וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפיצוץ? השינויים שהחרדים דורשים להכניס בחוק הגיוס

3.7.2018 / 14:08

בש"ס וביהדות התורה טרם גיבשו את רשימת השינויים המלאה, אך דרישתן העיקרית נוגעת לסעיף הקובע כי אי עמידה ביעדי הגיוס תביא לביטול החוק. החרדים העלו מחדש את הצורך לחוקק את פסגת ההתגברות, כדי שבג"ץ לא יוכל לפסול את החוק

צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: הפגנה נגד חוק הגיוס, אתמול בירושלים)

הוועדה המיוחדת להכנת חוק הגיוס בכנסת החלה הבוקר (שלישי) בדיונים אינטנסיביים להכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית. בש"ס וביהדות התורה טרם גיבשו את רשימת השינויים שיבקשו לערוך בנוסח הנוכחי, אך דרישתן העיקרית נוגעת לסעיף שקובע כי אי-עמידה ב-85% מיעדי הגיוס במשך שלוש שנים ברציפות תביא לביטול החוק.

במפלגות החרדיות מעוניינים לערוך שינוי דרמטי בסעיף זה, כך שתהיה בו "תקופת מעבר" והחוק לא יבוטל מידית. החרדים העלו בשיחות סגורות חשש מהביטול המידי של החוק, באופן שיחייב את כל החרדים בגיוס לצה"ל ויגרור גם את הפסקת תקציב הישיבות. גורם בקואליציה אמר כי הסיכויים לערוך שינוי בסעיף זה "קלושים", וזה עלול, לטענתו, להוביל לפיצוץ עם החרדים.

דרישות נוספות שיעלו החרדים נוגעות לסעיף המטיל סנקציות כלכליות אם החרדים לא יעמדו ביעדי הגיוס, וכן ליעדי הגיוס הקבועים בחוק. גורמים באגודת ישראל, הפלג החסידי ביהדות התורה, טוענים כי יבקשו שיעדי הגיוס לא ייקבעו בחוק אלא יעברו להחלטת הממשלה. חלק מהשינויים שמבקשים החרדים לערוך בחוק הגיוס עלולים לעורר קשיים משפטיים משמעותיים בעקבות כך שבג"ץ פסל בגינם את החוק הקודם שאושר בממשלה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully