וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בהולנד: אישה נבחרה לראשות עיריית אמסטרדם

פמקה הלסמה ממפלגת הירוקים תעמוד בראשות הבירה ההולנדית, אחרי שבחודשים האחרונים נשים בולטות מהזירה המקומית מחו על היעדר הייצוג הנשי. היא נחשבה לכוכב עולה מתחילת דרכה הפוליטית. הממשלה והמלך צפויים לאשר את מינויה

פמקה הלסמה ממפלגת הירוקים שנבחרה לראשות עיריית אמסטרדם. AP
האישה הראשונה בראשות אמסטרדם. הלסמה/AP

אחרי שאת רוב הערים הגדולות במדינה כבר הנהיגו נשים בעבר, פמקה הלסמה ממפלגת הירוקים נבחרה אתמול (חמישי) לעמוד בראשות עיריית אמסטרדם. הלסמה, בת 52, מסרה כי היא "גאה ומאושרת" להיות ראשת העיר הראשונה של הבירה ההולנדית. על מינויה לקבל בתחילה את אישור הממשלה ואף את חתימת המלך עצמו, אך זה נחשב לנוהל רשמי בלבד.

מינויה הגיע אחרי חודשים שבהם 45 נשים בולטות מאמסטרדם מחו נגד היעדר הייצוג הנשי בתולדות ראשות העירייה. "עבור עיר בירה שרואה בעצמה משוחררת, מגוונת, סובלנית ומתקדמת, זה נהיה מביך", טענו הנשים במכתב שבו דרשו להעניק לאישה את התפקיד.

הלסמה נולדה למשפחה סוציאל-דמוקרטית בעיר הארלם הסמוכה לאמסטרדם. היא למדה מדעי החברה באוניברסיטת אוטרכט והתמתחה בקרימינולוגיה לפני שהחלה לעבוד במפלגת הלייבור, שם נחשבה לכוכבת עולה. בהמשך היא עברה למפלגת הירוקים ונבחרה לבית התחתון של הפרלמנט ב-1998. בין השנים 2002 עד 2010 היא הנהיגה את המפלגה.

עוד בוואלה! NEWS:
"קצין עם כתם יהיה אחראי למוסר": ביקורת על קידום תנ"צ בכר
דיווח: הושגה הפסקת אש בין המורדים לבין משטר אסד בדרום סוריה
"יצאתי מדממת וזעקתי לעזרה": טובה הותקפה במכוניתה בעפולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully