וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצירים בצפון מתלוננים על פשפשים בתאי המעצר: "תנאים בלתי הולמים"

27.6.2018 / 16:00

בשבועות האחרונים הגיעו כמה תלונות מצד עצירים במחוז הצפון על עקיצות וגירודים ובכמה מקרים דרשו סנגוריהם לשחררם לחלופות מעצר. שופטת: "על גורמי שב"ס לנטרל את פגיעתם של פרעושים או חרקים בעצורים"

פשפש מיטה מצוי. AP
אילוסטרציה: פשפש מיטה. צילום: אי-פי)/AP

בימים אלו הקלטות ניר חפץ, יועצו לשעבר של ראש הממשל בנימין נתניהו, חושפות את ההתנהלות מאחורי הקלעים בבית ראש הממשלה, וחוות הדעת עליו מסביבת ראש הממשלה לא מחמיאה במיוחד. אולם, כשנעצר לפני ארבעה חודשים, זכה חפץ להגנה ולסימפטיה מפי שרי ממשלה, נוכח תלונותיו על תנאי מעצר קשים ועקיצות בלתי נסבלות של פשפשים. הדברים אף הגיעו לכדי צעקות בין שרי ממשלה; "מאיפה הפשפשים? חפץ הביא אותם מהבית?", הטיחה השרה מירי רגב בשרים גלעד ארדן ואיילת שקד: "תנערו את המערכת! זה לא הגיוני! אנשים לא מגיעים עם פשפשים מהבית".

מתברר שגם עצירים פחות מפורסמים ומקושרים מעלים טענות זהות, על עקיצות בלתי נסבלות של רמשים שונים ומשונים. קולם לא נשמע מפי שרי ממשלה, אולם לאחרונה הושמע כמה פעמים בבתי משפט בצפון ונוכח הטענות אף נמתחה ביקורת מפי שופטת, על הטיפול הלקוי בבעיה שעליה התלוננו עצורים בבית המעצר שבכלא "צלמון".

עוד בוואלה! NEWS:
ציידי המנהרות: אוגדת עזה מקימה יחידת לוחמה תת-קרקעית
תה עם חלב אצל נתניהו ומסר של שלום בבית הנשיא: הנסיך וויליאם בישראל
ניצחון לטראמפ: העליון אישר את הצו המונע הגירה מ-5 מדינות מוסלמיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלא צלמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול (שני) במהלך דיון בבית משפט השלום בנצרת בבקשה לעצור נאשם במעשה אלימות עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, העלה סנגורו טענה כי המדינה כושלת בתפקידה לספק תנאי מעצר הולמים ולכן יש לבחור בחלופת למעצר.

עו"ד דוד קליימן, שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, טען בפני השופטת דלית שרון-גרין כי "הנאשם נמצא בתנאי מעצר בלתי הולמים וסובל מעקיצות רבות בגופו". הסנגור טען כי "מדובר בתנאי מעצר בלתי הולמים בעליל" והדגיש ש"הפסיקה חזרה וקבעה שתנאי מעצר בלתי הולמים הם אחד השיקולים שיש גם לקחת בחשבון בעניין מעצרו של נאשם. אם המדינה לא יכולה להעניק תנאי מעצר הולמים, בוודאי שגם נתון זה תומך בשחרורו". השופטת ציינה בדבריה כי אכן מדובר בעקיצות מרובות והתירה לסנגור לצלם זאת.

לפני כמה שבועות כבר עלתה הבעיה במהלך דיון בבית משפט השלום בנצרת, בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של חשוד. העצור התלונן בפני השופטת רות שפילברג-כהן על תנאי המעצר והציג סימני עקיצות רבים על גופו. באותו דיון העלו עצורים נוספים טענה דומה. השופטת ציינה בהחלטה כי מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה לגבי תנאי כליאה לא נאותים ואף אמרה כי זו לא הפעם הראשונה שדברים אלה נטענים בפניה.

בהחלטתה כתבה השופטת כי על גורמי שב"ס לעשות כל שביכולתם לנטרל פגיעתם של פרעושים או חרקים בעצורים. אולם מאז ממשיכות לעלות תלונות זהות מצד עצירים. לפני שבוע, בבית משפט השלום בטבריה, התלונן עצור בפני השופט ניר מישורי על הסבל שנגרם לו מעקיצות יתושים בתא המעצר ואף הציג את גופו העקוץ. השופט ציין את הדברים בפרוטוקול הדיון והורה על בדיקת העצור בידי רופא.

עוד באותו נושא

"חפץ לא משתף פעולה": מעצרם של יועצו של נתניהו ואלוביץ' הוארך

לכתבה המלאה
עקיצות פרעושים על רגלי טירוניות בבסיס הטכני של חיל האוויר חיפה. ספק 500
העקיצות על גופם של האסירים/ספק 500

טענות זהות העלה עציר בפני השופט מישורי לפני כחמישה שבועות ואז הורה השופט לרשויות שב"ס להעביר את התייחסותם לעניין. נוכח הצטברות המקרים פנה לפני שבוע עו"ד איאד עזאם, ראש תחום אסירים בסנגוריה הציבורית במחוז צפון, לשירות בתי הסוהר. עזאם ציין כי פקודת שירות בתי הסוהר מדגישה כי יש להחזיק אסירים שנמצאים במשמורת בבתי סוהר בתנאים הולמים, שלא יהיה בהם כדי לפגוע בבריאותם ובכבודם. סעיף זה מתייחס, בין השאר, ל"תנאי תברואה הולמים", הזכיר בפנייתו.

משירות בתי הסוהר נמסר: "התלונות החלו עם התחממות מזג האוויר בשבועות האחרונים והן מוכרות בשב"ס. התלונות נלקחות ברצינות רבה ובבית הסוהר צלמון ננקטות פעולות רבות על מנת להילחם בתופעה: עשרות מזרונים הוחלפו, השמיכות מכובסות על בסיס קבוע, התאים טוהרו באמצעות קיטורית, נעשה שימוש בתרסיס מחטא ועוד. בנוסף, שב"ס נמצא בתהליך בחינת פתרונות ייחודיים לתופעה זו יחד עם חסרה אזרחית המתמחה בכך. מטבעה של התופעה לא ניתן למגר את פשפשי המיטה באופן מלא, אולם כאמור הנושא בטיפול ונעשים מאמצים רבים להתמודד איתה".

עצורים שסובלים מעקיצות בתאי המעצר. מערכת וואלה! NEWS
עקיצות הפרעושים על גופו של אחד האסירים/מערכת וואלה! NEWS
עצורים שסובלים מעקיצות בתאי המעצר. מערכת וואלה! NEWS
"הלינו על תנאי המעצר". עקיצות שהתגלו על גופו של המתלונן/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully