וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צולע עם מקל: נחשף תיעוד נדיר של רוזוולט אחרי שחלה בפוליו

הספרייה הלאומית שחררה קטע שאותו קלט תייר ב-1935, ובו נראה הנשיא נתמך על ידי מאבטחו כדי לצאת למרפסת הבית הלבן. באותה תקופה, דבר מחלתו, שריתקה אותו לכיסא גלגלים, הוסתר מהציבור

תיעוד נדיר חושף את נשיא ארצות הברית לשעבר פרנקלין רוזוולט הולך אחרי שחלה בפוליו. הנשיא, שרגליו שותקו בגיל 39 מאז 1921, נאבק במשך שבע שנים כדי ללכת שוב והצליח לעשות זאת רק למרחקים קצרים תוך שהוא נשען על מקל הליכה או נתמך ידי מלווים.

באותה תקופה, העיתונאים הסכימו עם רוזוולט שאין זה בטובת המדינה לראות אותו בכיסא גלגלים או הולך בקושי, ולכן מוגבלותו לא פורסמה ברבים. עם זאת, בתיעוד שקלט במקרה תייר באפריל 1935, נראה רוזוולט מדדה על מרפסת הבית הלבן בתמיכת מקל ומאבטחו גס גנריץ'.

הוא צולם על ידי פרד היל, שקלט את הנשיא למשך פחות מחצי דקה לצד אשתו אלנור ושתי אחייניותיה, דיאן ואיימי, כשהוא נושא ברכה לרגל חג הפסחא.

עוד ידיעות מהעולם
נשיא סין לשר ההגנה האמריקני: לא נוותר על סנטימטר משטחנו

נשיא ארה"ב פרנקלין רוזוולט במרפסת הבית הלבן, אפריל 1935. אתר רשמי
חלה בפוליו ב-1921. רוזוולט על המרפסת/אתר רשמי

הסרטון נחשף על ידי הספרייה הלאומית על שם רוזוולט בניו יורק. "השתנקתי כשראיתי את זה", סיפר לוושינגטון פוסט מנהל הספריה והמוזיאון, פול ספרו. "לא ראיתי את הקטע הזה קודם לכן, ויצאנו מנקודת הנחה שאיש לא ראה זאת לפני כן".

הסרט הועבר לספריה על ידי נכדו של פרד היל, ריצ'רד, שאמר כי הוא איתר זאת בשנות ה-80 כשחיפש אחרי סרט לבקשת תחנת טלוויזיה מקומית. "שמרתי על זה די בקנאה", סיפר והוסיף כי עכשיו זה הזמן הנכון בשביל הסרט "להיות היכן שהוא שייך".

ג'ופרי וורד, הביוגרף של רוזוולט, אמר כי התיעוד הוא "התמונה הברורה" ביותר עד כה שבה נראה הנשיא הולך עם מוגבלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully