וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סין לשר ההגנה האמריקני: לא נוותר על סנטימטר משטחנו

מאטיס היה שר ההגנה הראשון שמגיע לבייג'ינג מאז 2014 ברקע המתיחות בין המעצמות. שי הבטיח כי לארצו אין כוונות להתפשט באזור, אך הבהיר כי לא יסכים לוויתורים. זאת ברקע הסכסוך בים סין הדרומי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא סין שי ג'ינפינג אמר לשר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס כי בייג'ינג מחויבת לשלום, אך "לא תוותר על סנטימטר" משטחה. מאטיס הוא שר ההגנה האמריקני הראשון שמבקר בסין מאז 2014, כחלק ממסעו באסיה.
המתיחות בין סין לארצות הברית גוברת בעקבות מאבקי הסחר והמדיניות האגרסיבית של בייג'ינג בים סין הדרומי.

ארצות הברית מאשימה את סין בכך שהיא מאיימת על שכנותיה, הדורשות גם הן חלק מנתיב הסחר האסטרטגי, באמצעות הקמת מתקניים צבאיים באיים מלאכותיים. סין רואה במרבית חלקו של ים סין הדרומי טריטוריה שלה.

"אנחנו לא יכולים לוותר אפילו על סנטימטר אחד שהורישו לנו אבותינו", אמר שי למאטיס, לפי התקשורת הרשמית בסין. "אנחנו לא רוצים בכלל מה ששייך לעמים אחרים". נשיא סין הדגיש כי למרות כוונות השלום של ארצו, היא לא תוותר על מה שהיא מגדירה כחלק מהשטח שלה.

מאטיס תיאר את שיחותיו עם שי ועם בכירים אחרים בבייג'ינג כ"מאוד מאוד טובות" והוסיף כי ארצות הברית רואה חשיבות עליונה בקשרים הצבאיים עם סין.

לקריאה נוספת בנושא

נשיא סין שי ג'ינפינג ושר ההגנה של ארה"ב ג'יימס מאטיס בבייג'ינג, 27 ביוני 2018. AP
שי ומאטיס, אתמול/AP

מסעו של שר ההגנה באזור מתקיים אחרי הפסגה ההיסטורית החודש בין הנשיא דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסינגפור. מבייג'ינג המשיך מאטיס לסיאול, והבוקר הוא אמר כי ארצות הברית נותרה מחויבת לביטחונה של קוריאה הדרומית, כולל להמשך הצבת החיילים האמריקנים במדינה. זאת ברקע ביטול התמרונים הצבאיים, שעליו הכריז טראמפ אחרי הפסגה עם קים.

לפי דיווחים שונים, ההחלטה של הנשיא תפסה בהפתעה את שר ההגנה שלו, אך הוא אמר כי זו "יצרה הזדמנות גוברת לדיפלומטים שלנו לקיים משא ומתן, והגדילה את הסיכויים להסכם שלום בחצי האי הקוריאני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully