וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרא לשוטר 'אפס': ח"כ איימן עודה הורחק לשבוע מדיוני הכנסת

2.7.2018 / 17:38

ועדת האתיקה הרחיקה את יו"ר הרשימה המשותפת מדיוני מליאת הכנסת והוועדות. זאת עקב תלונות שהגישו נגדו ח"כ חזן וח"כ בוקר על קריאות גנאי נגד שוטרים שמנעו כניסתו לביקור ג'עפר פרח בבית החולים בחיפה. ח"כ עודה: הועדה ניגררה אחרי השיח המתלהם והצטרפה למגגמת ההשתקה

צילום: מתוך הטוויטר של "המקום הכי חם בגיהנום", עריכה: יאיר דניאל

ועדת האתיקה הרחיקה היום (שני) את יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, למשך שבוע ימים מהדיונים במליאת הכנסת ובוועדות. נגד ח"כ עודה הוגשו שתי תלונות בעקבות העימות שניהל בחודש מאי עם שוטרים שמנעו את כניסתו לביקור של מנכ"ל ארגון מוסאוא ג'עפר פרח בבית החולים בני ציון בחיפה לאחר שהאחרון שנפצע ונעצר בהפגנת הזדהות עם תושבי עזה. עודה תועד קורא לעבר שוטר: "אתה אפס", "קיבינימט" ו"מי אתה בכלל".

את התלונות נגד עודה הגישו חברי הכנסת נאוה בוקר ואורן חזן מ'הליכוד'. השניים פנו לוועדת האתיקה, ובתגובה חברי הוועדה ביקשו את תגובתו של ח"כ עודה. האחרון ציין כי השוטרים בכניסה לבית החולים "הפרו את חסינותי ונמנעה כניסתי למחלקה שבה אושפז פרח, על אף שביקשתי מהשוטרים לפגוש את הצוות הרפואי".

עוד בוואלה! NEWS:
הקרב על חוק הגיוס מתחמם לקראת ההצבעה; נתניהו: "חוק נכון ומאוזן"
"בחר להמשיך בחיים": אלמן הנרצחת בפיגוע בעתניאל הביא לעולם בת
נתניהו: כבר 20 שנה שרומסים את דמותה של שרה, שעומדת בכך בגבורה

ח"כ איימן עודה בהפגנת תמיכה בעזה בחיפה ב-1 ביוני 2018. שלומי גבאי
ח"כ עודה בהפגנת תמיכה בעזה שהתקיימה בחיפה לפני כחודש/שלומי גבאי

עודה הוסיף בתגובתו כי "לאחר ויכוח ממושך ביני לבין השוטרים שסירבו להכניסני למחלקה התלהטו הרוחות". עודה טען כי זה לא סגנונו אך ציין כי "ככל בני האדם, מסוגל להתלהט בהתחשב בנסיבות". לדבריו, "לא היה בכך משום פגיעה בעובד ציבור".

ועדת האתיקה צפתה בסרטון המתעד את האירוע שהתרחש בבית החולים, ולפי רוב חבריה, "בין אם מניעת ביקורו של ח"כ עודה עולה בקנה אחד עם הוראות חוק החסינות ובין אם לאו, הביטויים שבהם עשה שימוש כלפי השוטרים אינם בגדר ביטויים פוליטיים חריפים ולעתים אף מקוממים, הראויים להגנה הרחבה שהוועדה פורשת על חופש הביטוי הפוליטי של חברי הכנסת, אלא מדובר בביטויים בשפה נמוכה של גידופים וקללות, ויש בהם משום הפרה של כללי האתיקה".

ח"כ עודה, התייחס היום להחלטת ועדת האתיקה ואמר כי "במקום להגן על חסינות חברי הכנסת ועבודתם התקינה, ועדת האתיקה ניגררה היום אחרי השיח המתלהם והצטרפה למגמת ההשתקה וסתימת הפיות המשתלטת על הכנסת. אמשיך לעשות את עבודתי כנבחר ציבור ואדרוש את זכותי לבקר כל פצוע, בטח אם הוכה על ידי המשטרה."

הארכת מעצרו מנהל עמותת מרכז מוסאווה לזכויות האזרחים הערבים בישראל ג'עפר פרח בהפגנות בחיפה ה-20 במאי 2015. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ עודה רצה לבקרו בבית החולים וכניסתו נמנעה. פרח/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

הוועדה ציינה בהחלטתה כי נוכח העובדה ש"אין זו הפעם הראשונה שבה ח"כ עודה מפר את כללי האתיקה, החליטה ועדת האתיקה ברוב חבריה, להטיל על ח"כ עודה הרחקה של שבוע מישיבות מליאת הכנסת והוועדות החל ממחר. ח"כ עודה יהיה רשאי להיכנס לישיבות המליאה והוועדות לצורך הצבעה בלבד".

חבר הוועדה ח"כ יוסף ג'אברין, היה בדעת מיעוט, לאחר שביקש לתת "גילוי נאות" לפיו באותו יום הגיע אף הוא לבית החולים וגם כניסתו נמנעה, לדבריו ללא הצדקה, על ידי השוטרים. לגופה של הקובלנה, ח"כ ג'אברין סבור כי בהתחשבך בכך שלא היה מקום למנוע את כניסתו של ח"כ עודה למחלקה בבית החולים, ונוכח ההבהרות של ח"כ עודה, אין מקום להטיל עליו את הסנקציה. דעתו כאמור הייתה בדעת מיעוט, ולכן לא התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully