וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני יכולה לנהוג בעצמי": זמרת הראפ הסעודית גרפה מעל 10 מיליון צפיות

לאסה שחררה ברשתות החברתיות שיר לכבוד ההיתר לנשים לנהוג. בקליפ נראת לאסה נוהגת ברכב, "אני לא צריכה אף אחד שייקח אותי ממקום למקום". עוד הוסיפה: "אני לא צוחקת, ההגה הזה בידיים שלי ופדל הגז מתחת לרגל שלי"

צילום: מתוך הטוויטר של Polyglot, עריכה: שניר דבוש

שיר הראפ של הזמרת הסעודית לאסה

זמרת הראפ הסעודית לאסה שחררה שיר לכבוד ההיתר לנשים לנהוג, שזכה לכמעט עשר מיליון ציפיות ברשתות החברתיות. השיר שוחרר לפני כשבוע ביום בו הוסר האיסור על נהיגה. בקליפ נראת לאסה נוהגת ברכב, "אני לא צריכה אף אחד שייקח אותי ממקום למקום", שרה במכונית מסוג יונדאי.

לאסה, הפעילה ברשתות החברתיות העלתה את הקליפ לחשבון האינסטגרם והיוטוב שלה והוא גרף כ-9.3 מיליון צפיות כולל. "אתה שוכח שהיום ה-10 לחודש, נראה שאין מוניות", כשהכוונה ל-24 ביוני בלוח השנה האסלאמי. "אני לא צוחקת, היום אני יכולה לנהוג בעצמי. ההגה הזה בידיים שלי ופדל הגז מתחת לרגל שלי. מעבירה את חגורת הבטיחות מעל העבאיה שלי (הלבוש המסורתי לנשים בערב הסעודית)", שרה לאסה. זמרת הראפ הסעודית סיימה השיר במילים: "היזהרו לא לטרוק את הדלת, בגלל שאם תטרקי את הדלת אקשור אותך עם חגורת הבטיחות".

הנשים הסעודיות ישבו מאחורי ההגה בפעם הראשונה ביום ראשון שעבר, וחלקן כבר עלו על הכבישים הסואנים דקות ספורות לאחר שהוסר האיסור עליהן לנהוג באופן רשמי. אחרי שעד עתה הן נאלצו להסתמך על בעליהן, אביהן, אחיהן ונהגיהן כדי להגיע לעבודה, לבקר את חברותיהן ואפילו להסיע את ילדיהן לבית הספר.

עוד בוואלה! NEWS:
ילד הפלא מבלגיה: בן 8 סיים תיכון ויתחיל ללמוד באוניברסיטה
במבצע ייחודי: ילדים פצועים שנמלטו מסוריה פונו לטיפול בישראל
דיווחים באיראן: הרוגים בהפגנות על מחסור במים במערב המדינה

לאסה ערב הסעודית זמרת ראפ ה-1 ביולי 2018. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
לאסה/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

המאבק על ביטול האיסור על נהיגה עבור נשים נמשך קרוב לשלושה עשורים, והמעטות שניסו לנהוג בשנים האחרונות - נעצרו. השמרנים הסעודים הזהירו כי מתן אפשרות לנשים לנהוג יוביל לחטא ולחשיפת הנשים להתנכלויות, אך החלטת המלך סלמאן בלמה את הביקורת. זאת, כחלק מהרפורמות שמוביל בנו ויורש העצר הנסיך מוחמד בין סלמאן, השואף לקדם את כלכלת הממלכה ולפתוח אותה לעולם. משרד הפנים במדינה אף מתכנן להעסיק נשים במשטרת התנועה.

לרובן המכריע של הנשים בערב הסעודית עדיין אין רישיונות, ולא הייתה להן את ההזדמנות לעבור את שיעורי הנהיגה הבודדים שהוצעו להן לראשונה לפני שלושה חודשים. רשימת ההמתנה בערים הגדולות נמשכת חודשים, ובחלק מהמקרים מדובר בקורסים יקרים שעלותם מגיעה למאות דולרים. בנוסף אליהן, יש נשים בעלות רישיונות נהיגה זרים שהחלו להמר אותם ברישיונות מקומיים רק החל מהחודש שעבר.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully