וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון סוחף לשמאל: מקסיקו בחרה נשיא פופוליסטי ברוב גדול

אנדרס מנואל לופס אוברדור, שהבטיח להילחם בשחיתות ולהעלות את המשכורות, מוביל על מועמדי המפלגות ששלטו במאה השנים האחרונות. יריביו בירכו אותו על ניצחונו. טראמפ: "מצפה לעבוד איתו"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מנהיג השמאל הפופוליסטי במקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, נבחר היום (שני) לנשיאות המדינה בתום הבחירות שנערכו במדינה. מנהיג קואליציית השמאל, בהובלת מפלגתו "מורנה", גבר על יריביו מהמפלגות ששלטו במקסיקו במאה השנים האחרונות ברוב של כ-53% מהקולות בפער של כ-30% מהמקום השני.

עם פרסום התוצאות התייחס לופס אוברדור למחלוקת סביב ההגירה בין מקסיקו לבין ארצות הברית, ואמר כי הוא שואף להגיע למצב שבו כל מי שמהגר ממדינתו יעשה זאת מרצון - ולא מתוך הכרח. הוא הודיע כי יפעל ליחסים טובים עם ארצות הברית המבוססים על שיתוף פעולה ועל פיתוח.

בנוסף לכך, לופס אוברדור הבטיח לכבד את חירות הפרט, לשמור על משמעת פיננסית ופיסקלית ולבצע רפורמות במשק הגז במדינה. הוא הוסיף כי המשימה הראשונה של ממשלתו תהיה לעקור את השחיתות מהשורש. לדבריו, יהיה צורך להעלות מסים ולהגדיל את ההוצאה הציבורית.

על אף היחסים המתוחים, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירך את לופס אוברדור בטוויטר על ניצחונו. "אני מצפה לעבוד איתו. יש הרבה מה לעשות שייטיב עם ארצות הברית ועם מקסיקו!", כתב טראמפ.

לקריאה נוספת:
המשבר בגרמניה: שר הפנים הציע לפרוש בשל מדיניות ההגירה של מרקל
בילוי מסוכן בחוף הים: קפצה על מתקן מתנפח - ונהרגה
תלויים מהתקרה בעיניים מכוסות: 11 בני משפחה נמצאו מתים בבית בהודו

אנדרס מנואל לופס אוברדור המועמד לנשיאות מקסיקו ב-2 ביולי 2018. רויטרס
לופס אוברדור/רויטרס
תומכי נשיא מקסיקו הנבחר, אנדרס מנואל לופז אוברדור, יולי 2018. רויטרס, רויטרס
תומכיו של אוברדור במקסיקו, היום/רויטרס, רויטרס

חוסה אנטוניו מאדה, מועמד מטעם מפלגת השלטון הנוכחית שהגיע למקום השלישי, הודה בהפסדו ואיחל ללופס אוברדור הצלחה רבה בתפקיד, עוד טרם פורסמו התוצאות הסופיות.

כך עשה גם יריבו השני, מועמד האופוזיציה ריקרדו אנאיה, שזימן את לופס אוברדור כדי לברך אותו על זכייתו. "אני מודע לניצחון שלו ושולח לו את ברכותיי", אמר אנאיה. "אני מאחל לו הצלחה רבה, לטובת מקסיקו".

טראמפ מברך את אוברדור בטוויטר:

קמפיין הבחירות של לופס אוברדור התאפיין באלימות פוליטית מהקשות שחוותה המדינה בעשורים האחרונים. יותר מ-130 מועמדים ופעילים בולטים נהרגו מאז התחיל הקמפיין בחודש ספטמבר האחרון. במהלך השנים הפכה מקסיקו לאחד המקומות המסוכנים ביותר בעולם גם עבור עיתונאים. רק בשבת נורה למוות עיתונאי במסעדה בעיירה סבאן שבמדינת המחוז הדרומית קינטנה רו.

תומכי נשיא מקסיקו הנבחר, אנדרס מנואל לופז אוברדור, יולי 2018. רויטרס, רויטרס
תומכיו של לופס אוברדור במקסיקו, היום/רויטרס, רויטרס

רבים מהמצביעים טענו כי הם רוצים להחליף את ממשלתו של הנשיא היוצא אנריקה פנייה נייטו, בשל המצב הכלכלי הרעוע וכן השחיתות והפשיעה הגואות. לופס אוברדור, בן 64, שם במוקד מצע הבחירות שלו את המאבק בשחיתות והבטיח להעלות את המשכורות והפנסיות של התושבים, שנפגעו בשל השחיתות של האליטה הפוליטית והעסקית במדינה. מועמד השמאל האשים את שתי המפלגות ששלטו במקסיקו במאה השנים האחרונות - המפלגה המהפכנית הממוסדת (PRI) ומפלגת הפעולה הלאומית (PAN) - בהיותן חלק מ"מאפיה שלטונית".

(עדכון ראשון: 7:11)

תומכי אנדרס מנואל לופס אוברדור המועמד לנשיאות מקסיקו ב-2 ביולי 2018. רויטרס
תומכיו של לופס אוברדור במקסיקו, היום/רויטרס
תומכי אנדרס מנואל לופס אוברדור המועמד לנשיאות מקסיקו ב-2 ביולי 2018. רויטרס
תומכיו של לופס אוברדור במקסיקו, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully