וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 חודשים, בכלא ההודי, מנותק: התאונה שהרסה את חייו של אלמוג

3.7.2018 / 16:45

צעיר ישראלי שטייל בהודו היה מעורב בתאונה עם אופנועו - והמשטרה בעיר מייסור ייחסה לו מוות של אדם שנפגע לכאורה מרכב באזור. חברי המשפחה פתחו פרויקט למימון העזרה המשפטית עבורו: "הפלילו אותו, הוא לא אשם"

צעיר ישראלי אשר היה מעורב בתאונת דרכים בהודו והואשם בהריגה. מערכת וואלה! NEWS
דוח נתיחת גופת ההרוג הראה כי נפגע מרכב גדול מאופנוע. וסרמן/מערכת וואלה! NEWS

חבריו ומשפחתו של צעיר ישראלי שהיה מעורב בתאונת דרכים בהודו יזמו לאחרונה פרויקט לגיוס כספים שנועד לסייע לו מבחינה משפטית. אלמוג וסרמן, בן 23 ממושב ארגמן בבקעת הירדן, נסע לפני כשנה להודו לטיול אחרי צבא. הוא טייל במשך שנה על אופנוע עד שבדצמבר האחרון היה מעורב בתאונת דרכים בשעת לילה מאוחרת בקרבת העיר מייסור שבדרום-מערב המדינה, אז הוא ריסק את הכתף שלו והיה מאושפז כמה שבועות בבית חולים.

המשטרה המקומית עצרה אותו באשמת הריגה של אדם שהיה מעורב לכאורה בתאונה. על פי עדות המשפחה, ששכרה חוקרים פרטיים, דוח הנתיחה הראה כי ההרוג נפגע מכלי רכב גדול יותר מאופנוע ומכך נובע שלא נהרג מפגיעתו של אלמוג. בפועל, אל המשפט הגיעו 13 עדי ראייה שטענו כי וסרמן הצעיר הוא זה שהיה אחראי לתאונה.

עוד בוואלה! NEWS:
הכנסת אישרה את חוק הגיוס: "טרפדנו חוק שעושה צחוק משוויון בנטל"
אחרי הסערה: חוק קיזוז משכורות מחבלים אושר סופית בכנסת
אזרח זר חשוד שדקר אחות בבית חולים בבאר יעקב; מצבה בינוני

צעיר ישראלי אשר היה מעורב בתאונת דרכים בהודו והואשם בהריגה. מערכת וואלה! NEWS
המשפחה שכרה עורך דין, שלטענתה ברח עם הכסף. וסרמן/מערכת וואלה! NEWS

שראי כדר, חברת משפחתו של אלמוג שהקימה עמוד בפייסבוק למטרת גיוס כספים לטובת הליך משפטי ראוי בעבור אלמוג, סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS, "ברגע שקרתה התאונה לא היו עדי ראייה, אף אחד לא ראה מה היה, הייתה עדת ראייה אחת שהייתה בעלת חנות מול התאונה, היא אמרה שלא היו אנשים באזור כי היה מאוד חשוך ופתאום ביום המשפט הגיעו 13 עדים שאמרו שהם ראו את התאונה, הם הפלילו את אלמוג".

לדברי כדר, אביו של וסרמן הגיע להודו כדי לסייע לו, אך אנשים שאליהם הפנו אותו כדאי שיעזרו רימו אותו. "עורך הדין שקיבל כספים מהמשפחה פשוט ברח עם הכסף והוא מעולם לא הגיע ליעדו. אלמוג לא קיבל הגנה משפטית ראויה והורשע", הוסיפה. לדבריה, המשפחה שכרה את שירותיהם של חוקרים פרטיים והם הגיעו לדוח הנתיחה של התושב המקומי שנהרג בתאונה. הפתולוג כתב שאותו אדם בכלל לא נהרג מאופנוע, אלא מכלי רכב כבד הרבה יותר.

עוד באותו נושא

אחרי שנמצאו בחיים: כוחות החילוץ בתאילנד נערכים להוצאת הנערים מהמערה

לכתבה המלאה

המשפחה אספה עדויות ומקווה שהערעור יתקבל

"כל הנהלים הופרו, יש פרוטוקולים שלא שמרו. צמיג לא יכול לרסק רגל"

כדר סיפרה כי המשפחה מצאה כתבה בעיתון DNA המקומי שמזהיר אופנוענים ונהגים שלא לנהוג באותו כביש שבו נסע וסרמן. לדבריה, זאת מכיוון שהמקומיים משתמשים בכביש בכדי להפליל ולסחוט נהגים חפים מפשע שנוסעים בו, בתאונות פגע וברח של אנשים שכבר נהרגו בתאונות אחרות.

עוד הוסיפה חברת המשפחה כי וסרמן מחכה לערעור במשפטו, שנדחה כמה פעמים מסיבות שונות. אביו של אלמוג, אלכס, נסע להודו כדי להיות איתו עד המשפט, והחברים מנסים לעזור למשפחה בהוצאות מימון המשפט והגעה לחקר האמת. "הוא היה עצור ושוחרר בערבות, הוא במעצר בית באכסניה בהודו", ציינה כדר. "הוא הורשע במשפט בהריגה, קיבל שנתיים וחודשיים בכלא. הפרויקט שהקמנו נועד לעורר מודעות לכל שקרה וגם בכדי לגייס כספים ועזרה, אם זה עורך דין שמוכן להתנדב או חוקרים פרטיים, כל מי שיכול לעזור כדי להוציא את האמת לאור, כי הוא לא אשם".

אלכס וסרמן, המלווה את בנו בהודו, סיפר לוואלה! NEWS שבשל המחקר המעמיק שערכה המשפחה על מה שהתרחש בליל התאונה והעדויות שאספה, הם חשים שהערעור יעבור בהצלחה. "כל הנהלים הופרו, יש צילום של האופנוע שיש לו שריטות למרות שאין לו שריטות", תיאר. "יש כל מיני פרוטוקולים שהם לא שמרו ובלי חוות דעת של הפתולוג שתוכיח שהנזקים שמהם מת הבן אדם לא יכולים להיגרם מהאופנוע. הפגיעות גבוהות מדי, צמיג לא יכול לרסק רגל".

ניו דלהי: 11 בני משפחה נמצאו מתים בביתם; המשטרה חושדת כי מדובר במלחמת כנופיות. רויטרס
שוטרים בהודו. אילוסטרציה/רויטרס
"שכרתי עוד עורך דין שיפקח על עורך הדין שלי, אנחנו כבר לא מאמינים לאף אחד"

לדברי וסרמן, "במשך תקופה ארוכה נכנסנו לסוג של מרמור, נפגשנו עם כל כך הרבה אנשים רמאים שמנצלים ומנסים לסחוט, כל הודי שאנחנו פוגשים הוא עוין וקשה כל המציאות שלנו נהייתה מאוד קשה, הכל בעצבים מאוד גבוהים. החלטנו במודע לשנות את זה, קשה לחיות ככה ולשרוד ככה, עשינו עבודה על עצמנו כדי להישאר באנרגיה חיובית ולהעביר את הזמן בכמה שיותר הרגשה טובה, כי באמת שבעה חודשים להיות בתוך הפחד והבלבול זה קשה. אנחנו בבית סוהר מבלי להיות בעצם בבית סוהר".

עוד הוסיף האב כי הקמפיין שארגנו חבריו של בנו סייע למשפחה. "עד עכשיו הכול היה בסוד, כי נתנו לנו הוראות להיות דיסקרטיים כדי שזה לא יפגע במשפט, היינו מאוד בודדים", תיאר. "אבל עכשיו אנחנו מקבלים חיבוק ענק משכנים וחברים לשעבר. אלמוג מקבל חיבוקים ותמיכה מחיילים שהוא היה מפקד שלהם בצבא, וששירתו איתו ובית הספר שלמד בו נתן לנו חיזוקים והתגייס לטובתו. זה נתן לנו כל כך הרבה אנרגיה ואנחנו משתדלים להיות מפוקסים".

וסרמן פירט גם על המציאות המשפטית הקשה שאליה נקלעו בני המשפחה. "שכרתי עוד עורך דין שיפקח על עורך הדין שלי, אנחנו כבר לא מאמינים לאף אחד", אמר. "חברים שלנו הקימו פרויקט גיוס כספים במימונה, הם עושים את כל העבודה הזאת - להתקשר, לבנות, לעשות את כל התכנים ולעזור לנו כלכלית, אנחנו שרפנו פה 400 אלף שקלים שלא היו לנו. אני כבר שבעה חודשים פה. אנחנו גרים בבקתה מנותקים מהכל ומוציאים הרבה כסף ולאט לאט כל הרזרבות נגמרו וכל מה שאפשר להלוות לווינו, עשינו קמפיין כדי להחזיק את עורכי הדין, ההוצאות והתשלומים המיוחדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully