וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: דנון נפגש עם נתניהו ודן עמו בהארכת כהונתו באו"ם

28.6.2018 / 18:52

השניים דנו בהארכת כהונתו של שגריר ישראל באו"ם בשנה נוספת, על רקע הערכות כי הוא מתכוון להתמודד בפריימריז בליכוד וההיערכות לבחירות מוקדמות. בלשכת רה"מ מעוניינים לוודא שאין מכשולים משפטיים למהלך, בשל שתי בדיקות המתנהלות בעניינו של דנון

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח באולפן וואלה! NEWS, דצמבר)

שגריר ישראל באו"ם דני דנון נפגש היום (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודן עמו בהארכת כהונתו בראשות המשלחת הישראלית באו"ם בניו יורק בשנה נוספת - כך נודע לוואלה! NEWS. מינויו של דנון, ח"כ ושר לשעבר בליכוד, שמונה לשגריר במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים של נתניהו ביושבו כשר החוץ, אמור להסתיים באוקטובר הקרוב אחרי שלוש שנים. כדי להאריך את הכהונה יש צורך בהחלטה של שר החוץ, המותנית באישור נציבות שירות המדינה.

בשנה האחרונה, על רקע ההיערכות במערכת הפוליטית לאפשרות של בחירות מוקדמות, נפוצו הערכות כי דנון מעוניין לשוב לארץ בחלוף תקופת המינוי המקורית של שלוש שנים כדי להתמודד בפריימריז בליכוד. ואולם, לדברי גורמים פוליטיים, בשבועות האחרונים הוא הביע את רצונו להמשיך בתפקיד ולהאריך את שהותו בניו יורק בשנה נוספת. לדנון יש יחסי עבודה טובים עם שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי והם קידמו יחד בשנה האחרונה מאבקים לשינויי מדיניות לטובת ישראל בארגון.

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש על חוק הגיוס החדש: "מעורר קשיים משפטיים משמעותיים"
רגב סירבה לאשר רחבה מעורבת בכותל: "מצפוני לא מאפשר"
נתניהו על חוק השואה: עמדנו על משמר האמת וקיימנו חובתנו

ישיבת סיעת הליכוד, 29 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
בלשכה מקווים שהארכת המינוי לא תיתקל בבעיות. נתניהו ודנון/נועם מושקוביץ

עם זאת, בלשכת ראש הממשלה מעוניינים לוודא שאין מכשולים משפטיים שעשויים להיווצר באישור המינוי, בשל שתי בדיקות המתנהלות בעניינם של דנון והמשלחת לאו"ם, אחת במשטרה ואחת אצל מבקר המדינה. הבדיקה המשטרתית בעניינו של דנון נפתחה בדצמבר האחרון בהוראת פרקליט המדינה שי ניצן, בעקבות תחקיר של עמית סגל בחדשות 2, שחשף מנגנון ג'ובים ומשכורות לפעילי ליכוד מכספי ציבור, בזמן שדנון עמד בראש הליכוד העולמי. הבדיקה טרם הבשילה לכדי חקירה של ממש, אך לא הסתיימה.

במקביל, בחודשים האחרונים החל מבקר המדינה יוסף שפירא בבדיקה של ההתנהלות הכלכלית של המשלחת הישראלית לאו"ם בתקופתו של דנון. זאת, בהמשך לחשיפת וואלה! NEWS כי אירוע לציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר, שהמשלחת ערכה בשנה שעברה בניו יורק וכלל הופעות של אמנים והטסת אורחים מישראל, מומן בחלקו או בכולו מתרומות של ארגונים יהודיים, אך חרג מנהלי שירות המדינה האוסרים להתרים כספים או לקבל חסויות ללא קבלת היתר מיוחד מהממשלה. במשרד מבקר המדינה אמרו כי הם עדיין נמצאים בבדיקה של תלונה על האירוע, וכי הבדיקה מתבצעת הן במשרד החוץ והן במשלחת לאו"ם.

לדברי גורמים פוליטיים המעורים בנושא, בלשכת ראש הממשלה מעוניינים לוודא שהארכת המינוי של דנון "לא תיתקל בבעיות ולא תיורט", בעקבות הבדיקות. גורמים בסביבתו של דנו אמרו לוואלה! NEWS כי הוא עצמו טרם החליט לגבי רצונו בהארכת המינוי, וכי ההחלטה תושפע גם ממה שלמד בשיחה עם ראש הממשלה לגבי מועד הבחירות. לדבריהם, מדובר ב"החלטה משותפת" שלו ושל נתניהו. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לנושא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ודני דנון. ראובן קסטרו
הערכות כי ישוב ויתמודד בליכוד. דנון ונתניהו ב-2015/ראובן קסטרו

הפגישה בין נתניהו ודנון היום עסקה גם בהכנות לקראת נסיעתו השנתית של נתניהו לניו יורק לעצרת הכללית של האו"ם ונאומו בפני מליאת העצרת בסוף ספטמבר. בנוסף, לוואלה! NEWS נודע כי נתניהו ודנון שוחחו גם על העברת הבעלות על הדירה שבה מתגוררים שגריר ישראל באו"ם בניו יורק. אתמול פורסם בגלובס כי הדירה, הממוקמת בשדרה החמישית בניו יורק, רשומה על שמו של נתניהו מאז שנרכשה על ידי המדינה כשהיה שגריר באו"ם בשנות ה-80'. הדירה אינה קשורה לנתניהו בכלל, והייתה רשומה על שמו בשל מבנה הבעלות בבניין הדירות היוקרתי, אך המידע פורסם בעקבות פנייה של עמותת הצלחה, ומשרד החוץ הודעה כי הדירה רשומה על שמו של ראש הממשלה ומסר כי מזה שנתיים מתנהל הליך משפטי להעברת הדירה לבעלות המדינה.

בתחילת השבוע אישרה הממשלה את הארכת כהונתו של מינוי פוליטי אחר של נתניהו, שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, שימשיך בתפקידו לשנה השישית. דרמר, אחד האישים המקורבים ביותר לראש הממשלה, מונה לתקופה של ארבע שנים ב-2013, ובשנה שעברה אישרה הממשלה את הארכת כהונתו לשנה החמישית. דרמר הביע רצון לחזור לארץ בתום חמש שנות שליחות, אך בשל קשריו הטובים בבית הלבן ביקש ממנו נתניהו להישאר שנה נוספת. עם זאת, שני מינויים פוליטיים נוספים של נתניהו בשירות החוץ צפויים להתפנות בקיץ הקרוב: שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה יסיים את תפקידו בסוף הקיץ אחרי ארבע שנים, ולפי ההערכה הוא יחפש את דרכו בחזרה לזירה הפוליטית. הקונסול בלוס אנג'לס, סם גרונדוורג, ישוב לארץ אחרי שליחות של שנתיים אחרי שביקש לקצר את כהונתו בשל שיקולים משפחתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully