וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יעד לחופשה הבאה: הוסרה הגבלת כניסת ישראלים לאינדונזיה

27.6.2018 / 10:35

בעקבות מגעים שקטים שקיים משרד החוץ בשבועות האחרונים, הוחלט לבטל את ההגבלות בנוגעות לכניסת תיירים אינדונזים לישראל - ולהפך. אינדונזיה היא המדינה המוסלמית המאוכלסת בעולם והיא נחשבת למתונה יחסית, על אף התחזקות גורמים קיצוניים בה

קו הרקיע של ג'קרטה, אינדונזיה. ShutterStock
קו הרקיע של ג'קרטה, בירת אינדונזיה/ShutterStock

ההגבלות על כניסת ישראלים לאינדונזיה ועל כניסת תיירים מהמדינה לישראל בוטלו - כך הודיעו היום (רביעי) גורמים מדיניים. "בעקבות מגעים שקטים שקיים משרד החוץ בשבועות האחרונים בערוצים בינלאומיים שונים, הוחלט לבטל את ההגבלות על כניסת תיירים אינדונזים לישראל. זאת במקביל להסרת ההגבלות שהוטלו על כניסת תיירים ישראלים לאינדונזיה", מסרו הגורמים.

לאורך השנים ישראלים טסו לאינדונזיה באמצעות ויזה, בעיקר לעיר באלי, והאינדונזים מצדם נסעו לישראל בכפוף לוויזה אף הם. בחודשים האחרונים האינדונזים החלו להערים קשיים על כניסת ישראלים למדינה, ובישראל הקשיחו את התנאים בהתאם.

בין המדינות קיימים אינטרסים הדדיים, בעיקר עסקיים, לכך שהביקורים יימשכו. במשך כמה שבועות התנהל המהלך החשאי, שכלל מגעים שרטים בערוצים בינלאומיים רשמיים, במטרה לפתור את המצב ולהקל את הכניסה הדדית למדינות. עם זאת, האישור לא מבטל את אזהרות המסע הביטחוניות למדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
צילומי לוויין חושפים: צפון קוריאה שדרגה מרכז מחקר גרעיני
חשד לרצח באשקלון: גופת גבר נמצאה בפארק הלאומי; הרקע נבדק
חמאס נותן את הקצב בריקוד הקבוע בעזה - אך לא בטוח לאן להוביל

תלמידים קוראים את הקוראן במהלך חודש צום הרמדאן, מדן, אידונזיה. רויטרס
תלמידים קוראים את הקוראן באינדונזיה במהלך הרמדאן/רויטרס

אינדונזיה היא מדינה מוסלמית הממוקמת בין הודו לאוסטרליה, וגובלת במלזיה, סינגפור, פפואה גינאה החדשה ומזרח טימור. היא נחשבת למדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר בעולם, עם כ-260 מיליון בני אדם. כ-90% מאוכלוסייתה הם מוסלמים, אבל חיות בה גם קהילות גדולות של הינדים, נוצרים, בודהיסטים ובעלי אמונות מקומיות.

בין אינדונזיה לבין ישראל אין יחסים רשמיים עקב תמיכתה במאבק הערבי, ובעבר אף חל בה איסור חוקי על חברות לסחור עם ישראל. היא נחשבת למדינה מתונה יחסית, על אף התחזקותם של גורמי אסלאם קיצוני בשנים האחרונות. המדינה הצליחה לבלום את הטרור האסלאמי שהושפע מאל-קאעדה לאחר פיגועי 11 בספטמבר, אך לאחרונה הוא התחזק שוב בין היתר בשל עליית "המדינה האסלאמית" (דאעש).

בחודש שעבר נהרגו 13 בני אדם בסדרת פיגועים בשלוש פיגועים בסורביה, העיר השנייה בגודלה במדינה. המחבלים הם שישה בני משפחה החברים בארגון המזוהה עם דאעש, ששבו מסוריה. זאת, רק יממה לאחר שאסירים אסלאמיסטים הרגו חמישה חברים ביחידת עילית ללוחמה בטרור במהלך חילופי אש בכלא שמור בפאתי הבירה ג'קרטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully