וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסכימו להסתכן": יחידת הקומנדו הנאמנה שחילצה את הפושע הצרפתי

רדואן פאיד ושותפיו טרם נתפסו, והמשטרה מודה שייתכן שהם נמלטו מהמדינה. "כולם עבריינים נמלטים, שככל הנראה היו חברים טובים ונאמנים, שיסבלו מההשלכות", אמר ראש היחידה למלחמה בפשע המאורגן

צילום: CNN, עריכה: תום זואילי

הבריחה הדרמטית של הפושע רדואן פאיד מבית הכלא בוצעה על ידי ארבעה או חמישה מחבריו הנאמנים ביותר - כך מסרה היום (רביעי) היחידה למלחמה בפשע המאורגן. לדברי ראש היחידה, פיליפ ורוני, מעט מאוד ידוע על שותפיו של פאיד, שלא נראה מאז הוברח מהכלא ביום ראשון. אלפי שוטרים משתתפים במצוד אחריו, אך ייתכן שהוא הצליח לברוח מהמדינה.

"מבחינה ראשונית אנחנו סבורים כי יחידת הקומנדו הורכבה מארבעה עד חמישה אנשים", אמר ורוני. "כולם בלתי מזוהים, כמובן, כולם עבריינים נמלטים, שככל הנראה היו חברים טובים ונאמנים, שהסכימו להסתכן ולסבול מההשלכות". המשטרה הזהירה כי מעבר ל"כריזמה ולהילה" של פאיד, שכבר נמלט בעבר מהכלא, הוא "אדם מסוכן".

לקריאה נוספת בנושא
גברים חמושים ומסוק חטוף: אחד הפושעים המבוקשים בצרפת ברח מהכלא

רדואן פאיד, גנגסטר צרפתי-אלג'יראי במסד הנתונים של האינטרפול, ב-2013. מערכת וואלה! NEWS
"אדם מסוכן". הודעת האינטרפול על פאיד/מערכת וואלה! NEWS

הפריצה הדרמטית לבית הכלא שבפאתי פריז התרחשה ביום ראשון, אז חמושים הנחיתו מסוק חטוף בחצר המתקן, התגברו על הסוהרים והבריחו את הפושע המפורסם בתוך כמה דקות. מנוסתו מכלא רו הייתה הפעם השנייה בתוך פחות מחמש שנים שבה הוא מצליח לברוח מבית כלא שמור.

החמושים, שהיו לבושים בשחור, חטפו את המסוק עם הטייס שלו ואילצו אותו באיומים לנחות בחצר הכלא בשעה 11:30. שניים מהחמושים נכנסו לכלא, כשהם משתמשים בפצצות עשן כדי להתחבא ממצלמות האבטחה, בעוד שהחמוש השלישי נותר במסוק עם הטייס. הם השתמשו במקדחה כדי לפתוח דלת חדר הביקורים שבו היה פאיד, שריצה מאסר עולם בגין שוד מזוין ב-2010 שבו נהרג שוטר. הם אספו אותו בזמן שנפגש עם אחיו ועזבו את המתחם.

לפי הרשויות, המבצע תוכנן כנראה במשך כמה חודשים וייתכן שאנשיו של פאיד השתמשו במל"טים כדי לאתר את הנקודה הטובה ביותר. הסוהרים במתחם, שהיו לא חמושים, סיפרו לממונים עליהם כי לא היה ביכולתם לעשות דבר כדי למנוע את הבריחה.

לאחר שהמריאו מחצר בית הכלא, הקבוצה נטשה את המסוק ושרפה אותו. הוא אותר בעיירה גרגה-לה-גונס, שבפרבריה הצפוניים של פריז. המשטרה סבורה כי פאיד הועבר לאחר מכן למכונית מילוט, שנמצאה אף היא באזור. מדריך הטיסה שוחרר ללא פגע.

עוד באותו נושא

מל"טים בשמי הכלא ומכונית מילוט: מבצע הבריחה המדהים של הפושע הצרפתי

לכתבה המלאה
מסוק ששימש את האסיר רדואן פאיד לאחר שאותר נטוש בגונס, צפונית לפריז, צרפת, 1 ביולי 2018. AP
המסוק ששימש את פאיד וחברותו/AP

זו אינה הפעם הראשונה שבה פאיד מערים על הרשויות בצרפת ובורח מהכלא. בשנת 2013 הוא ברח תוך שהשתמש בארבעה שומרים כמגנים אנושיים ופוצץ כמה דלתות באמצעות פצצות דינמיט, פחות מחצי שעה אחרי שהגיע לשם. הוא נמצא כעבור כחודש, כשהוא מסתתר במלון ממזרח לפריז.

פאיד, בן 46, נעצר ב-1998 אחרי מצוד חובק עולם שאיתר אותו בשוויץ ובישראל, ונשלח לעשר שנות מאסר בגין שורת מעשי שוד בנקים וכלי רכב משוריינים. ב-2009 הוא כתב ספר על חוויותיו בפרברים מוכי הפשיעה של פריז ועל דרכו לעולם הפשע. הוא טען כי הוא שם את עברו הפלילי מאחוריו, אך רק שנה לאחר מכן היה מעורב בניסיון השוד שבמהלכו נהרג שוטר.

הוא העיד על עצמו כאוהד מושבע של סרטיו של רוברט דה נירו ושל מותחני הפשיעה של הבמאי האמריקני מייקל מאן. לפי משטרת צרפת הוא נודע בכינויו "L'Écrivain", "הסופר" בצרפתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully