וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט משיק מפת ירושלים עם תמונתו: "תעמולת בחירות מכספי ציבור"

שר הבינוי והשיכון קידם הכנה של מפות העיר העתיקה שעליהן ברכה המתארת את פועלו באזור. לפי התנועה לאיכות השלטון, המפה הודפסה מכספי ציבור, משמשת כדי "לפאר את שמו" ומהווה תעמולת בחירות אסורה

עריכה: נועה לוי צילום סטילס: ראובן קסטרו

(בווידאו: השר יואב גלנט מתראיין לתוכנית וואלה! Talk עם יעקב אילון, נובמבר 2017)

משרד השיכון והבינוי משיק היום (רביעי) מפה חדשה של העיר העתיקה לכבוד חגיגות ה-70 בעיר העתיקה בירושלים במעמד השר יואב גלנט. לצד המפה המפורטת, מופיעה ברכה של השר המעידה על פועלו, יחד עם תמונתו. בין היתר כתב גלנט: "מאז כניסתי לתפקיד הוריתי ופעלתי להביא לתנופת הפיתוח העצומה ברובע היהודי ועתה אנו הופכים את אתרי המקום לאבן שואבת ומקור התפעלות לאורחים לתיירים מהארץ ומכל רחבי העולם". בתנועה לאיכות השלטון אומרים כי מדובר בשימוש אסור בכספי ציבור.

טקס ההשקה למפה ייערך בכיכר החורבה ברובע היהודי יחד עם נציגי המרכז למיפוי ישראל. בנוסף לגלנט, ישתתפו בו יו"ר החברה לפיתוח הרובע היהודי מוטי רינקוב ומנכ"ל מיפוי ישראל רונן רגב. לפי ההזמנה, האירוע יכלול "הסרת הלוט ממפת העיר העתיקה", דברי ברכה, הענקת מפות למשתתפים ויציאה לסיורים.

עוד בוואלה! NEWS
"סיבכה את ראש הממשלה": האם עבר חתול שחור בין נתניהו ורגב?
בדרך לפיצוץ? השינויים שהחרדים דורשים להכניס בחוק הגיוס
הכנסת אישרה העברת סמכויות השרה רגב לנתניהו לקראת שיפוץ רחבת הכותל

יואב גלנט, משרד השיכון, קרית הממשלה, ירושלים, 27 במרץ 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
תעמולת בחירות אסורה? שר הבינוי והשיכון יואב גלנט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"על פניו דומה שיש פה שימוש אסור בנכסי ציבור ובכספי ציבור על מנת לפאר את שמו ועשייתו האישית של השר גלנט - בצורה שעולה כדי תעמולת בחירות אסורה על פי חוק", אמר עו"ד תומר נאור, מנהל המחלקה המשפטית בתנועה לאיכות השלטון, בהתייחסו לסעיף לחוק דרכי תעמולה הקובע כי "לא ייעשה שימוש, בקשר עם תעמולת בחירות, בכספים או בנכסים מוחשיים או בלתי מוחשיים של גוף מבוקר בכל עת". לדבריו, "ככל שמדובר בתעמולת בחירות אסורה - עולה גם סוגיית החיוב האישי של השר שעושה שימוש, לכאורה, בכספי ציבור כדי לקדם את עצמו בניגוד לחוק. לנוכח הדברים, התנועה לאיכות השלטון תפנה בהקדם לשר גלנט ולמשרדו על מנת לבקש הבהרות לגבי עלויות הפרסום, ובמידת הצורך אף תגיש עתירה לוועדת הבחירות המרכזית בהתאם".

הכנת המפות קודמה על ידי גלנט והחברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי, חברה ממשלתית הפועלת תחת משרד השיכון. המפות החדשות, שכוללת מצד אחד את כל העיר העתיקה ומהצד השני את הרובע היהודי, מאפשרות לתיירים לקבל מידע וסיפורים על אתרים באמצעות ברקודים לסריקה.

מפות של העיר העתיקה עם ברכתו ותמונתו של השר יואב גלנט. -, מערכת וואלה! NEWS
מפת הרובע היהודי לצד ברכת השר גלנט/מערכת וואלה! NEWS, -
מפות של העיר העתיקה עם ברכתו ותמונתו של השר יואב גלנט. -, מערכת וואלה! NEWS
מפת העיר העתיקה שהוצגה/מערכת וואלה! NEWS, -

באפריל קבע יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר כי תשדירי רדיו, בהם הזמינה שרת התרבות מירי רגב את הציבור לאירועי חגיגות שנות ה-70, נחשבים לשימוש אסור במשאב ציבורי ניגוד לחוק הבחירות. לפני כחודשיים פורסם ב-YNET כי בעקבות החלטת מלצר, הורה היועץ המשפטי לממשלה לגנוז עלונים שפורסמו עם ברכות של שר התיירות יריב לוין והשרה רגב לקראת מרוץ "ג'ירו ד'איטליה" משום שמדובר בתעמולת בחירות אסורה.

מהיועץ המשפטי לממשלה נמסר כי "העניין לא מוכר לנו ולא טופל על ידינו".

השר גלנט בחר שלא להגיב. ממשרד הבינוי והשיכון לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully