וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החקלאות שוקל לאשר ייבוא חזירים חיים למאכל מקפריסין

לוואלה! NEWS נודע כי למשרד הוגשה בקשה של יבואן פרטי לייבא את החיות, שבשרן אסור על פי ההלכה. אם הבקשה תאושר, מדובר בהיתר חריג נוכח החוק האוסר על גידול חזירים בישראל. בסיעות החרדיות סירבו להגיב

שני חזירים בחווה. ShutterStock
שני חזירים בחווה/ShutterStock

משרד החקלאות שוקל הרחבה של היתר לייבוא חזירים לגידול בישראל, ולאשר ליבואן פרטי לייבא חזירים חיים מקפריסין - כך נודע לוואלה! NEWS. למשרד הוגשה בקשה של היבואן לייבא חזירים לגידול מקפריסין לישראל, ובמשרד אישרו כי הבקשה נבחנת מקצועית בימים אלה. במידה שהבקשה תאושר, מדובר בהיתר חריג ויוצא דופן לחוק האוסר על גידול חזירים בישראל פרט לרשימה מצומצמת של יישובים ומפעלים.

שר החקלאות אורי אריאל אישר היום (חמישי) בריאיון לגלי צה"ל כי הגיעה בקשה למשרד, ש"נבדקת ברמה המקצועית". השר העריך כי הבקשה לא תאושר, אך אמר כי "זו בדיקה שמתחייבת על פי החוק. אנחנו מקפידים על קלה כבחמורה בחוק".

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: דנון נפגש עם נתניהו ודן עמו בהארכת כהונתו באו"ם
היועמ"ש על חוק הגיוס החדש: "מעורר קשיים משפטיים משמעותיים"
רגב סירבה לאשר רחבה מעורבת בכותל: "מצפוני לא מאפשר"

אלפים השתתפו בתפילת ההמונים שנערכה בכותל המערבי למען ירידת הגשמים 28 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"הבקשה נבדקת ברמה המקצועית". השר אריאל/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

חוק איסור גידול חזיר משנת 1962 אוסר על גידול חזירים בישראל, פרט לרשימה של תשעה יישובים ערביים המפורטים בחוק, שבהם אוכלוסייה נוצרית גדולה ומפעילים שמקבלים היתר מיוחד לגידול חזירים לצרכי מדע ומחקר. בחסות ההיתר לצרכי מחקר נמצאה פרצה בחוק שהביאה לגידול חזירים למאכל, בעיקר בקיבוצים, ובסך הכל, על פי ההערכה, יש בישראל כ-200 אלף חזירים במשקים תעשייתיים. מכירת בשר חזיר, המגודל בארץ או מיובא מחו"ל, מוגבלת על פי חוקי עזר עירוניים, המאפשרים לרשויות מקומיות לאסור ולהתיר מכירת חזיר באזורים מסוימים על פי צביונם הדתי.

נציגי הסיעות החרדיות סירבו להגיב על האפשרות שהמדינה תאשר הרחבה של ההיתר. אחד מהח"כים ביהדות התורה אמר: "אני לא מאמין שהשר אריאל יאפשר דבר כזה". בשנת 2004, כשפסק בג"ץ כי יש לאפשר מכירת בשר חזיר בשכונות שבהן הרוב תומך בכך, הנציגים החרדים זעמו. אלי ישי, שהיה אז יו"ר ש"ס, אמר כי זהו "מסמר מרכזי בארון המתים של הזהות היהודית במדינה", ומאיר פרוש, אז חבר כנסת, כינה את השופט מישאל חשין "חזיר" ועורר סערה בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully