וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתקופת המונדיאל: ירידה חדה בהרוגים בכבישים, פחות עבירות תנועה

4.7.2018 / 8:45

באגף התנועה במשטרה הבחינו בשלושת השבועות האחרונים כי חלה ירידה של עשרות אחוזים בהיקף התנועה בכבישי ישראל. הסיבה - משחקי המונדיאל, שככל הנראה גורמים לישראלים לתכנן היטב את זמני הנסיעה ולהימנע משהייה בכבישים בזמן המשחקים. גם מספר עבירות התנועה ירד בהתאמה

פקק תנועה, כביש 482. דצמבר 2016. ראובן קסטרו
הפקק התקצר? למשטרה יש הסבר/ראובן קסטרו

כשלושה שבועות לאחר שריקת הפתיחה במשחקי גביע העולם בכדורגל, המשטרה מציגים נתונים ולפיהם המונדיאל הוריד בחצי את כמות ההרוגים בכבישים. בנוסף, באגף התנועה מזהים מגמת מעניינת. מאז החלו משחקי הכדורגל שמרכזים סביבם צופים רבים, נרשמות בשעות המשחקים ובסמוך להן ירידות בעומסי התנועה בכבישים ברחבי הארץ.

בדיקה שערכו אתמול (שלישי) במשטרה מעלה כי בצמוד למועדי המשחקים, ישנה הפחתה בשיעור של עשרות אחוזים בהיקף התנועה בכבישי ישראל. במשטרה מציינים כי הירידה מורגשת בעיקר בסמוך לזמני הוא על המשחקים שהתקיימו בשעות הצהריים, אך גם באלו שמתקיימים בשעה 17:00 ובמשחקי הלילה.

עוד בוואלה! NEWS:
"התעוררתי כי המיטה זזה, איזה פחד": שתי רעידות אדמה ברחבי הארץ
טרגדיה בבאר שבע: מנהל מחלקה בסורוקה שם קץ לחייו בחדרי הניתוח
בעקבות דקירת האחות: הצוותים הסיעודיים פתחו בשביתת אזהרה

שחקני נבחרת אנגליה חוגגים. רויטרס
נבחרת אנגליה חוגגת, וגם הנהגים/רויטרס

לפי נתוני אגף התנועה, בתקופה הנוכחית אירעו 16 תאונות דרכים קטלניות, 47 תאונות קשות ו-392 קלות, זאת לעומת מספרים גבוהים בהרבה בשנת 2017 - 23 תאונות קטלניות, 126 קשות ו-598 קלות. גם בכמות ההרוגים והפצועים נרשמה ירידה משמעותית - בשנת 2018 נהרגו 16 איש בכבישים לעומת 32 בתקופה המקבילה ב-2017. 40 נפצעו קשה השנה לעומת 146 בשנה שעברה, ו-1,232 נפצעו קל ב-2018 לעומת 2,581 ב-2017.

"אנשים מתכננים כך שהם יהיו מול הטלוויזיה ולא על הכביש", אמר קצין באגף התנועה במשטרה. "כל מפקדי היחידות שלנו מדווחים על ירידה משמעותית בהיקף התנועה בכבישים בשעת המשחקים ובזמנים שקרובים להם".

מלבד הירידה בכמות כלי הרכב שנמצאים על הכביש, במשטרה מזהים מגמה נוספת לפיה חלה ירידה גם בכמות עבירות התנועה בקרב משתמשי הדרכים. הקצין באגף התנועה הסביר כי הדבר הינו כפועל יוצא מהפחתת התנועה בכבישים.

באגף התנועה עורכים כעת בדיקה מקיפה לגבי ההשפעה של שידורי המונדיאל על תרבות הנהיגה הישראלית בזמן המשחקים. באגף מנסים לזהות מגמות ולנתח נתונים הקשורים בין השאר למאמצים לצמצם את תאונות הדרכים במהלך משחקי המונדיאל.

(עדכון ראשון: 8:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully