וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחים ואחיות בעצרות מחאה בתי החולים ברחבי הארץ: "נחצה קו אדום"

הצוותים הסיעודיים החלו בשביתת אזהרה בת יום אחד בעקבות דקירת האחות בבית החולים בבאר יעקב בידי מטופל לשעבר. בתי החולים פועלים במתכונת שבת, השירותים המרפאתיים מושבתים והעבודה תעשה במתכונת מצומצמת. בתה של האחות שהותקפה: "לא מעכלים, המצב חייב להשתנות"

צילום: חדשות עשר, עריכה: יאיר דניאל ושניר דבוש

הצוותים הסיעודיים בבתי החולים ובמרפאות פתחו היום (רביעי) בשביתת אזהרה בת יום אחד בעקבות תקיפת האחות בבית החולים שמואל הרופא שבבאר יעקב השבוע. מהסתדרות האחיות נמסר כי האחיות והאחים שובתים בכלל מערכת הבריאות בדרישה ממשרד הבריאות לנקוט באופן מידי בצעדים ליצירת סביבת עבודה בטוחה עבורם.

במסגרת השביתה פועלים האחיות בבתי החולים במתכונת שבת. בשירותים המרפאתיים, הכוללים מרפאות, מכונים ואשפוזי יום. חדרי הניתוח ובמחלקות האשפוז עובדים במתכונת שבת, ובמחלקות טיפולי נמרץ, פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה ופריון עובד הצוות הסיעודי במתכונת מצומצמת. בתי הספר לאחיות אינם פועלים ובבתי החולים מוקם צוות סיעודי לשעת חירום. בכמה בתי חולים ברחבי הארץ נערכים עצרות מחאה על האלימות נגד צוותי הרפואה. בבתי החולים הדסה עין כרם ובהר הצופים ערך הצוות הסיעודי עצרת מחאה וכך גם בתל השומר. אחים ואחיות בית חולים אסף הרופא, בו עדיין מאושפזת האחות שנדקרה, ערכו היום גם כן עצרת הזדהות.

עוד בוואלה! NEWS
התקיפה בביה"ח: "החשוד הוציא סכין, ותקף את האחות הראשונה שראה"
אזרח זר חשוד שדקר אחות בבית חולים בבאר יעקב; מצבה בינוני

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן ביקר הבוקר את אחות ביה"ח שנדקרה על ידי מטופל, בבית החולים שמואל הרופא, 3 ביולי 2018. דוברות משרד הבריאות,
סגן שר הבריאות ליצמן מבקר את האחות שנדקרה, השבוע/דוברות משרד הבריאות

עשרות אחיות, אחים, עובדי המרכז הרפואי והנהלתו השתתפו בעצרות המחאה בעין כרם ובהר הצופים. מנהל בית החולים הדסה עין כרם, פרופ' יורם וייס פתח את האירוע באומרו כי "נשבענו שבועה לטפל בכל אדם באשר הוא. אבל כאשר אותו אדם פוגע בנו, אז אנחנו צריכים לדרוש מהמדינה שהיא תעשה הכול על מנת להגן עלינו, ויתרה מכך לבקש מכל אזרח או כל משפחה להבין שכאשר קרוב שלה נוהג באלימות כלפינו, הרי שנחצה קו אדום".

אסתי איילון קובו, בתה של האחות שנדקרה ומאושפזת לאחר ניתוח, אמרה בעצרת: "תודה לכל העזרה בבית החולים ולצוות שניתח אותה. עברו כמעט יומיים ועדיין אנחנו כואבים ולא מעכלים את הפגיעה. אימא שלי אחות מסורה, אני גדלתי בבית שבו לא מגיעים למסיבות כי היא חייבת להחליף במשמרת כי יש מישהו שצריך אותה יותר מאיתנו, שמדברים על אחות רחמניה זו היא", אמרה. "זו הייתה יכולה להיות כל אחות אחרת, זה לא נתפס. אי אפשר להשלים עם מצבים כאלו. לפני שנה שרפו אחות, משרד הבריאות אמר שהוא מציג את המסקנות שלו. שנה אחרי זה דוקרים את אימא שלי במהלך משמרת. מישהו ממקבלי ההחלטות צריך לשים את זה על סדר היום ולהבין שיש להם תפקיד לא פחות חשוב. תרבות של אפס סבלנות לאלימות. אני באמת מקווה שאחרי ההצהרה הזאת אף אחד לא יצקצק ויעבור לידיעה הבאה. משהו צריך להשתנות".

ד"ר רלי אלון, סמנכ"ל הסיעוד בבתי החולים של הדסה, אמרה בעצרת: "זהו בוקר עצוב נוסף, בו אנו זועקים לאפס סובלנות לאלימות. לא ייתכן שצוותים המגיעים לעבודה יחושו כמו בשדה קרב. לא ייתכן שאחות - טובה קררו ז"ל נרצחת על ידי מטופל, ואחות אחרת נדקרת על ידי מטופל שלוקח את החוק לידיים כי לדעתו לא קיבל טיפול מיטבי".

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות השתתפה בעצרת מחאה בבית החולים שיבא בתל השומר ואמרה כי "אחרי הרצח של האחות קררו חשבנו שהמדינה תזדעזע אך כולם חוזרים לשגרה. צריכים לשים את מערכת הבריאות בסדר עדיפויות ראשון אנחנו לא נרפה. מפה יוצא המאבק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אסתי איילון קובו הבת של האחות שנדקרה בבית החולים אסף הרופא. -, מערכת וואלה! NEWS
"תרבות של אפס סבלנות לאלימות". בתה של האחות שנדקרה, היום/מערכת וואלה! NEWS, -
הפגנה מחוץ למרכז הרפואי שיבא נגד ריבוי מקרי אלימות בעין כרם. דוברת הדסה, מערכת וואלה! NEWS
מנהל הדסה עין כרם ועובדי הסיעוד בבית החולים בעצרת המחאה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברת הדסה
הפגנה מחוץ למרכז הרפואי שיבא נגד ריבוי מקרי אלימות בהדסה. דוברת הדסה, מערכת וואלה! NEWS
אחי ואחיות הדסה בעצרת המחאה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברת הדסה

האחות בת ה-58 נדקרה ביום שני האחרון בבטנה בזמן עבודתה במחלקת ריאות. הדוקר, אזרח זר מאריתריאה, היה מאושפז בבית החולים ושוחרר לפני שלושה שבועות. במשטרה חושדים כי החשוד דקר את האחות מכיוון שלא השלים עם העובדה ששוחרר מבית החולים לאחר שהחלים ממחלת השחפת שבגינה אושפז כשלושה שבועות. החוקרים יבקשו לשלוח את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית ראשונית, לאחר שסיפר להם כי אחרי ששוחרר מבית החולים הוא אף ניסה לשלוח יד בנפשו. בית המשפט השלום בראשון לציון האריך אתמול את מעצרו של החשוד בחמישה ימים.

יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן אמרה כי האחות שנדקרה נמצאת עדיין בהתאוששות. "אם לא היה שומר של בית החולים, היא הייתה יכולה למות. זה פיגוע לכל דבר, כי הוא בא במטרה לרצוח", סיפרה. לדבריה, "בכל יום יש מקרים של אלימות פיזית, ואנשים התרגלו לכך. בכל פעם שיש אלימות, עושים אסיפות הסברה והכל עובר".

הפגנה מחוץ למרכז הרפואי שיבא נגד ריבוי מקרי אלימות בהדסה. דוברת הדסה, מערכת וואלה! NEWS
אחי ואחיות הדסה בעצרת המחאה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברת הדסה
דסק קבלה בבית החולים בני ציון בחיפה. ערן גילווארג
מחלקות שונות בבתי החולים יפעלו במתכונת מצומצמת/ערן גילווארג

לפני כחצי שנה פרסמה הוועדה המיוחדת למיגור אלימות כלפי צוותים רפואיים את המלצותיה, והגישה אותן לסגן השר ליצמן. סגן השר הודיע כי יפעל ליישומן, אולם עד כה לא נעשה דבר. הוועדה הוקמה לפני שנה וחצי, לאחר הרצח של קררו על ידי אחד ממטופליה ובראשה עמד פרופ' שלמה מור יוסף. במסגרת מסקנות הוועדה הומלץ להקים יחידת אופנוענים שתוקפץ למוסדות רפואיים במקרי אלימות, להטמיע שימוש בלחצני מצוקה לעובדים באמצעות אפליקציה, ולמנות "מידען רפואי" - נציג של המוסד הרפואי שיסתובב בין החולים הממתינים לבדיקת הרופא ויעדכן אותם לגבי מצבם ומצב הבדיקות שלהם כדי להפיג את המתח שבו הם שרויים.

(עדכון ראשון 7:55)

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully