וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבית הלבן לוואלה! NEWS: יוזמת טראמפ צריכה להתקבל ברצון טוב

27.6.2018 / 0:14

פקיד בכיר בבית הלבן אמר כי היוזמה האמריקנית "אמורה לקדם שלום, ולא אלימות נוספת", ברקע החששות בירדן כי הצגתה תביא לתסיסה בממלכה שבה רוב פלסטיני. דובר במועצה לביטחון לאומי: "הסיוע לרשות עדיין נמצא בבחינה"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

(בווידאו: פגישתם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומלך ירדן עבדאללה, אתמול)

פקיד בכיר בבית הלבן אמר אתמול (שלישי) לוואלה! NEWS כי תכנית השלום בין ישראל והפלסטינים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תדרוש פשרות משני הצדדים. "התכנית אמורה לקדם שלום ולא אלימות נוספת", אמר הבכיר. "כאשר נודיע על היוזמה, זה יקרה אחרי התייעצות עם שותפינו באזור, ותחת מסגרת שעוצבה כדי לקדם יציבות פנימית. מטבע הדברים, אנו צופים שלכל הצדדים יהיו תגובות, הסגות ואפילו אי-הסכמות עם מה שנציע, וללא ספק יהיה צורך בפשרות". את הדברים אמר הבכיר ברקע החששות בירדן כי הצגת התכנית תביא לתסיסה בממלכה שבה מרבית האזרחים הם פלסטינים, ובעקבות ביקורו של המלך עבדאללה בבית הלבן אתמול.

עם זאת, הבהיר הפקיד, כי ההצעה "צריכה להתקבל ברצון טוב, בדיוק כפי שהיא מוצעת עם רצון טוב. היציבות בירדן היא בעדיפות גבוהה עבור ארצות הברית, וממשלת ירדן היא שותפת מפתח באזור. אנחנו מאמינים שהעם הירדני, אחרי שייקחו זמן לשקול את ההצעה במלואה, יכירו ברצון הטוב שהיא כוללת כלפי העם הפלסטיני".

עוד בוואלה! NEWS:
הנסיך וויליאם: "הפיוס והתקווה מעולם לא היו נחוצים יותר"
קפריסין: בוחנים את ההצעה של ישראל להקמת נמל לעזה
בצל המתיחות בעזה: שליח האו"ם למזרח התיכון נועד עם נתניהו

בנימין נתניהו ואבו מאזן בבית הלבן, ערב לפני השקת השיחות הישירות. רויטרס
"מטרת התכנית לקדם שלום ולא אלימות". נתניהו ואבו מאזן ב-2014/רויטרס

הפקיד התייחס לדבריו של יו"ר הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, שאמר בסוף השבוע כי מטרתה של ארצות הברית לחסל את הרשות הפלסטינית. "האשמותיו הן לחלוטין לא נכונות", אמר. בסוף השבוע ביקרו באזור יועצי הנשיא למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט וג'ארד קושנר, בניסיון לגבש את הפרטים האחרונים של יוזמת השלום האמריקנית טרם הצגתה לציבור. בזמן שהם ביקרו בישראל, ירדן ומצרים, נציגי הרשות הפלסטינית המשיכו בחרם שלהם על נציגי ממשל טראמפ ובין הצדדים לא נקבעה פגישה.

בתוך כך, מוקדם יותר התייחס דובר במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן לדיווחים שלפיהם טראמפ הורה לעצור את סיוע החוץ לפלסטינים. הדובר מסר לוואלה! NEWS כי "בהנחיית הנשיא, הסיוע לפלסטינים נותר תחת בחינה". טראמפ חתם בחודש שעבר על חוק "טיילור פורס", שלפיו יוקפא הסיוע לפלסטינים כל עוד ממשיכה הרשות להעביר משכורות למשפחות מחבלים. על כך אמרו במועצה לביטחון לאומי כי "בזמן שחוק טיילור פורס מגביל את הסיוע לרשות הפלסטינית, ועם ציפיות מוגבלות מאוד, לרשות הפלסטינית יש את היכולת להקל על המגבלות הללו על ידי כך שיפסיקו את המדיניות המתועבת של הסתה לאלימות נגד ישראלים ופלסטינים באמצעות תשלום לטרוריסטים ולמשפחותיהם".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה עם מלך ירדן עבדאללה בוושינגטון, יוני 2018. רויטרס
"התקדמות רבה במזרח התיכון". טראמפ ועבדאללה, אתמול בבית הלבן/רויטרס

בפגישתם של הנשיא האמריקני ומלך ירדן שלשום אמר טראמפ כי "הושגה התקדמות בה במזרח התיכון", אך סירב לציין מתי ישחרר הבית הלבן את תכנית השלום שלו לסכסוך הישראלי-פלסטיני. לדבריו, "הרבה דברים השתנו מאז פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן", צעד שאליו התנגדו מדינות אירופה.

עבדאללה, שאליו התלוותה המלכה ראניה, הודה לטראמפ בתחילת הדברים הקצרים שמסר, לפני הפגישה הסגורה בין השניים. "אני רוצה להודות לך ולארצות הברית על כל הסיוע שלכם לארצי", אמר המלך. "אם שאר העולם היה לוקח קצת מהענווה והחסד שלך, היינו במצב טוב יותר".

(עדכון ראשון: 22:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully