וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: ראש הממשלה לשעבר נעצר והואשם בשחיתות

הרשויות עצרו את נג'יב רזאק, שמעל בקרן ממשלתית שהקים, והוא עשוי להישלח ל-20 שנות מאסר אם יורשע. הוא טוען לחפותו ואומר כי "לא הייתה לי הזדמנות להגן על עצמי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת מלזיה לשעבר נג'יב רזאק הואשם היום (רביעי) בשורת מעשי שחיתות, כחודשיים בלבד לאחר נפילתו הדרמטית מהשלטון בתום עשור. הוא הכחיש את שלוש העבירות המיוחסות לו, הכוללות פגיעה באמון הציבור ובניצול לרעה של סמכותו. הוא שוחרר בערבות, ואם יורשע, הוא עשוי להישלח לעד 20 שנות מאסר.

נג'יב מואשם במעילה של כ-700 מיליון דור מקרן ממשלתית להשקעות שהקים בעצמו, ועד כה החרימה המשטרה סחורות ומוצרי יוקרה בשווי של כרבע מיליארד דולר בפשיטות שערכה על נסיו של ראש הממשלה לשעבר. הוא ואשתו טוענים כי החפצים נרכשו כחוק.

הוא נעצר אתמול על ידי הרשויות למלחמה בשחיתות והעביר את הלילה במעצר. בסרטון שפרסם בטוויטר יום קודם לכן, הוא קרא לציבור שלא להאמין לדיווחים. "לא הייתה לי הזדמנות להגן על עצמי", אמר.

ראש ממשלת מלזיה, נג'יב רזאק, יוצא אחרי מסיבת עיתונאים בעקבות הבחירות הכלליות בקואלה לומפור, 10 במאי 2018. רויטרס
בדרך לכלא? נג'יב לאחר הבחירות, מאי/רויטרס

חקירת המעילה מקרן 1MDB, שממנה נעלמו מיליארדי דולרים, נפתחה שוב אחרי הפסדו המפתיע של נג'יב בבחירות למאי ועלייתו לשלטון של בעל בריתו לשעבר מהאתיר מוחמד. לפרשה הייתה השפעה גדולה על הפסדו למהאתיר בן ה-93, שאסר על נג'יב לעזוב את המדינה.

הקרן, שהוקמה על ידי נג'יב עצמו ב-2009, הייתה אמורה להפוך את הבירה קואלה לומפור למרכז עסקים דרך השקעות נרחבות. עם זאת, ב-2015 נחשף כי הקרן פספסה תשלומים של חלק מ-11 מיליארד הדולר שהיא חייבת לבנק ולמחזיקי המניות. בוול סטריט ג'ורנל דווח בזמנו כי שורת מסמכים הובילו לכאורה לאיתור של כ-700 מיליון דולר בחשבונות הפרטיים של נג'יב. מיליארדי דולרים עדיין חסרים.

החקירה נגד ראש ממשלת מלזיה בעשור האחרון מתנהלת בכמה מדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully