וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה שהוכרזה כמתה נמצאה בחיים שעות לאחר מכן בתא הקירור

14.7.2018 / 0:19

עובדי חדר המתים לא האמינו למראה עיניהם כשאחת הגופות התעוררה לחיים בתא הקירור, שעות אחרי שהוכרזה כמתה בתאונת דרכים קטלנית. מצוות הפרמדיקים נמסר: "לא מדובר ברשלנות. טעויות כאלה קרו ועוד יקרו בעתיד"

צעירה שנקברה בחיים מחולצת מהקבר/Primer Impacto/youtube

אישה שהוכרזה כמתה בתאונת דרכים קטלנית נמצאה בחיים בתוך תא קירור בחדר מתים שעות לאחר מכן. צוות פרמדיקים הכריז על מותה בטעות אחרי תאונה בה נספו שני קורבנות נוספים, שאירעה בשעות הבוקר המוקדמות ב-24 ביוני על כביש ליד יוהנסבורג, דרום אפריקה.

עובדי חדר המתים בבית הקברות בקרלטונוויל הספיקו להפשיט, לשקול ולהכניס את האישה אל תא הקירור לפני הליך הנתיחה שלאחר המוות, כשלפתע אחד העובדים שחזר לבדוק את הגופה הבחין שהיא עדיין נושמת. אחד העובדים סיפר: "כשהוא שלף את גופתה של האישה החוצה הוא גילה שהיא נושמת. זה תפקיד הפרמדיקים לקבוע מוות, לא שלנו. אתה אף פעם לא מצפה לפתוח תא קירור ולמצוא שם מישהו בחיים. אפשר רק לדמיין מה היה קורה אם היינו מתחילים בנתיחה שלאחר המוות. היינו הורגים אותה".

האישה שמגיעה ממחוז חאוטנג סבלה מפציעות ראש קשות ונמצאת כעת בטיפול בבית החולים לראטונג שבקרוגרסדורף. כעת מתבצעת חקירה כדי לנסות להבין איך נגרמה הטעות ומשפחתה דורשת תשובות: "היינו בשוק. מגיעים לנו הסברים", אמר חבר משפחה ל-BBC, "אנחנו מנסים להבין מה קרה, זה כל מה שאנחנו רוצים לדעת ונכון לעכשיו לא קיבלנו תשובות ברורות".

מוות. ShutterStock
נמצאה חיה בחדר מתים/ShutterStock

עוד בנושא:

ב"טיימס סלקט" מדווחים שרכב איבד שליטה על הכביש, התגלגל ונכנס באמבולנס. למקום הוזעקו צוות פרמדיקים של Distress Alert שהכריזו במקום על מותם של 3 הנוסעים ברכב. ג'ריט ברדניק, מנהל התפעול של צוות הפרמדיקים מסר לעיתון: "אין כל הוכחה לרשלנות. זה לא קרה בגלל שהפרמדיקים שלנו לא הוכשרו כראוי. עקבנו אחר הנהלים, ואין לנו מושג איך זה קרה. הצוות הרוס לחלוטין. אנחנו לא עובדים בעסק שמטרתו להכריז על מתים אלא בעסק שמטרתו להשאיר אנשים בחיים". הוא הוסיף: "בהתחשב בפציעותיה, בזמן הרב ששכבה והמתינה לעובדי חדר המתים, הנסיעה לשם, התהליך שעברה בו הופשטה, נשקלה ונכנסה לקירור... אנחנו פשוט אסירי תודה שהיא שרדה את כל זה".

ברדניק טען שהפרמדיקים שלו ביצעו בדיקה מקיפה בגופה, כולל דופק ונשימה, אולם הציוד בו השתמשו לא הראה סימני חיים והם נאלצו לקבוע את מותה. לדבריו ישנן מספר סיבות שעלולות להשפיע על תוצאות הבדיקה, כגון קור, אלכוהול, סמים ופציעות. "זה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לפרמדיק", הוא הוסיף, "לא הייתה כאן רשלנות. זו לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה בדרום אפריקה וכנראה גם לא האחרונה, למרות שאנו נוקטים בכל הפרוטוקולים שנועדו למנוע מקרים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully