאה בתגובה לאלימות נגד צוותים רפואיים בבתי החולים.

עוד בוואלה! NEWS
אחים ואחיות בעצרות מחאה בתי החולים ברחבי הארץ: "נחצה קו אדום"
אזרח זר חשוד שדקר אחות בבית חולים בבאר יעקב; מצבה בינוני

אסתי איילון קובו הבת של האחות שנדקרה בבית החולים אסף הרופא. -, מערכת וואלה! NEWS
בתה של האחות שנדקרה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, -

אסתי איילון קובו, בתה של האחות שנדקרה התייחסה ביום רביעי לדקירת אמה במהלך עצרת הזדהות בבית החולים שמואל הרופא בבאר יעקב. "תודה לכל העזרה בבית החולים ולצוות שניתח אותה. עברו כמעט יומיים ועדיין אנחנו כואבים ולא מעכלים את הפגיעה", אמרה הבת.

"אימא שלי אחות מסורה, אני גדלתי בבית שבו לא מגיעים למסיבות כי היא חייבת להחליף במשמרת כי יש מישהו שצריך אותה יותר מאתנו, שמדברים על אחות רחמניה זו היא", אמרה. "זו הייתה יכולה להיות כל אחות אחרת, זה לא נתפס. אי אפשר להשלים עם מצבים כאלו. לפני שנה שרפו אחות, משרד הבריאות אמר שהוא מציג את המסקנות שלו. שנה אחרי זה דוקרים את אימא שלי במהלך משמרת. מישהו ממקבלי ההחלטות צריך לשים את זה על סדר היום ולהבין שיש להם תפקיד לא פחות חשוב. תרבות של אפס סבלנות לאלימות. אני באמת מקווה שאחרי ההצהרה הזאת אף אחד לא יצקצק ויעבור לידיעה הבאה. משהו צריך להשתנות".

עוד באותו נושא

התקיפה בביה"ח: "החשוד הוציא סכין, ותקף את האחות הראשונה שראה"

לכתבה המלאה
בית חולים אסף הרופא, 2 באפריל 2017. ראובן קסטרו
בית החולים אסף הרופא/ראובן קסטרו

האירוע התרחש במחלקת ריאות בבית החולים שמואל הרופא. התוקף הוא אזרח זר מאריתריאה שאושפז בבית החולים ושוחרר לפני כשלושה שבועות. במשטרה חושדים כי החשוד דקר את האחות מכיוון שלא השלים עם העובדה ששוחרר מבית החולים לאחר שהחלים ממחלת השחפת שבגינה אושפז. הוא סיפר לחוקרים אחרי ששוחרר מבית החולים הוא אף ניסה לשלוח יד בנפשו.

הפגנה מחוץ למרכז הרפואי שיבא נגד ריבוי מקרי אלימות בהדסה. דוברת הדסה, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה נגד אלימות כלפי צוותים רפואיים, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברת הדסה
הפגנה מחוץ למרכז הרפואי שיבא נגד ריבוי מקרי אלימות בהדסה. דוברת הדסה, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה נגד אלימות כלפי צוותים רפואיים, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברת הדסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully