וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הכתה שוב? "הזוג הבריטי הורעל, סובל מתסמיני המרגל לשעבר"

4.7.2018 / 14:36

היחידה ללוחמה בטרור הצטרפה לחקירת הפגיעה בזוג בשנות ה-40 לחייו, שמאושפז במצב אנוש אחרי שנחשף לחומר לא מזוהה בעיירה סמוכה לסולסברי - שם נפגע סקריפל ובתו במרץ. החומר נשלח לבדיקת מכון צבאי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

דאון סטרג'ס וצ'רלי ראולי, שנפגעו כתוצאה ממגע עם חומר לא מזוהה בדרום-מערב בריטניה, הורעלו - כך דווח היום (רביעי) בכלי תקשורת בבריטניה בעקבות בדיקת היחידה האחראית לכך. משטרת לונדון הודיעה כי החקירה ללוחמה בטרור הצטרפה לחקירת הפגיעה בזוג, שזהותם טרם ידועה.

"הזוג שאושפז הורעל ודוגמיות נשלחו ליחידה הצבאית האחראית לחומרים מסוכנים לבדיקה דחופה", דווח בעיתון ה"סאן". השניים, בשנות ה-40 לחייהם, אושפזו בבית החולים לאחר שנפגעו באורח אנוש. עוד דווח בסאן כי השניים "מראים תסמינים דומים מאוד" לאלו של סרגיי סקריפל, המרגל הרוסי לשעבר, ושל בתו יוליה, שנפגעו בסולסברי במרץ האחרון.

עוד ידיעות מהעולם
"הסכימו להסתכן": יחידת הקומנדו הנאמנה שחילצה את הפושע הצרפתי
הצטלם על חומה - ונפל: מייסד חברת ענק סינית מת בטיול בצרפת
מלזיה: ראש הממשלה לשעבר נעצר והואשם בשחיתות

קציני משטרה בריטים מחוץ לבית באמסברי, אנגליה בו מתגוררים זוג בריטי שהורעל על פי החדש על- ידי רוסיה 4 ביולי 2018. AP
שוטרים מחוץ לבית שבו נמצא הזוג, היום/AP

סאם הובסון, בן 29, חברם של בני הזוג, ציין כי הוא מאמין שהשניים נפגעו מגז עצבים. הוא תיאר כי ביום שבת בבוקר סטרג'ס הרגיש לא טוב ופונה לבית החולים ומאוחר יותר גם ראולי לא חשה בטוב ופונתה גם היא. אחרי שחרורם מבית החולים, הזוג, לפי הדיווחים, הועבר למקום מבטחים מחשש לחייהם.

הרשויות בבריטניה מניחות כי לא סביר שבני הזוג היו יעד לתקיפה ממוקדת. דובר ראשת הממשלה תרזה מיי אמר כי "אנו מתייחסים לאירוע ברצינות רבה". בתוך כך, גורמי ביטחון בממשלה קיימו היום ישיבת קבינט על מנת לדון באירועים באמסברי, ויתכנסו לפגישה נוספת בהמשך.

רוסיה הכחישה מעורבות בפגיעה בזוג, שאושפז במצב אנוש במשך כמה חודשים עד ששוחרר מבית החולים. למרות זאת, בריטניה הטילה את האחריות על הקרמלין והתקרית גרמה לגירוש עשרות דיפלומטים רוסים בעולם ולצעדים דומים מצד מוסקבה.

  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully