וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת סחר: ארה"ב הטילה מכסים בסך 34 מיליארד דולר על סין -שהגיבה מיד

המסים בגובה 25% נכנסו לתוקף חרף האזהרות מפני פגיעה בשווקים בעולם, ובייג'ינג הגיבה מידית עם מכסי מגן משלה. "ארה"ב פתחה במלחמת הסחר הגדולה בהיסטוריה הכלכלית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: פגישת שר ההגנה האמריקני ונשיא סין בבייג'ינג, בחודש שעבר)

מכסי המגן האמריקניים על סין נכנסו הלילה (שישי) לתוקף ובכך נסללה הדרך למלחמת סחר בין שתי הכלכלות הגדולות ביותר בעולם. המסים בגובה 25% הוטלו בשעה חצות, לפי שעון וושינגטון, על סחורות סיניות בסך 34 מיליארד דולר. כמה שעות לאחר מכן, הגיבה בייג'ינג, והטילה מכסים דומים על 545 מוצרים אמריקניים, גם הם בשווי 34 מילארד דולר.

סין האשימה את ארצות הברית בכך שפתחה ב"מלחמת הסחר הגדולה בהיסטוריה הכלכלית". דובר משרד החוץ, לו קאנג, אמר כי "אחרי שארצות הברית הפעילה את מכסי המגן שלה נגד סין, הצעדים של סין נכנסו לתוקף באופן מידי".

המהלך של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הוא חלק מהאג'נדה הפרוטקציוניסטית שלו, שבמסגרתה הוא מערער על מדיניות הסחר החופשי שעיצבה את השווקים בעשורים האחרונים. טראמפ אף אמר כי ייתכן שיטיל מכסים נוספים, על סחורות בשווי 16 מיליארד דולר, בהמשך החודש.

לקריאה נוספת בנושא
לפני הפסגה: "טראמפ דרש ממדינות נאט"ו להגדיל את הוצאותיהן"
אירופה נגד "התקפי הזעם" של טראמפ; ארה"ב: "טרודו תקע סכין בגב"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקור טראמפ באסיה, ביג'ינג, סין 9 בנובמבר 2017. רויטרס
הכלכלות הגדולות בעולם במסלול התנגשות. טראמפ ושי בבייג'ינג, בשנה שעברה/רויטרס

המכסים מהווים הסלמה משמעותית ביחסי המסחר בין שתי המעצמות, והמחלוקת ביניהן הובילה לאי-ודאות בשווקי העולם. החשש הוא שהסחר והצמיחה העולמיים ייפגעו כתוצאה מכך. ואולם, השלכות מכסי המגן הורגשו אך מעט בשווקים באסיה היום, שכבר הושפעו מהסבב הקודם בין בייג'ינג לוושינגטון.

טראמפ אף הטיל לאחרונה מכסי מגן על בעלות בריתה הקרובות של ארצות הברית, האיחוד האירופי, קנדה ומקסיקו, ואלו הגיבו בצעדים דומים משלהן. בנוסף לכך, לפי דיווחים בארצות הברית, הוא רמז על רצונו לפרוש מארגון הסחר העולמי.

אתמול הוא הזהיר כי סך כל הסחורות הסיניות שיהיו נתונות למכסי מגן עשוי להגיע עד לחצי טריליון דולר, אם סין לא תשנה את מדיניותה הכלכלית.

(עדכון ראשון: 8:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully