וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה בביה"ח: "החשוד הוציא סכין, ותקף את האחות הראשונה שראה"

יו"ר ועד האחיות של בית החולים שמואל הרופא, שבו נדקרה אחות, סיפרה כי החשוד הכיר את הקורבן. מקרי אלימות נגד צוותים רפואיים מוסיפים להתרחש, בעוד שהמלצות ועדה בנושא שפורסמו לפני חצי שנה טרם יושמו. מעצרו של החשוד הוארך בחמישה ימים. "זה לא שדה קרב"

עריכת וידאו: ניר חן

אירית מועלם, יו"ר ועד האחיות של בית החולים שמואל הרופא בבאר יעקב, סיפרה היום (שלישי) לוואלה! NEWS על אירוע הדקירה שאירע אמש בבית החולים, שבו נדקרה אחות בת 58. "זה קרה במחלקת ריאות. מדובר באזרח זר מאריתריאה, שהיה מאושפז בבית החולים ושוחרר לפני שלושה שבועות" אמרה. "הוא נכנס למקום, הוציא סכין ודקר את האחות הראשונה שנקלעה לדרכו. הוא כנראה לא התכוון לדקור ספציפית אותה, אבל הוא הכיר אותה כי טיפלה בו במחלקה. היא בכלל הייתה בחופש ברוב תקופת שהותו במחלקה".

"זה קרה אחרי תשע בערב. הייתה אחות נוספת שהייתה לידה והיא הגיבה יפה מאוד באותו הרגע. היא הגישה לה טיפול בעצירת הדימום, ואחר כך ליוותה אותה לחדר הניתוח", סיפרה מועלם. לדבריה, המאבטח עקב אחרי החשוד מאז שנכנס לבית החולים. "עד כמה שידוע לי, הוא לא ראה את הסכין. הוא הגיע מאחוריו ולא יכול היה למנוע את המקרה, לצערי".

במשטרה חושדים כי החשוד דקר את האחות מכיוון שלא השלים עם העובדה ששוחרר מבית החולים לאחר שהחלים ממחלת השחפת שבגינה אושפז כשלושה שבועות. החוקרים יבקשו לשלוח את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית ראשונית, לאחר שסיפר להם כי אחרי ששוחרר מבית החולים הוא אף ניסה לשלוח יד בנפשו. בית המשפט השלום בראשון לציון האריך היום את מעצרו של החשוד בחמישה ימים.

סניף קופת חולים כללית בה נרצחה אתמול טובה קררו, חולון. 15 במרץ 2017. צילום: אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אור רביד
זירת הרצח של טובה קררו בחולון, בשנה שעברה/אור רביד, צילום: אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

לדברי מועלם, אחיות רבות מרגישות מאוימות בעבודתן. "הן לא נמצאת בשדה קרב. הן קמות בבוקר ורוצות לעשות את העבודה שלהן במסירות ובאהבה. הן לא מוכנות להיות חשופות למקרי אלימות. חשוב לנו להיות מוגנות ולחזור הביתה בשלום".

לדבריה, מאז מקרה הרצח של האחות טובה קררו בחולון בחודש מרץ 2017, אירעו מקרים רבים של אלימות נגד צוותים רפואיים. "לצערי, הצוותים כנראה התרגלו לעבוד בשיטה הזאת, ורק כשקורה מקרה כזה מזעזע פתאום כולם קמים ומזדעזעים".

יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן אמרה כי האחות שנדקרה נמצאת עדיין בהתאוששות. "אם לא היה שומר של בית החולים, היא הייתה יכולה למות. זה פיגוע לכל דבר, כי הוא בא במטרה לרצוח", סיפרה. לדבריה, "בכל יום יש מקרים של אלימות פיזית, ואנשים התרגלו לכך. בכל פעם שיש אלימות, עושים אסיפות הסברה והכל עובר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

המלצות להגנה על צוותים רפואיים ניתנו לפני חצי שנה - אך לא יושמו

מחר ישבתו האחיות והאחים בכל רחבי הארץ החל מהשעה 07:00 ובמהלך כל הבוקר. במכתב שפרסמה הסתדרות האחיות נכתב כי "לא יעלה הדעת כי האחיות והאחים יחששו להגיע למקום עבודתם, ודרישתנו החד-משמעית היא כי קברניטי מערכת הבריאות וסגן שר הבריאות בראשם, ינקטו באופן מידי בכל הפעולות האפשריות על מנת לייצר סביבת עבודה בטוחה לצוותים הרפואיים בכלל מערכת הבריאות".

לפני כחצי שנה פרסמה הוועדה המיוחדת למיגור אלימות כלפי צוותים רפואיים את המלצותיה, והגישה אותן לסגן השר ליצמן. סגן השר הודיע כי יפעל ליישומן, אולם עד כה לא נעשה דבר. הוועדה הוקמה לפני שנה וחצי, לאחר הרצח של קררו על ידי אחד ממטופליה ובראשה עמד פרופ' שלמה מור יוסף.

במסגרת מסקנות הוועדה הומלץ להקים יחידת אופנוענים שתוקפץ למוסדות רפואיים במקרי אלימות, להטמיע שימוש בלחצני מצוקה לעובדים באמצעות אפליקציה, ולמנות "מידען רפואי" - נציג של המוסד הרפואי שיסתובב בין החולים הממתינים לבדיקת הרופא ויעדכן אותם לגבי מצבם ומצב הבדיקות שלהם כדי להפיג את המתח שבו הם שרויים.

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן ביקר הבוקר את אחות ביה"ח שנדקרה על ידי מטופל, בבית החולים שמואל הרופא, 3 ביולי 2018. דוברות משרד הבריאות,
סגן השר ליצמן בביקור אצל האחות שנדקרה, היום/דוברות משרד הבריאות

יו"ר הסתדרות האחיות אמרה כי "ההמלצות ניתנו בדצמבר אך הן עדיין לא יושמו. צריך להציב משטרה ושומרים, וצריך תקציב בשביל זה. הם קיבלו שני מיליון שקל. אני רוצה שאחות שבאה לעבודה תדע שהיא חוזרת בשלום הביתה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "מסקנות הוועדה מיושמות והתכנית הלאומית להתמודדות עם אלימות משולבת בתכנית העבודה של המשרד. חלק ניכר של ההמלצות, דוגמת הרחבת הצבת שוטרים בחדרי המיון, ביצוע הדרכות ובקרות ומעקב במעורבות חברי הנהלה בכירים מיושם באופן מלא, תוך פעילות לחיזוק ושיפור. בנוסף מתקיימת עבודת מטה מעמיקה ליישום כלל ההמלצות, להן אף הוקצו תקציבים ייעודיים, בתהליכי עבודה סדורים ובחלקם מתמשכים ורציפים. מדובר בפעילות ועבודה מתמדת לאורך זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully