וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היחסים הדוקים מתמיד": ההודעה החריגה בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS

5.7.2018 / 1:28

גורמים בסביבת ראש הממשלה הגיבו לפרסום לפיו ישנה מתיחות ביחסים בין נתניהו לשרה רגב, והבהירו כי "נתניהו מעריך אותה ואת פועלה למען מדינת ישראל". נוסף על כך, ערכו הערב ראש הממשלה ורעייתו "סולחה" פומבית עם יו"ר הכנסת אדלשטיין, לראשונה מאז העימות בטקס המשואות

עריכה: יאיר דניאל

גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו הערב (רביעי) כי "למען הסר ספק, היחסים בין ראש הממשלה נתניהו לבין השרה מירי רגב הדוקים מתמיד וראש הממשלה מעריך אותה ואת פועלה למען מדינת ישראל". ההודעה החריגה פורסמה בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, בו דווח כי בלשכת ראש הממשלה כועסים על התנהלותה של שרת התרבות מירי רגב בנוגע למשבר הכותל.

השרה רגב השתתפה הערב, לצדו של נתניהו, בטקס לציון 70 שנה לשחרור כלא עכו. במהלך הטקס ישבה רגב לצדה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ואילו ראש הממשלה עצמו ישב ליד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. בסוף האירוע רגב צייצה תמונה משותפת לה ולבני הזוג נתניהו כדי להדגיש שאין ביניהם מתיחות. בהמשך, בני הזוג נתניהו ובכירי הליכוד המשיכו לכינוס בביתו של ראש העיר שמעון לנקרי, שם תועדה "סולחה" פומבית בין אדלשטיין ובני הזוג נתניהו. מוקדם יותר השבוע נתניהו ואדלשטיין נפגשו בכנסת לראשונה מאז העימות סביב נאום ראש הממשלה בטקס הדלקת המשואות. הערב נצפו השניים קרובים מתמיד ונראה כי המשבר מאחוריהם.

בשולי משבר הכותל ששב השבוע לחיי הקואליציה, קל היה להבחין במרחק שנפער בין נתניהו לרגב. בימים שבשגרה, רגב נחשבת לאחת השרות המקורבות והנאמנות ביותר ל"בלפור", אך מזה כמה שבועות נראה שהחום הרב שהתרגלנו לראות בינה ובין בני הזוג נתניהו הולך ומתקרר.

עוד בוואלה! NEWS:
מצפון ועד גוש דן: רעידת אדמה נוספת הורגשה ברחבי ישראל
רוחאני מזהיר: נצמצם את שיתוף הפעולה עם האו"ם בשל מהלכי ארה"ב
פרסום ראשון: ארה"ב לא ערכה קבלת פנים ל-4 ביולי עבור הפלסטינים

שרת התרבות מירי רגב ראש הממשלה בנימין נתניהו שרה נתניהו ה-4 ביוני 2018. מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התרבות מירי רגב ושרה נתניהו, אמש/מערכת וואלה! NEWS

לדברי בכירים בליכוד, ההחלטה של רגב לנטוש את ועדת המקומות הקדושים וסירובה לאשר את המשך העבודות ברחבת התפילה המשותפת בכותל המערבי הוסיפה למתיחות ביחסים והעלתה את ההתקררות לפני השטח. "איפה שנוח לך את נמצאת - ואיפה שלא - את לא", אמר נתניהו לרגב בישיבת שרי הליכוד בתחילת השבוע - כך סיפר אחד מהבכירים.

מוקדם יותר מסרו גורמים בליכוד כי בלשכת ראש הממשלה יש כעס גדול על רגב, ותחושה ש"היא מחפשת הון פוליטי ומכניסה את ראש הממשלה לבלגן". שר בכיר בליכוד אמר כי רגב "מחפשת כל הזמן חיכוכים, היא סיבכה את ראש הממשלה בקרבות שאינם שלו - כמו המשחק של ארגנטינה והאירוויזיון בירושלים".

רק לפני כמה שבועות היחסים בין נתניהו ורגב נראו לגמרי אחרת. היא נשכבה על הגדר וניהלה מאבק איתנים ביו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כדי שראש הממשלה יוכל לנאום בטקס הדלקת המשואות. אחר כך, בהר הרצל, ישבה מחויכת על הטריבונה לצדה של שרה נתניהו והתמוגגה מההישג. ואולם, מאז נראה שעבר חתול שחור בין השניים, ולא ברור אם גם בין השלושה. שכן, בשנתיים האחרונות הקשר העיקרי של רגב התבסס מול רעיית ראש הממשלה ולא מול נתניהו עצמו.

ההתקרות ביחסים החלה אחרי הדרמה של ביטול משחק הכדורגל עם ארגנטינה, כשבאופן נדיר מקורבי נתניהו העבירו ביקורת קשה על רגב. "בשביל מה היה צריך להעביר את המשחק לירושלים?", צוטט אחד ממקורבי נתניהו בעיתון "ישראל היום", במה שהיה הסימן הראשון להתקררות היחסים. אמנם, לבקשתה של רגב, נתניהו ניסה להציל את המשחק ולשוחח עם נשיא ארגנטינה מאוריציו מאקרי, אך מהר מאוד הבין שזה קרב אבוד, וניסה ככל יכולתו להתחמק מלהתייחס לנושא. הוא גיבה את רגב במלים מאופקות בלבד והפציר שוב ושוב בעיתונאים ש"ממשיכים הלאה".

עוד באותו נושא

"סיבכה את ראש הממשלה": האם עבר חתול שחור בין נתניהו ורגב?

לכתבה המלאה

יועצו של נתניהו בהודעה מ"סביבת ראש הממשלה":

בשיא הסערה סביב משחק הכדורגל בטדי, רגב כבר סימנה את המטרה הבאה: קיום האירוויזיון בירושלים - וגם מהמהלך הזה לא ממש רוו נחת בלשכת ראש הממשלה. נתניהו הכריע לטובתו של שר התקשורת איוב קרא, הממונה על תאגיד השידור הציבורי, בקרב הקרדיטים שרגב ניהלה כדי לקבל סמכויות פיקוח להכנות לאירוויזיון. גם בזירת המאבק על ירושלים רגב נותרה לבדה - כשנתניהו החליט שהממשלה לא תתערב בכלל בזהות העיר המארחת.

כמה שבועות אחר כך, נראה שרגב עשתה לראש הממשלה תרגיל עצמאות משל עצמה, כשהודיעה שהיא מסרבת לאשר את העבודות בכותל. זאת על אף שהעבודות אושרו כבר מזמן על ידי הממשלה ובתמיכתה, וסיבכה את נתניהו במיני משבר מול הרבנים ומול הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים. גם בהצבעה על חוק הגיוס השבוע במליאת הכנסת השניים הפנו כתף קרה זה לזו.

יחד עם זאת, זו לא הפעם הראשונה שרגב ונתניהו מתרחקים ומתקרבים ומתרחקים שוב בשנה החולפת - וממש לא בטוח שזה גט כריתות. בדצמבר האחרון רגב הורידה פרופיל למשך כמה שבועות, וגם אז השתיקה שלה פורשה כמאותתת על מתיחות מול נתניהו. כמה שבועות אחר כך רגב התייצבה אל מול המצלמות בישיבת הממשלה והחמיאה לנתניהו שהוא "גדול", בעקבות ביקורו בהודו. "זו רוטינה קבועה של בני הזוג נתניהו, הם מקרבים ומרחיקים לפי האינטרסים שלהם", אמר לוואלה! NEWS שר בכיר בליכוד. "אולי גם רגב הבינה שרק בכוח אפשר לקבל מנתניהו משהו", אמר שר אחר.

מלשכתה של השרה רגב לא נמסרה תגובה.

שרת התרבות מירי רגב ואשר ראש הממשלה שרה נתניהו ה-4 ביוני 2018. מערכת וואלה! NEWS
שרת התרבות מירי רגב ואשת ראש הממשלה שרה נתניהו, אמש/מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ה-4 ביוני 2018. מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ושרה נתניהו, אמש/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully