וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית הירי בגבול עזה: הנער הפלסטיני פונה לביה"ח ברזילי כשעליו תחמושת

27.6.2018 / 23:26

הנער נפצע קשה מאש צה"ל לאחר שניסה לחדור הערב לשטח ישראל יחד עם שני חשודים נוספים שנפצעו גם הם בתקרית. הכוחות פינו אותו לבית החולים ברזילי, שם גילו הרופאים כי הוא נושא תרמילי רימון גז מדמיע. בצה"ל אישרו את הפרטים ופתחו בחקירת האירוע

עריכה: שניר דבוש

צה"ל יתחקר אירוע שבמהלכו נער פלסטיני שניסה לחצות את גדר הגבול היום (רביעי) בצפון הרצועה פונה לבית החולים בישראל בעודו נושא תחמושת, מבלי שאלו שנוטרלה ופורקה קודם לכן. הפלסטיני פונה במצב קשה לבית החולים ברזילי באשקלון וכעת הוא נמצא תחת אבטחה כבדה.

האירוע התרחש סמוך לשעה 18:00 אז ניסה הנער לחצות את הגבול יחד עם שני פלסטינים נוספים. מתחקיר שבוצע באוגדת עזה עולה כי כוח של צה"ל שהוקפץ אל המקום פתח באש לעבר השלושה, מאחר שלא השיבו לקריאות לעצור. בעקבות הירי שניים מהחשודים נמלטו מהמקום בעוד שהנער השלישי נפצע.

לקריאה נוספת:
שלושה פלסטינים נפצעו מאש צה"ל בדרום רצועת עזה
הפלגים הפלסטיניים קיבלו אחריות על הרקטות: הפגזה תיענה בהפגזה
חמאס נותן את הקצב בריקוד הקבוע בעזה - אך לא בטוח לאן להוביל

צה"ל ירה בפלסטיני בן 15 מרצועת עזה שניסה לחדור לישראל ופינה לברזילי ה-27 ביוני 2018. מערכת וואלה! NEWS
פינוי הנער הפלסטיני בגבול הרצועה, היום/מערכת וואלה! NEWS

הכוח הצבאי הפעיל שיקול דעת בזירת האירוע והחליט לפנות את הפצוע לבית החולים לאחר "נוהל זיכוי" שנועד לשלול אפשרות כי הוא נושא עמו אמצעי תקיפה קר או חם העלול לסכן את הלוחמים. לאחר ביצוע הנוהל, הועבר הפצוע תחת אבטחה משטרתית לבית החולים תוך קבלת טיפול רפואי מציל חיים.

במהלך הטיפול בפצוע בבית החולים, הצוות הרפואי הפשיט את הפצוע מבגדיו - אלא שאז התברר כי הוא נושא על גופו תרמילי רימון גז מדמיע של צה"ל שככל הנראה נורו על ידי צה"ל במהלך ההפגנות בגבול. הצוות הרפואי הזעיק חבלן משטרתי שטיפל באירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צה"ל ירה בפלסטיני בן 15 מרצועת עזה שניסה לחדור לישראל ופינה לברזילי ה-27 ביוני 2018. מערכת וואלה! NEWS
בבית החולים התברר כי הפצוע נושא תחמושת. תיעוד האירוע בגבול עזה/מערכת וואלה! NEWS

"מהתחקיר הראשוני עולה כי הפצוע הסתיר את תרמילי רימון הגז המדמיע באזור הפציעה", אמר גורם צבאי לוואלה! NEWS. "כמו כן, הוחלט לבצע בדיקה מעמיקה כיצד הכוח ביצע את נוהל הזיכוי כדי למנוע אירועים דומים בעתיד. זה אירוע לא טוב שיכול היה במקרה קיצוני להסתיים אחרת לגמרי".

בדובר צה"ל אישרו את הפרטים.

בתקרית אחרת שהתרחשה היום, נורו שלושה פלסטינים שניסה לחדור לשטח ישראל בגזרת רפיח שבדרום הרצועה. הפלסטינים דיווחו כי השלושה נפצעו בעקבות הירי.

במהלך היום קיבלו הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה אחריות על ירי הרקטות לעבר הדרום במהלך הלילה, ושבו על המשוואה שלפיה כל "הפגזה תיענה בהפגזה". בהודעה משותפת שמסרו, אמרו הארגונים הפלסטיניים כי הם "תקפו כמה יעדים צבאיים ציוניים בעוטף עזה בתגובה לפגיעה ברכב אזרחי, על בסיס הנוסחה הפגזה מול הפגזה". בין היעדים שתקף חיל האוויר הייתה מכונית במחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז הרצועה, שהייתה שייכת למפקד שטח בכיר בחמאס.

צה"ל ביצע ירי לעבר שלושה מחבלים שחיבלו בגדר וניסו לחדור לשטח הארץ מדרום הרצועה 27 ביוני 2018. מערכת וואלה! NEWS
פינוי הנער על ידי כוחות צה"ל, היום/מערכת וואלה! NEWS

אתמול נורו עשר רקטות ופצצות מרגמה משטח הרצועה לעבר עוטף עזה, מבלי לגרום לנפגעים. כמה מהן יורטו על ידי מערכות "כיפת ברזל" הפרוסות באזור בשל ההסלמה המתמשכת בתקופה האחרונה. לפחות שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים. השיגורים החלו לאחר דיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים על תקיפת המכונית של בכיר בזרוע האחראית על שיגור בלוני תבערה ועפיפוני נפץ לשטח ישראל. אלו הובילו להחרפה בתגובות של צה"ל, שהחל לתקוף גם כלי רכב המשמשים את חברי החוליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully