וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי בחניון, גופה ביער ורכב שרוף: פוענח רצח איש העסקים מלוד

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד יאיר בנימינוב בגין רצח בוריס בוטרשוילי, שעמו היה מסוכסך. לאחר שירה בו בחניון ביתו, לכאורה, הסתיר בנימינוב את גופת הנרצח ביער מודיעין, מתחת לערימת אבנים. קצה חוט בפרשה התגלה לאחר שמשפחתו של בוטרשוילי סיפרה על פגישה בין השניים

צילום באדיבות ערוץ 2, עריכה: תומר לוי

(בווידאו: הארכת מעצרו של יאיר בנימינוב)

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום בפרשת רצח היהלומן בוריס בוטרשוילי מלוד נגד יאיר בנימינוב, תושב מודיעין בן 49, שהיה מסוכסך עמו. גופתו של בוטרשוילי נמצאה בתחילת החודש בתום 48 שעות של חיפושים ביער מודיעין כשעליה סימני אלימות.

כתב האישום הוגש לאחר שהמשטרה השלימה את גיבוש התשתית הראייתית בחקירת הפרשה, שממנה עלה כי בין החשוד לבין בוטרשילי התקיימה היכרות רבות שנים על רקע עסקי בתחום ייצור ומכירת התכשיטים. מחקירת המשטרה עלה כי ביום היעלמותו, נפגש בוטרשוילי בלוד עם בנימינוב וכי השניים המשיכו בנסיעה לביתו של האחרון.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על חוק השואה: עמדנו על משמר האמת וקיימנו חובתנו
רגב סירבה לאשר רחבה מעורבת בכותל: "מצפוני לא מאפשר"
עצירים בצפון מתלוננים על פשפשים בתאי המעצר: "תנאים בלתי הולמים"

בוריס בוטרשוילי. ללא, מערכת וואלה!
היהלומן שנרצח בוריס בורטשוילי/מערכת וואלה!, ללא

על פי כתב האישום, כשהגיעו בוטרשוילי ובנימינוב לחניון הבית ביקש האחרון מהנרצח לעבור למושב הנהג ולסייע לו להנחות את הרכב. אז, ירה בו כמה כדורים וגרם למותו.

לטענת הפרקליטות הוא העביר את גופתו למושב הנוסע ברכבו ולאחר מכן נסע ליער בן שמן, שם הטמין אותה בגל אבנים. את רכבו של בוטרשוילי הסיע בנימינוב ללוד ושם העלה אותו באש, לכאורה, במבנה נטוש.

מהמשטרה נמסר כי "חקירה מורכבת של צוות החקירה הובילה את החשוד להודות ברצח ולהצביע על מיקום הגופה, כיממה לאחר שנעצר. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת, ועם גיבוש התשתית הראייתית יוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים בגין מעורבותו באירוע".

בני משפחת הנרצח סיפרו על פגישתו עם בנימינוב

מרגע שהודיעו בני המשפחה על היעלמותו של בוטרשוילי ומשנמצאה גופתו, החלו במשטרה לבדוק כמה כיווני חקירה אפשריים. המשפחה סיפרה כי הוא היה אמור להיפגש עם מכר מתחום היהלומים שמתגורר במודיעין. עוד ציינו כי בוטרשוילי נהג לשאת עמו תיק מלא יהלומים. במשטרה הניחו כי מישהו ארב לו ובדקו את האפשרות שבוטרשוילי הותקף ונפגע בניסיון שוד, לצד כיווני חקירה נוספים.

בתוך כך, הוחלט במשטרה לחקור את האדם שעמו היה אמור בוטרשוילי להיפגש וכבר בשלבי החקירה הראשונים נמצאו סתירות בגרסתו. לאחר בדיקה מדוקדקת של המשטרה שהשתמשה באיכונים למכשירי טלפון ובדיקת מצלמות אבטחה, נעצר החשוד ומעצרו הוארך מעת לעת. במהלך חקירותיו הופעל על החשוד לחץ עד שהודה במעשיו.

גופת היהלומן שנעדר נמצאה ביעד מודיעין עם סימני אלימות. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
הזירה שבה נמצאה גופתו של בוטרשוילי (צילום: דוברות המשטרה)/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

בני משפחתו של בורטשוילי נותרו המומים ושבורים. בנו ערן סיפר לוואלה! NEWS כי "התחושה מאוד קשה, אנחנו עדיין המומים. כאילו מחכים להתעורר מסיוט, לא מאמינים שדבר כזה קרה לאבא היקר והאהוב שלנו". על בוריס סיפר בנו כי "הוא היה אדם בעל לב טוב, בעל עין טובה, רק חשב מה הוא יכול לעשות טוב למשפחה ולסובבים אותו - מהמעגל האינטימי הקרוב של האישה והילדים וגם במעגל הקהילה כאן בעיר, בלוד, בבית הכנסת".

לדברי ערן, אביו היה עמוד התווך הערכי של המשפחה: "לפני כמה שנים אבא לקח אחריות על הקהילה של בית הכנסת בעיר והתמנה להיות הגבאי. בהובלת אבא היה בית הכנסת מלא במתפללים. למרות שאנשים מגיעים מרחוק, יש מניין. אין אדם בבית הכנסת שאבא לא נגע בו".

(עדכון ראשון: 7:44)

בוריס בוטרשוילי. מערכת וואלה! NEWS
בוטרשוילי/מערכת וואלה! NEWS
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully