וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הפסגה: "טראמפ דרש ממדינות נאט"ו להגדיל את הוצאותיהן"

בניו יורק טיימס דווח כי נשיא ארה"ב שלח מכתבים לכל ממנהיגי חברות הברית, בהן מרקל וטרודו, ובו אמר כי הם לא עמדו בהתחייבויותיהם. הוא הזהיר כי ישקול את פריסת הכוחות האמריקניים באירופה אם המצב לא ישתנה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שלח מכתבים לכמה ממנהיגי מדינות נאט"ו, ובהם ביקר אותם על כך שהם נכשלו בקיום התחייבויותיהם להגדיל את ההוצאות הביטחוניות בברית - כך דיווח היום (שני) הניו יורק טיימס. לפי הדיווח, המכתבים נשלחו בחודש שעבר לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, לראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ולמנהיגי בלגיה ונורבגיה.

שליחת המכתבים היא עליית מדרגה בביקורת התכופה של טראמפ על הברית. הוא סבור כי על מדינות נוספות לשאת בנטל הכלכלי, שרובו מונח כיום על כתפיה של ארצות הברית. הדיווח מגיע כשבוע לפני צאתו של טראמפ לפסגת נאט"ו בבריסל, שבסיומה ימשיך לפגישה רשמית ראשונה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהלסינקי.

מקרון, טרודו, טראמפ ומרקל בפסגת ה-G7 בקנדה ב-8 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ, מרקל וטרודו בפסגת ה-G7 בחודש שעבר/רויטרס

לפי הדיווח, טראמפ תקף את מרקל על כך שממשלתה לא הגדילה את ההוצאות הביטחוניות שלה. זאת, "מאחר שזה מהווה אישוש למדינות אחרות בברית, שלא מתכוונות לעמוד במחויבויתיהן הצבאיות משום שהן רואות בכך דמות לחיקוי". ב-2014 הסכימו חברות הברית להשקיע בביטחון 2% מהתמ"ג שלהן עד 2024.

טראמפ גם הזהיר כי ארצות הברית תשקול מחדש את פריסת הכוחות שלה באירופה, אם שום דבר לא ישתנה. "יהיה קשה להצדיק בפני אזרחי ארצות הברית מדוע מדינות מסוימות לא חולקות את נטל הביטחון הקולקטיבי של נאט"ו, בעוד שחיילים אמריקנים ממשיכים להקריב את חייהם מעבר לים, ולעתים שבים הביתה כשהם פצועים קשה", כתב טראמפ למרקל.

בפסגת הברית בשנה שעברה הרתיח טראמפ את בעלי בריתה של ארצות הברית, משום שלא הסכים להצהיר כי הוא מחויב לעקרון ההגנה ההדדי של הברית, שלמעשה מהווה את יסוד הקמתה. הנשיא אף אמר בעבר כי לארצות הברית אין עוד עניין בלהיות השוטר של העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully